„Potrivit prevederilor contractului de construcţie, finalizarea integrală a lucrărilor este prevăzută pentru ultima zi a lunii iunie a.c., şi anume 30 iunie 2013″, anunţau cei de la CNADNR printr-un răspuns oficial trimis pe adresa redacţiei noastre. Iată că aceasta nu s-a întâmplat. Cel puţin nu cu ştiinţa noastră.
Iar situaţia de pe teren pare să confirme această afirmaţie. Chiar de la intrarea pe autostradă, la nodul de la Giarmata, drumul este blocat pe o bandă. Câteva utilaje stau şi aşteaptă probabil ziua de luni pentru a fi pornite şi a efectua ultimele reparaţii la podul peste drumul judeţean spre Maşloc. Mai jos, mai mulţi muncitori lucrau la parapeţii laterali. În mare parte protecţiile metalice erau deja montate, inclusiv cele despărţitoare de pe mijlocul autostrăzii de la nodul de la Orţişoara, acolo unde sâmbătă noaptea se mai putea trece pe sensul opus.
De altfel, la acest nod este încă cel mai mult de lucru. Aici trebuia realizat sediul centrului de coordonare a circulaţiei pe autostradă, centrul de servicii, inclusiv accesul de pe autostradă spre ieşirea de pe drumul rapid, acces spre Orţişoara şi Seceani. Semnele de circulaţie care anunţă ieşirea spre aceste localităţi sunt în continuare barate cu vopsea, semn că pe acolo nu se poate ieşi. Numeroase utilaje staţionau în şantier, semn că se lucrează, dar nu duminică. O echipă de muncitori era pe podul nodului rutier şi monta… parapeţi.
Porţiunile cu limitare de viteză rămân în continuare prezente, sunt zone unde se circulă ca şi în localitate, cu 60 de kilometri la oră. Pe jos se vede că asfaltul a fost înlocuit, fiind în multe părţi de culoare mai închisă, semn că este mai nou.
Vin penalizările?
Teoretic, lucrările neterminate ar însemna şi aplicarea de penalizări. Deocamdată aşteptăm reacţia beneficiarului. „Conform prevederilor contractuale, penalităţile de întârziere, în cuantum de 0,05% pe zi de întârziere – calculat din Preţul Contractului şi în limita maximă de 15%, pot fi stabilite numai după momentul efectuării Recepţiei la terminarea lucrărilor. Perioada de întârziere este numărul de zile înregistrat de la data de terminare contractuală şi data specificiată în Procesul Verbal de Recepţie la Terminarea Lucrărilor, în condiţiile inexistenţei oricărei determinări pentru o extensie de timp din partea inginerului, urmare a revendicărilor transmise de părţile contractante”, se mai spunea în răspunsul primit de la CNADNR. Să vedem cum şi de când vor fi aplicate asemenea penalităţi.
Citiți principiile noastre de moderare aici!