Cu un program de construcţii de autostrăzi finanţat din bani europeni este destul de greu de crezut că guvernele României ar putea să se gândească prea curând să impună taxări suplimentare pe aceste tronsoane. Aceasta nu l-a împiedicat pe Narcis Neaga să vorbească despre asemenea perspective încă din perioada următoare. În cadrul unei discuţii organizate de Ziarul Financiar, acesta a spus că „circulaţia pe autostrăzile A1 şi A2 va fi taxată după ce vor avea loc reabilitări şi implementarea unui sistem de taxare cu ajutorul unui partener privat”, conform acestei publicaţii.
“Din toamnă putem vorbi de un parteneriat privat la sistemul de taxare, şi pe A1 şi pe A2. Timpul de reabilitare a autostrăzilor este estimat la un an. Deci, de la anul va fi taxă şi pe A1 şi pe A2”, a mai declarat Neaga pentru Ziarul Financiar.
Este greu de înţeles cum poate el discuta de reabilitări pe trasee încă nefinalizate. Oricum, informaţia taxării a neliniştit şoferii români.
Desigur, Compania a revenit şi a transmis un comunicat în care dezminte posibilitatea taxării… din acest an. Comunicatul de la Drumuri este la fel de ambiguu ca şi declaraţiile lui Neaga.
„Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România dezminte categoric informaţiile apărute în mass-media de astăzi, 28.05.2014, conform cărora „începând de anul viitor circulaţia pe autostrăzile A1 şi A2 va fi taxată. Precizăm că Directorul General al CNADNR SA, ing. Narcis Ştefan Neaga, nu a făcut o astfel de afirmaţie, ba din contră, domnia sa a precizat extrem de clar faptul că după reabilitarea autostrăzilor A1 şi A2, proces care va dura 12 luni, concesionarul sau statul Român pot opta, sau nu, pentru introducerea sistemului de taxare, în funcţie de preluarea riscului de trafic. Având în vedere că durata de reabilitare a celor două autostrăzi este estimată la 1 an, în niciun caz opţiunea privind introducerea sau nu a sistemului de taxare nu se va lua în discuţie nici în acest an, nici în anul 2015. Aşadar, autostrăzile nu vor fi taxate în anul 2015”, spune comunicatul de la Drumuri.
Cum vorbim de A1 realizată în cea mai mare parte din bani europeni, este greu de crezut că cineva de la Bruxelles va oferi posibilitatea taxării. Până la urmă se pare că ar fi, de fapt, vorba de Bucureşti – Piteşti pe A1. Iar acesta nu a fost realizată din bani europeni. Cert este că primul pas va fi făcut, deci nu este exclus ca la terminarea garanţiei pentru tronsoanele „europene” să ne trezim cu taxare. Sperăm că nu mai devreme!
Citiți principiile noastre de moderare aici!