Propunerea vine de la mai-marii din primărie, care au mers în consiliul local cu un proiect de hotărâre pentru „Construire pasarelă pietonală – zona Universitatea de Vest, «Tunelul Luminii», și cheltuielile legate de proiect”.
„Scenariul tehnico-economic recomandat de proiectant propune realizarea unui pod pietonal peste Canalul Bega în zona Universității de Vest, care să asigure circulația pietonilor și a bicicliștilor între Bd. Vasile Pârvan și Splaiul Spiru Haret, spre Parcul Justiției. (…) Realizarea podului pietonal se dorește o antologie (probabil analogie – n.r.) la actualul Pod de Fier amplasat în aval”, se arată în anexa proiectului.
Potrivit documentației, podul va fi cu două sensuri, va avea „efect de tunel”, o lățime de 6,90 de metri și o lungime de 57 de metri. Pista de biciclete va fi pusă pe mijlocul acestuia și va avea 2,5 metri.
Jocuri de umbre pe pod
„La traversarea podului se va crea efectul unui tunel «zvelt» realizat doar din arce de cerc, iluminat complet natural, unde arcele de cerc vor crea jocuri de umbre pe calea de rulare în cursul zilei, datorită luminii naturale. Noaptea se va realiza o iluminare artificială a podului, prin dispunerea unui sistem de iluminat pe arcele metalice și iluminarea căii de rulare”, mai scrie în proiectul de hotărâre.
Consilierii locali au aprobat, într-o ședință „de îndată” care a avut loc vineri, anunțată cu doar câteva ore înainte, indicatorii tehnico-economici pentru investiția de 4,8 milioane de lei cu tot cu TVA, echivalentul a aproape 1 milion de euro. Au primit și studiul de fezabilitate donat primăriei, dar nu se știe cine l-a donat, pentru că în documentație nu scrie acest lucru.
Pasarela ar trebui construită în 12 luni, de îndată ce primăria va găsi o firmă constructoare.
„Tunelul Luminii” va fi aproape de Podul Mihai Viteazul, pentru care primăria are proiect de reabilitare care nu a fost aprobat de Comisia Zonală de Monumente. Planurile celor din PMT erau ca acolo să construiască două pasarele laterale, legate de podul monument istoric, cu piste de biciclete și trotuar. Totul, pentru ca mașinile să poată circula pe două benzi normale.
Nu se știe încă dacă noua pasarelă peste Bega va fi construită, pentru că totul depinde de noua conducere a primăriei. Administrația Robu lasă o sumedenie de studii de fezabilitate și proiecte, printre care și Podul Jiul, care nu se știe dacă va fi ridicat.
Trimite articolul
XFosta administie N Robu hoti si spagari pana in ultimul minut…
daca iese ca in poze eu ma mut inapoi in TM din germania. foarte furmos.
-
Robu tu esti?
-
absolut, eu sunt.
pe tion nu ai voie sa ai parere proprie pro ceva, doar gica contra ai voie sa fi. daca ceva iti place trebuie sa fi PNList. ce tara si popor de cretini.
-
De malul ala al Begheului, faleza dinspre Vineri 15, chiar nu-i mai pasa nimanui? Iti rupi gatul, rotile la bitigla, nu alta…
Doua intrebari am:
1) Cine-i face Ultracinstitului aceste desene?
2) Cum de aici nu se potrivesc trotuarele cu design schizofrenic?
Of nu se mai termina odata cu fantasmagoriile lu’ peste prajit?
Inca pute de la conti anvelope si noi vrem jocuri de lumini?
-
Intrebare retorica pentru negativisti: Daca nu mai pute la Conti, o sa avem piste de biciclete si trotuare? Daca tot nu iti place ca pute, nu e bine sa incurajam reducerea de aer cu iz de teava de esapament? Sau trebuie sa comentam intr-una la orice fara sa gandim daca chiar avem ceva de spus?
-
Acum vedeți că nu este decât o marionetă? Urmează fântânile de pe Bega și toate celelalte idioțenii!
A început cu stângul…
1 Milion de Euro pentru un pod peste Bega? Cineva trage o tzeapa mare de tot. Si timisoltenii tac din gura? Nu protesteaza chiar nimeni ? Voi realizati ca asta e FURT pe fata????
-
un milion de euro pentru un pod pietonal. ultimu tun.
-
Nu e pietonal, e doar de bicilete cum au pus pista aia
-
Și pentru pietoni și pentru biciclete. De ce niciodată nu citește nimeni articolul și comentează doar după ce citește titlul???
-
-
-
Boss, pe ce te bazezi cand spui ca e furt pe fata? Ai idee cat costa realizarea unui pod (cu totul inclus)? Te gandesti ca “ar trebui” sa costa maxim 100-150 de mii, hai si inca o mie in plus pentru ca are leduri… in esenta nu stii despre ce vorbesti, insa ai si tu o parere ca toti romanii de pe internet, specialisti in orice.
-
Cand eram mai tanar si mobil faceam podul pe gratis.
Este urat cu spume,daca o sa arate asa cand va fii gata…….
pista de bici pe mijloc…nu putea veni decât din mintea obtuza a lui rombu;DOMINIC hai sa începem să vedem adevăratele probleme ale Timișoarei,cu soluții pe termen scurt si lung si o viziune pt un oraș cu adevarat european
Ce luminati si iluminati vor mai fi !
