Licitația pentru opt troleibuze de 12 metri alimentate cu baterii și 25 de troleibuze articulate de 18 metri a Primăriei Timișoara a fost câștigată de turcii de la Bozankaya, cea cu care municipalitatea a colaborat și încă colaborează pe partea de tramvaie, 25 dintre unitățile produse de turci fiind deja în circulație prin oraș.
„Suntem extrem de mândri să anunțăm că am câștigat licitația pentru noi troleibuzele la Timișoara. După ce am livrat 25 de tramvaie, continuăm să îmbunătățim calitatea vieții cetățenilor sprijinind mobilitatea prin transportul public. Scopul companiei este de a oferi soluții de transport moderne și ecologice, iar acest nou proiect câștigat în Timișoara reflectă angajamentul nostru continuu față de inovație și durabilitate”, a declarat Aytunç Günay, Președintele Consiliului de Administrație al Bozankaya.
Reprezentanții companiei amintesc și de alte colaborări cu autoritățile publice din România. Doar cu Primăria Timișoara au fost semnate și înțelegeri pentru livrarea a 40 de tramvaie – 23 violet și 17 galbene. Alte 34 de tramvaie ale companiei ajung la Iași. Potrivit Bozankaya, deja au fost livrate 25 de tramvaie la Timișoara și 16 tramvaie la Iași.
Achiziție de peste 23 de milioane de euro
Anunțul despre noua colaborare a primăriei cu turcii pentru achiziția troleibuzelor a fost făcut de municipalitate încă de săptămâna trecută. Cele 8 troleibuze din lotul I costă 20,3 milioane de lei, iar cele 25 de troleibuze din lotul II, 78,3 milioane de lei, sume fără TVA. Cu TVA, în total, am avea 117,3 milioane de lei sau 23,6 milioane de euro.
Achiziția este finanțată prin Planul Național de Redresare și Reziliență (PNRR).
„Este încă o etapă din strategia noastră de a crește atractivitatea transportului în comun din Timișoara și de a le oferi călătorilor condiții decente de deplasare. De altfel, în ultimii ani am reușit să modernizăm flota cu 70 de tramvaie și autobuze electrice noi și această modernizare continuă”, spunea primarul Timișoarei Dominic Fritz.
Trimite articolul
XPentru cine nu stie, Bozankaya – Siemens..deci tot in Germania merg banii….
-
Si alte piese unde sunt fabricate? Ai idee? Ai idee cati romani lucreaza in fabricile alea, indiferent unde sunt amplasate? Sti ce piese produce Siemens pentru troleibuze? Banii merg la cei ce muncesc! 70-80% din ptet se duce pe salarii! Asta, ca idee! 20-30% ramane in fabrica. Se duce pe facturi, rate la banci etc. Ce ramane, 5-10%, se impoziteaza si ramane in fabrica.
-
Ajung de unde vin, sau era mai bine dacă ajungeau în China ? Apropo, citi bani ai primit tu / RO din China?
În loc să înlocuiască toate relicvele antice de tramvaie care încă mai circulă prin oraș și care ne cam pun viața în pericol nefiind nici măcar întreținute corespunzător, se găsește această administrație să cumpere troleibuze, cele actuale nefiind chiar atât de vechi.
-
Sunt si alea in productie. Urmeaza sa fie livrata. Te dor degetele daca cauti si te ia cu lesin daca citesti!
-
NIMIC NU e bine.Vă propun o pauză. Vrem să trăim SAU nu? Aceasta este întrebarea pe care îndrăznesc să o pun.
-
relicvele merg din pacate pe liniile vechi care nu permit sa bage tramvaie noi. 40 de tramvaie noi turcesti plus vreo 10 din cate au reabilitat – Armonia, ar trebui sa fie de ajuns. Troleibuzele merg in general pe unde nu sunt tramvaie
-
bla bla @ esti cam in urma cu numarul de tramvaie Armonia! In realitate au fost reabilitate la Arad si Pascani din gunoaiele aduse din Germania un numar de 26 unitati
-
degeaba tramvaie noi daca tot pline de boschetari sunt