The Different Class s-a înființat în 2013 și experimentează cu fuziuni de riff-uri explozive și sonorități cinematice. Până în prezent trupa are la activ un album, un EP și pregătesc lansarea celui de-al doilea material discografic. The Different Class înseamnă: Cris Paul (voce, chitară), Seian Scorobete (bas), Flavius Retea (tobe) și Michael Vuscan (producător).
R:Care este povestea The Different Class?
The Different Class: The Different Class a pornit din pură pasiune pentru muzică în 2013 atunci când ne-am întâlnit 3 oameni să cântăm câteva piese la un eveniment în stradă și 2 săptămâni mai târziu am avut material de un album care mai târziu a devenit primul nostru release – Drop of Rock. Am pornit de la un psychedelic groove rock cu foarte mult vibe și am ajuns la rock cu influențe pop, electronice, industrial, un concept direct și cinematic, ce te face să-ți mai dai din când în când jos masca și să lași vocea aia din tine care vorbește cel mai puțin să respire un pic. Între timp proiectul acesta și muzica în general au devenit ce ne definește, felul în care noi creștem ca indivizi, locul unde ne descoperim și ce am vrea să facem ca ”job” principal până la sfârșit. Noi vrem să trăim doar din asta deși încă nu se poate, dar ne place ce facem așa că rămânem determinați până ne atingem scopul.
R: Care-i dinamica in trupa voastra? Cine compune versurile și muzica?
The Different Class: Am fost 3 oameni ce am compus pentru viitorul nostru album, de la versuri, la muzică, la producție, în funcție de piesă: Cris Paul (chitară/voce), Seian Scorobete (bas) și Michael Vuscan (producător de muzică de film din industria canadiană). În general facem toți piese demo și după aceea alegem pe care le lucrăm. Noi schimbăm proiectele astea între noi și le lucrăm cu toboșarul nostru Flavius Retea la sala de repetiții unde mai aduce și el idei.
R: De cate ori va intalniti sa creati?
The Different Class: Ultimii doi ani au fost plini de întâlniri de creații online și offline. Mare parte din creație se întâmplă prin sharing de proiecte online, toți folosim aceleași program, putem deschide proiectele separat și să ne aducem contribuția în ele. Procesul creativ în sine nu se oprește niciodată. Asta e partea cea mai faină și cea mai obositoare în același timp din viața unui artist. Niciodată nu ai senzația că ți-ai terminat treaba, îți ocupă mintea și în timp ce dai cu aspiratorul sau speli vasele.
R: Sunteți foarte riguroși?
The Different Class: Câteodată suntem prea riguroși. În spatele fiecărei piese lansate mai sunt vreo 3-4 care stau la sertar. Ne place să ducem ideile până în punctul în care noi credem că am scos ce putea fi mai bun din ele și dacă am auzi piesa respectivă pe radio ne-ar prinde, ne-ar plăcea și nu ne-ar plictisi deloc. Câteodată merge mai repede, alteori mai lent.
R: Cum ați fost afectați de pandemie? Cate concerte au fost anulate? Cate ati susținut până în prezent?
The Different Class: Anul acesta am cântat la două concerte, Izolart Fest la Sasca Română și Bega Bulevard în Timișoara. Au fost anulate oportunități de festivaluri peste vară și un turneu în condiții normale pentru toamnă. Pe plan personal ca muzicieni am fost afectați pentru că suntem niște oameni cărora le place să cânte și să trăiască cât mai intens viața. Lipsa oamenilor în jurul nostru, a scăzut automat ceva din energia creativă a trupei. Pe de altă parte am profitat de timp să ne concentrăm pe finalizarea a ceva ce deja creasem, viitorul nostru album care este acum în faza de mixaj.
R: Ce parere aveti despre scena rock-ului alternativ din Timișoara, din prezent?
