Două luni și patru zile! Atât sunt scoase la plimbare vaporașele Timișoarei, în regim de transport public, pentru prima dată după jumătate de secol de la întreruperea transportului de pasageri pe canal. Timișoara a devenit anul acesta prima localitate din România cu activitate în domeniul transportului în comun pe apă, după ce a stat doi ani cu vaporașele la mal, pentru că autoritățile nu au reușit să obțină la timp toate autorizațiile necesare.
Din 8 decembrie nu vom mai vedea niciun vaporaș pe Bega. Reprezentanții STPT au confirmat pentru Tion.ro că ambarcațiunile vor fi scoase de pe canal în a doua sâmbătă din decembrie. Acestea vor fi duse pe platforma Dâmbovița, ne-au spus oficialii regiei, unde vor intra în revizie și unde vor sta până la primăvară, când vor fi scoase iarăși pe Bega, atât în regim de transport public, cât și în regim de agrement. Ambarcațiunile nu pot circula pe timpul iernii.
De luni până vineri, până în 8 decembrie, STPT scoate câte trei vaporașe care circulă de la Uzina de Apă până la Solventul, iar în weekend unul singur, care circulă în regim de agrement, între orele 11-18. Biletul pentru transportul public costă 1 leu și poate fi cumpărat din vaporaș, iar plimbările în regim de agrement sunt gratuite.
Potrivit reprezentanților STPT, în acest sezon, din 4 octombrie și până acum au navigat cu vaporașele Timișoarei, în regim de transport public, puțin peste 30.000 de călători. Oamenii au fost mai interesați să se plimbe în weekend. Peste 50.000 de pasageri au urcat în ambarcațiunile care au circulat în regim de agrement, care a funcționat inclusiv în lunile august și septembrie. Peste 80.000 de oameni s-au plimbat cu vaporașele pe Bega în acest sezon.
Vaporașele Timișoarei au fost construite la Galați, de către firma Spat Yard SRL. Au costat aproape 2 milioane de euro, transportul public fiind o condiție a proiectului de modernizare a malurilor Begăi cu fonduri europene, în cadrul căruia au fost amenajate și cele nouă stații pentru ambarcațiuni. Fiecare vaporetto are 50 de locuri, aer condiționat, utilități, instalație de sunet, veste de salvare și tot ce trebuie pentru o plimbare pe apă.
Prima cursă de pasageri pe Bega a pornit în 1869, exact în anul în care a fost pus în funcțiune și primul tramvai tras de cai de pe actualul teritoriu al României. Pe canalul care împarte Timișoara în două exista deja transport de mărfuri. Transportul de persoane pe Bega a fost întrerupt în 1967, Bega fiind și primul canal navigabil din România.
Articole pe aceeași temă:
[related-post post_id=”2121457″]
[related-post post_id=”2122095″]
Citiți principiile noastre de moderare aici!