În luna aprilie, administrația USR a anunțat începerea unor lucrări pentru spații de cultură, investiții mari în sistemul medical din Timișoara, retehnologizarea transportului public din oraș, dar și continuarea proiectelor mari de infrastructură. Fondurile europene atrase sunt vitale pentru a putea menține ritmul lucrărilor pe șantiere și pentru a fi cu plățile la zi.
În aprilie, a fost semnat contractul pentru amenajarea ansamblului exterior de la Muzeul de Tramvaie Corneliu Mikloși. Este prima fază din MultipleXity – Centru pentru Artă, Tehnologie și Experiment. Până la finalul anului, spațiul va fi pregătit pentru evenimente culturale în aer liber. Spațiul va fi amenajat după un concept îndrăzneț, cu foarte multe zone verzi și amenajări de calitate care să pună în valoare moștenirea istorică a locului. Acesta va fi pregătit pentru întâmpinarea evenimentelor TM 2023.
Tot în această lună, Consiliul Local a aprobat proiectul pentru cumpărarea a 25 de troleibuze electrice noi, cu 12,5 milioane de euro fonduri nerambursabile de la PNRR, suma maximă care putea fi cerută. Tranziția către un transport public electric poate reduce cu 25% poluarea din oraș, fiind o soluție pe termen lung pentru îmbunătățirea calității aerului.
Lucrările de pe șantierul Calea Bogdăneștilor au avansat și în aprilie. Șantierul a început în martie anul trecut și la finalizarea lucrărilor Timișoara va avea un bulevard verde, atât ca opțiuni de mobilitate, cât și ca amenajare. Dispar toți stâlpii vechi de electricitate, se reabilitează drumul, se modernizează linia de tramvai. Lucrările la canalizare, rețeaua de apă și gaz sunt realizate în proporție de 70%. Stadiul pentru canalizația tehnică pentru fibra optică și electrice este de 45%, iar rețeaua de termoficare e finalizată cu excepția intersecției cu Cetății.
34 de stații de tramvai, adică un sfert din totalul de stații din Timișoara, intră în etapa de proiectare. Ele se adaugă la încă pe atât de multe care sunt deja în execuție pe Bogdăneștilor, Cetății și Stan Vidrighin. Fiecare stație va include puncte de încărcare pentru telefoane, Wi-Fi și panouri de informare alimentate cu energie solară. Ele vor fi adaptate nevoilor persoanelor cu dizabilități vizuale prin pavaje tactilo-vizuale, dar și pentru persoanele cu mobilitate redusă, astfel încât să fie la același nivel cu noile tramvaie.
Două străzi din cartierul Modern au fost făcute cap-coadă în câteva luni. Lucrările au început în noiembrie și în aprilie sunt aproape de finalizare. Străzile Orăștie și Alpiniștilor au fost un amestec de trotuare realizate fără autorizație de construire sau care lipseau cu desăvârșire. În același timp, carosabilul era puternic degradat și spațiile verzi erau folosite pe post de locuri de parcare. Constructorul toarnă zilele acestea asfaltul pentru carosabil și pentru porțiuni din trotuar. Spațiile verzi au fost deja finalizate.
Dacă vrei să fii parte din această revoluție, hai alături de echipa USR!
(1385)
Citiți principiile noastre de moderare aici!