Pana in ultimul minut Pleata vopsita lanseaza tot soiul de proiecte fanteziste fara nici o utilitate la fel cum a facu cu minibusele electrice, evaporate intte timp, patinoarul de plastic functional ZERO minute, barcutele din fibra de sticla care iarna sunt scoase din apa de frica sa nu crape, palmieri, fantani muzicale si multe alterahaturi. La cat este de nesimtit si necioplit in ziua cand Dominic va depune juramantul se va scuza ca este retinut de alte treburi. Apropo poate il ancheteaza cineva pentru achizitionarea mertanului de 80.000 euro sub “acoperirea” imprumutului de la Retim, ca masina de serviciu desi conform legii nu avea acest drept!
Eu am văzut schimbări la nivel național dar și local dar Robu sa văzut că nu are imaginație nici bun simt se pare și a zburat deși a încercat dar mândria ia ajuns la cap !!! Desi a făcut multe parcări in Timișoara nici una nu are locuri cu imaginație exact ce scriam mai de mult daca nu aveți cap lăsați pe alti sa aducă în plus de valoare !!! Eu pot fi unul ?
Parcări fara statie electrice cu plata ceva normal al mașini electrice 5-6 locuri la o parcare nu era mult pt Robu și puse în funcție de firme ( Enel etc ) și multe alte idei pt o parcare banala parcare ar zice unii ???
Acuma clădirile istorice se vor recondiționate in sfârșit dar de ce nu se pot aduce ai banii după aceea !? Turism promovat ?!?! Și multe altele da avem nevoie de oamenii capabil zice Fritz o să vad !? A și aceste ideei sunt un lac într-un mic ocean de ideei !
Doamne iarta-ma, dar 1 Milion de euro? Nu vi se para cam mult?
Vad ca memoria colectiva este scurta in raport cu istoria.
Aceasta pasarela de la UVT a fost pomenita inca de Ciuhandu in campania electorala din iunie 2004 insa in ultimul mandat (2008-2012) nici n-a mai pomenit de ea.
Pe Robu nu l-am auzit vorbind de aceasta pasarela desi i-am scris si pe FB despre ea.
Iata ca aflu acum ca s-au facut si studii de fezabilitate (poate si vreun proiect, ceva) pentru aceasta pasarela.
Distanta dintre podurile Michelangelo si Mihai Viteazul (Tineretii/Episcopilor, cred ca nici primaria nu stie cum se numeste acest pod dupa atatea renumiri) este una considerabila si atunci o pasarela cinstruita aprox la jumatatea distantei este absolut binevenita. Atat pentru studentii care o vor traversa zilnic cat si pentru cei care vor participa la diverse evenimente organizate in Parcul Rozelor (dupa nenorocita pandemie).
Legat de pret, da este unul umflat.
O pasarela simpla ar costa maxim-maximorum 500 000 € insa administratorilor nostri locali le plac lucruri si lucrari fitoase. Asta nu-i rau intr-o anumita masura. Problema cea mare este ca aceste lucrari fitoase NU SUNT APOI INTRETINUTE sub nici o forma. Si avem numeroase exemple din ora care confirma cele scrise mai sus
Va aduc aminte de strada Vacarescu, jumatatea dinspre fosta Kandia, strada care dupa reabilitarea de acum 7 – 8 ani “se spăla” singura in sensul ca avea montate de-a lungul ei niste aspersoare care aruncau apa pe asfalt si iarba verde la anumite ore conform programarii.
Sistemul a functionat doar in vara inaugurarii. Deci bani pentru acele instalatii aruncati aiurea.
Parcul Copiilor care a functionat la parametri proiectati doar in primul sezon iar apoi cu fiecare sezon ce trecea tot mai putine instalatii functionau astfel ca dupa 6-7 ani de la marea reabilitare a parcului care a stat inchis 8 ANI de zile (2004-2011 sau 2012) a venit Robu in 2019 sa spuna ca Parcul trebuie reabilitat. Chiar asa? El trebuia intretinut insa a fost abandonat in administratia Robu ca apoi sa propuna reabilitarea lui.
Parcul Stonehange facut si inaugurat cu mare pompa in timpul administratiei Ciuhandu a fost abandonat prin 2009-2010 astfel ca toate instalatiile de lumini colorate la micutul lac din parc si instalatiile sanitare de la toaleta publica din parc au fost distruse sau furate.
Grupul sanitar din parcul Doina (acum poarta alt nume) de pe Doja a fost abandonat (la un moment dat) dupa ce au fost folosite materiale sanitare deosebite.
Si mai sunt numeroase exemple de abandonare a unor obiective de interes public in care s-au bagat multi bani ca apoi intretinerea lor sa lipseasca cu desavarsire.
Asa si cu pasarela asta.
Incearca Robu ultimile tunuri inainte de plecare, cu banii luati din mite ar cam trebui sa scape de orice DNA , le da cate 1 mil la fiecare , a furat de zeci de milioane, scapa, doar daca il judeca la bucale acolo o sa ii fie mai greu , daca il judeca acolo probabil il face coleg cu Dragnea pt o foarte scurta perioada desigur
Deci hoti tot hoti sunt.
De ce sa faci pietonala acolo unde sunt doua poduri foarte apropiate intre ele, unde este aglomeratia, de banii aia amenajau trotuarele ca pe partea cu UVT e cam praf, amenajau eventual pasarela de la Uzina de apa sau in alt loc unde chiar este nevoie….
Singura problema e ca pare cam ieftin ,dar la inca vreo 500k studii de fezabilitate si proiectare,plus inca 200k marcaje si finisaje se incadreaza .
-
Ai uitat becurile. Si lea costa. Si inca muuuuuuult.
Eu ma mir ca nu a facut contract deja de mentenanta pentru urmatorii 25 de ani cu ceva firma speciala . Schimbatul unui bec ca. 5.000 euroi.