* Aprilie 2009: Primăria Timișoara semnează contractul pentru întocmirea studiului de fezabilitate pentru modernizarea Bd. Sudului.
* Mai 2019: Primăria Timișoara semnează contractul de proiectare și execuție pentru modernizarea și extinderea Bd. Sudului.
* Mai 2020: Primăria Timișoara tot nu reușește să obțină avizul de mediu pentru începerea lucrărilor.
Un an de la semnarea contractului
A trecut mai bine de un an de când reprezentanții PMT au semnat contractul pentru proiectarea și execuția lucrărilor de extindere a Bulevardului Sudului. Pe șantier trebuie să lucreze firma Porr Construct, care a avut la dispoziție două luni pentru proiectare și ar trebui să aibă zece luni pentru execuție. Porr a întocmit proiectul tehnic, dar nu s-a putut apuca de treabă pentru că Primăria Timișoara n-a reușit să obțină avizul de mediu de la Agenția pentru Protecția Mediului Timiș.
La câteva luni bune de la semnarea contractului, PMT nu avea nici toată documentația. Conform primarului orașului, în septembrie 2019 încă se lucra la proiectul tehnic.
„Proiectul este în lucru, nu știu care e stadiul. Avem licitate la pachet proiectarea și execuția, este încă proiectarea în derulare. Vom începe lucrările anul acesta, de îndată ce putem o să începem. O să începem atâta cât se poate face până la venirea iernii”, explica edilul-șef.
Acuzații de boicot
În luna noiembrie a anului trecut, conducerea Primăriei Timișoara acuza ARPM Timiș de boicot, pentru că nu a eliberat avizele de mediu pentru mai multe lucrări.
„Este inadmisibilă din nou conduita acestei instituții. A nu știu câta oară ni se transmit tot felul de solicitări care, de fapt, reprezintă aproape același lucru. Pur și simplu, când te uiți ce atitudine au oamenii de acolo, deduci că este una de boicot. Vrem să dăm drumul la Bd. Sudului la lucrări, nu primim avizul. (…) la toate proiectele mari ne trebuie ani de zile pentru niște avize. Dacă cineva poate înțelege lucrul acesta ca fiind normal… Domnul director se arată de fiecare dată plin de bunăvoință, numai că nu știu ce se întâmplă acolo, ori nu are autoritate asupra inspectorilor, ori e un teatru”, spunea primarul în noiembrie 2019.
Porr Construct: Noi am depus în termen
Iată că suntem în mai 2020 și nici urmă de muncitori pe Bd. Sudului. Proiectul e gata, ne asigură reprezentanții firmei constructoare, doar că primăria nu reușește să obțină avizul de mediu.
„Documentația din partea noastră este depusă, tot ce ține de autorizații ține de primărie. E păcat că nu lucrăm în primul rând acum cât traficul era lejer. Ca și companie, nu este în mare o tragedie. Este păcat că nu putem derula un contract care s-a terminat de atâta timp. Contractul este în vigoare până la finalizare. Una este proiectarea, alta este execuția. Noi am depus în termen toată documentația, de acolo depinde de ei”, ne-au spus oficialii Porr Construct.
Ultima estimare: vine avizul în 2 săptămâni
Unde este problema? Reprezentanții primăriei susțin în continuare că problema este la Agenția pentru Protecția Mediului. Doar pe proiectul Bd. Sudului a fost schimbat de vreo trei ori inspectorul, ne-au dezvăluit cei din PMT. S-au cerut multe clarificări, de multe ori pentru aceeași situație. În cursul zilei de miercuri, 13 mai, oficialii municipalității ar fi transmis o ultimă serie de explicații către ARPM. Între timp, agenția are și o nouă conducere.
„Pentru obiectivul de investiții «Modernizare și extindere Bd. Sudului» au fost obținute toate avizele necesare, mai puțin cel de la Agenția pentru Protecția Mediului Timiș, pentru obținerea căruia se fac în continuare demersuri. Ultimele informații sunt că avizul va fi emis în următoarele două săptămâni. Odată cu emiterea acestuia va fi depusă documentația pentru obținerea autorizației de construire, în vederea începerii lucrărilor”, ne-au transmis reprezentanții Primăriei.
Rămâne de văzut dacă termenul de două săptămâni este unul de încredere și dacă oficialii PMT vor reuși în cele din urmă să obțină avizul mult-așteptat și apoi să emită autorizația de construire pentru deschiderea șantierului.
4 benzi, pavaj tactil la zebre și piste pe trotuare
Bd. Sudului trebuie modernizat și lărgit la patru benzi între Bd. Liviu Rebreanu și str. Mareșal Constantin Prezan. Șoseaua va fi una de categoria a II-a, cu o parte carosabilă de 13 metri lățime și va fi încadrată de zone verzi de 1-1,5 metri lățime. Va avea parcări pe ambele părți, dar și trotuare făcute din dale de 2-2,5 metri lățime. Trecerile de pietoni vor avea pavaj tactil, iar pistele de biciclete vor fi bidirecționale, vor avea o lățime de câte 1,50 metri și se vor amplasa între trotuar și zonele verzi proiectate.
Odată cu modernizarea șoselei se vor face amenajări și în intersecții: în cea cu Iosif Bulbuca va fi lărgit accesul spre Bd. Sudului de la o bandă la două benzi și va fi realizată și o alveolă pentru STPT. De asemenea, se va realiza o bandă suplimentară pentru virajul la dreapta de pe Bd. Sudului pe Bd. Iosif Bulbuca. Intersecția cu Mareșal C-tin Prezan va fi transformată în sens giratoriu cu două benzi.
