Ministrul Transporturilor Sorin Grindeanu, anunță că a fost făcut „un nou pas importat pentru drumul de mare viteză Filiași – Lugoj”. Acest drum, întins pe 230 de kilometri, a fost „spart” în patru, procedurile atrăgând mai multe contestații pentru fiecare. Ultimul „lot”, Caransebeș – Lugoj, se întinde pe 50 de kilometri.
„CNAIR a desemnat astăzi câștigătorul contractului pentru elaborarea Studiului de Fezabilitate pe ultimul lot (Caransebeș – Lugoj) din cele 4 ale acestui nou drum rapid. (…) Contractul pentru lotul cu o lungime estimată de 50 km va putea fi semnat peste 10 zile, în cazul în care nu vor fi depuse contestații.
După construcție, sectorul de drum de mare viteză Caransebeș – Lugoj va asigura conexiunea și cu viitorul Drum expres Craiova – Târgu Jiu. Până în prezent au fost semnate și se află în derulare contractele pentru 3 loturi ale drumului de mare viteză Filiași – Lugoj”, anunță ministrul.
După reevaluare, licitația a fost câștigată, până la urmă, de compania spaniolă INGENIERIA ESPECIALIZADA OBRA CIVIL E INDUSTRIAL. Contractul are o valoare de 16,07 milioane de lei, fără TVA, și un termen de 21 de luni.
Licitația fusese lansată acum doi ani
Vă amintim, drumul de mare viteză Filiași – Lugoj face parte din proiectul „Autostrăzii Sudului”. O licitație fusese lansată prima dată în 2021, într-o singură procedură pentru toate cele patru loturi, pe când ministru era Cătălin Drulă. După venirea lui Sorin Grindeanu, procedura a fost anulată, fiind ulterior lansate patru licitații, câte una pentru fiecare sector în parte.
Noile licitații au fost lansate în aprilie 2022, cu dată limită de depunere a ofertelor pe 15 iunie 2022. După ce fuseseră anunțați primii câștigători, după ce au fost depuse mai multe cereri, în decembrie Consiliul Național de Soluționare a Contestațiilor a decis ca ofertele să fie reevaluate.
Drumul de mare viteză Filiași – Lugoj este structurat astfel: Lotul 1: Filiași – Drobeta Turnu Severin (70 km); Lotul 2: Drobeta Turnu Severin – Domașnea (65 km); Lotul 3: Domașnea – Caransebeș (45 km); Lotul 4: Caransebeș – Lugoj (50 km).
Primul contract a fost semnat abia pe 9 iunie, pentru lotul 1, cu o durată de 20 de luni. A urmat, în iulie, și semnarea celui pentru lotul 2, cu o durată de 28 de luni. Pentru lotul 3, aceasta a avut loc câteva luni mai târziu, în septembrie, și acesta având o durată de realizare de 24 de luni.
Recent, ministrul Sorin Grindeanu a vorbit și de cealaltă porțiune a „Autostrăzii Sudului”, autostrada Craiova-Filiași, Compania Națională de Administrarea a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) fiind aproape să lanseze licitația pentru construcția primului lot al acesteia.
Trimite articolul
XCe zice grindeanu: „CNAIR a desemnat astăzi câștigătorul contractului pentru elaborarea Studiului de Fezabilitate pe ultimul lot (Caransebeș – Lugoj) din cele 4 ale acestui nou drum rapid.”
Ce zice titlul Tion: Ultimul lot din drumul de mare viteză Filiași – Lugoj are proiectant. CNAIR a desemnat câștigătorul
SF nu inseamna Proiect. SF nu inseamna ca incep lucrarile, SFul e necesar pentru urmatoarea licitatie de Proiectare si Executie. Deci, dupa 21 de Luni, dupa ce va fi gata SFu, se va putea incepe o noua procedura pentru proiectare si executie.
Vom avea drumu asta, in cam 10 ani
Bafta’n viata
-
Plus perioda de avizare a SF -ului în CNAIR. Deci, 10 și un… pic.
S-auzim numai de bine.