The Different Class: Scena are multe ”hidden gems”. Sunt trupe faine dar fiecare are parte de o bucată mică de audiență și avem nevoie de comunitate între trupe, dar și legătura cu oamenii orașului că să prindem forța necesară să vorbim despre o scena reală. Cred că o mare parte din Timișoreni nu știu ce muzică pot asculta în orașul lor și cred că ar fi mulți oameni curioși de trupele care există aici. Dar e greu să descoperi ceva când informația are foarte puține șanse să ajungă la tine. Auzi des vorba aia: ”cum de n-am auzit de voi până acum?!”.E ca un fel de gaură neagră plină de bunătățuri. Și aici nu vorbesc din perspectiva ” muzicii faine, dar prea greu de înțeles”. Social media a devenit foarte greoaie pentru trupe dacă nu ai un buget serios de investiție plus oameni care chiar știu cum să folosească tool-urile platformelor. Local, în Timișoara, aveam multe așteptări și de la TM2021 pentru incluziunea mai de amploare a trupelor locale în proiectele pentru capitala culturală, dar până acum au fost doar niște tentative plăpânde. Acum s-a amânat pe 2023, suntem curioși dacă apar ceva schimbări în atitudine. La momentul actual nu e foarte puternic conceptul de experiment, se merge foarte mult pe rețete chiar și în industria alternativă și nu se experimentează prea mult în zonele de radio și line-up-uri de festival, astfel scenei îi va fi foarte greu să crească undeva. Local, noi încercăm să ne cunoaștem ca trupe, să ne împrietenim cât mai bine, să închegăm un grup și să construim ceva împreună. O tentativă similară la nivel național este grupul Stray Lights, din care fac parte trupe din mai multe orașe ale țării.
R: Ca tineri muzicieni din Timișoara, care sunt oportunitățile voastre, sunt destule spații pentru concerte?
The Different Class: O să începem cu ceva pozitiv. Ne-a plăcut foarte mult ce am văzut la Faber, un hub cultural deschis de curând unde se țin concerte, cu o atmosfera foarte cool, idee ce ar fi fain să fie secondată și de altele similare. Avem nevoie în Timișoara de structură pe zona de cluburi, trupe, petreceri, care poate beneficia și de o entitate de coordonare sub forma unui așa zis Night Mayor, care e de fapt un manager cultural ce apără interesele scenei muzicale și negociază cu ”sistemul”, scenă ce include, DJ-ei, trupe, cluburi, baruri, echipe de sonorizare, tehnicieni și tot ce ține de industria asta care totuși plătește taxe la stat și ea. O comunitate care să stea la aceeași masă și poate atunci devine totul mai ușor. Există locul unde este fostul DAOS care acum se dărâmă și probabil se va face un bloc sau un o clădire de birouri. Clădirea respectivă și tot ce e în jur putea fi o zonă de cluburi cum este Arena în Viena. Putea fi „preluată” pentru așa ceva sau să vină altcineva cu o idee similară. Încă există terenuri centrale nefolosite. Ne trebuie planuri pe termen lung. Lângă concertele organizate de trupe în regim propriu pot veni mai multe sisteme și organizații culturale care să întâmpine eforturile muzicienilor de a crea prin a le susține la nivel de project management, de organizarea de evenimente culturale făcute chiar în beneficiul lor și al oamenilor. Ideea propusă de Noi Re-Creăm a fost una dintre cele bune. În același timp ar fi bine ca trupele să poată accesa direct grant-uri cum fac IMM-urile, pentru performing artists, pentru dezvoltare, pentru promovare și toate cele, nu neapărat doar ca să-și deschidă o afacere tip studio. Noi majoritatea avem slujbe din care facem bani pe care îi investim în trupă, compunem muzica, o producem, o înregistrăm, ne ocupăm de tot ce ține de marketing, PR, clipuri, facebook & instagram, booking, photo sessions și multe altele, iar într-o zi există doar un număr limitat de ore. Ca să putem ajunge undeva ne trebuie resurse prin care sa mai angajăm oameni care să ne ajute cu toate lucrurile astea într-un mod cât mai serios. Cred că povestea trupei care a scos un hit în garaj și a fost descoperită de toată planeta este de domeniul trecutului sau este extrem de rară. Toată lumea are în spate niște lucruri destul de bine gândite și puse la punct. Noi mergem înainte, dar ne uităm și peste gard. Totuși ne-ar plăcea să fie ceva fain și aici, în orașul nostru. Am mai avea idei faine și creative, dar nu destule resurse pentru implementarea lor.
Recent, grupul The Different Class a acceptat o sesiune de înregistrare acustică în cadrul proiectului Expo Band Alternative, implementat de Asociația Noi Re-Creăm și realizat cu sprijinul Consiliul Judeţean Timiş și Centrul de Cultură și Artă Timiș.
Proiectul Expo Band Alternative își propune să sprijine una dintre cele mai afectate ramuri ale comunității creative, scena muzicală românească, în special cea locală. Încurajează producția muzicală prin promovarea și susținerea unor trupe de muzică rock alternative prin realizarea a trei înregistrări ale unor concerte pentru trei trupe de rock alternative din județul Timiș: Melting Dice, The Different Class și Kings Are Overrated.
Trimite articolul
XIn cate trupe e toboxsar Flavius Retea? E si actor.
Producator Michael Vuscan? Sashi?
-
1. In 2 trupe-> TDC & Methadone Skies.
2. Da