Sala Operei Naționale Române din Timișoara a fost arhiplină duminică seara la, probabil, cel mai așteptat eveniment al Festivalului Timișoara Muzicală: premiera operei „Turandot” de Giacomo Puccini, în viziunea maestrului Corneliu Murgu. Peking-ul principesei Turandot este o lume a splendorilor strălucitoare, atemporală. Turandot însăși, interpretată la premieră de soprana belgrădeană Dragana Radakovic, își merită din plin renumele de ”prințesă cu inima de gheață”: de la gesturile glaciare și inflexiunile vocii, uneori aproape metalice, până la rochiile fastuoase care aruncă de pe scenă șuvoaie de sclipiri ca ale zăpezii.
Decorul imaginat de Mario de Carlo (Italia) se circumscrie acestei viziuni cu un cadru scenografic argintiu-metalizat în care eclerajul desenează miraje – însăși patima stârnită în inimi de Turandot este cel mai puternic miraj, descris ca o vrajă căreia nu te poți opune. Autorul scenografiei duce până la capăt această translare cromatică a dramei, iar Turandot poartă, sub rochia imaculată, o alta, roșie-foc, în care se arată când inima ei ia foc de iubire.
În rolul celui ce-i dezgheață principesei inima, misteriosul Calaf (machiat cu roșu, semn totemic al neamului său), al 13-lea pețitor ce îndrăznește să răspundă ghicitorilor, premiera l-a avut pe tenorul Bogdan Roman, o voce briliantă a scenei timișorene. O emoție intensă, vibrantă, a însoțit fiecare apariție pe scenă a sopranei Narcisa Brumar în rolul sclavei Liu, alături de Octavian Vlaicu în rolul Timur. Plin de culoare și haz a fost și trioul Ping – Pang – Pong, alcătuit de George Proca, Cristian Bălășescu și Remus Alăzăroae. Apariții grațioase au fost Victor Geru (Principele persan) și corul de copii.
Spectacolul, vivace chiar de la prima notă, a fost dirijat de David Crescenzi (Italia). Următoarea reprezentație a noii producții cu ”Turandot” la Opera din Timișoara este programată duminică, 30 noiembrie 2014, de la ora 17.
foto (c) fotosen.ro
Citiți principiile noastre de moderare aici!