Valoarea contractului semnat cu Porr Construct este de 10,82 milioane de lei cu tot cu TVA. Societatea care a reabilitat Pasajul Jiul trebuie să lucreze alături de Path’s Rout SRL, Tubular Tehno Sistem Industrial SRL, Cons Electrificarea Instal SRL și Vimato SRL.
O poveste de 11 ani
Povestea modernizării și extinderii Bd. Sudului a început în urmă cu 11 ani. În aprilie 2009 a fost semnat contractul pentru studiul de fezabilitate, făcut de SC Path’s Rout SRL, care includea și prelungirea șoselei, nu doar lărgirea la patru benzi pe tronsonul avut acum în discuție. Studiul a fost adoptat de consiliul local în ianuarie 2010, dar a fost uitat într-un sertar din primărie.
La mai bine de nouă ani de la SF, oficialii primăriei au actualizat documentația, în cursul anului 2018, iar prețul estimat pentru lucrare a scăzut de la aproape 14 milioane de euro la aproximativ 9 milioane de euro, cu tot cu prelungirea vizată. Estimarea pentru tronsonul la care se va lucra acum era de 2,5 milioane de euro.
Investiția actuală va fi făcută cu bani de la bugetul local. Bd. Sudului a fost „plombat” în anul 2013, când s-a așternut covor asfaltic pe 415 metri, dar și în 2014, când s-a schimbat carosabilul pe 875 m. Trotuarul a fost reabilitat ultima dată în 2013, pe o lungime de 32 m. Potrivit primăriei, șoseaua are o lungime de 1.281,75 metri.
Articole pe aceeași temă:
Trimite articolul
Xda…garaje nu se mai demoleaza, ca n-am mai auzit nimic de ele…rablele s-au adunat toate de pe strazi?
afisati poze cu proiectul, cred ca o sa ne ingrozim cand o sa le vedem
-
Care proiect? Crezi că a văzut vre-un plătitor de impozite ce se va face cu 💰 lui?
Eu nu ma supar daca nu incepe. Nu de alta,dar m-am saturat de proiectele din Soarelui. Democratia dupa vot nu e departe de comunism: primarii si mari alesi care reprezinfa ce vor ei, fac ce vor. Nu avem nici un control asupra proiectelor. Unde-s multi cu siguranta se decide mai bine. Ar trebui sa putem vota proiectele, ca si in Cluj. Parca la ei se putea. Eu as sugera ca Robu sa fie intitulat Primarul Soarelui care rasare doar in Soarelui. Si sa ramana primar doar acolo. Nu putem sa le dam autonomie si sa se rupa Timisoara de el si de Soarelui? Chiar m-am saturat. Evident, nu l-am votat, dar nu mai gresesc sa nu votez pe altul.
-
cine cunoaște bulevardul sudului știe ca acel proiect nu necesita lărgire la 4 benzi..acolo nu a fost aglomerație niciodata …
-
Domnu Dan habar nu aveti ce vorbiti. La ora 8 cateodata e coada pe toata lungimea lui. Sper ca nu comparati traficul din starea de urgenta cu cel obisnuit. Plus giratoriul acela va fi foarte util.
Si de ce atata ura si rea vointa? E bine ca se fac largiri si reabilitari de strazi unde se poate si unde e aglomerat.
Problema care o vad eu ca nu se fac destule proiecte de genul asta in tot orasul.
-
Il stiu, desi nu circul pe acolo. Largirea e necesara pt a taia copaci. Cu atat mai mult, nu isi are rostul sa largeasca. Nu e nevoie de copaci in opinia lui(nu avem canicula, nici poluare), vrea doar sa isi faca strazile dim cartier. Daca nu mai iese primar, scapa de problemele cu poluarea pt care e chemat la Bucuresti. Dupa tot ce a facut si ce n-a facut pana acum, doar un urmaritor cu interese de pe FB(sau unul spalat pe creier) va spune ca ii pasa de poluare. Ar avea si un singur argument: fantanile muzicale. Abia astept sa vad ce plan face. Evident, ca, la cat il duce capul, cei din Timisoara, apoi cei cu masinile tot pe Timisoara, vor fi cei mai afectati. Nu i-a iesit tactica lui de spalare a strazilor langa statiile de masurare a nivelului poluarii. Cred ca ar putea sa isi prezinte masura aceasta ca fiind una pt scaderea ei. Sa sublinieze spalarea intensa pe langa statie de masurare, si nu a intregului oras.
-
Eu zic ca daca nu circuli pe acolo sa nu-ti mai dai cu parerea.
Asa ar fi normal dar la noi fiecare are o opinie vehementa despre orice.
-
-
Zi sa mori tu cu Bârna cu tot
-
Ai circulat vreodată dimineață în timpul anului școlar ? Stau in cartier și îmi blestem zilele până ies din zona.
-
Saraca primariuta, saracul primarel ei sunt niste boboci blajini si ii tot agreseaza dragonii din institutiile astea a statului.
Cum se face ca investitorii privati merg inainte cu proiectele, obtin toate avizele necesare si nu au parte de nici un scandal si nici un “blocaj”?? Oare pentru ca in primarie sunt prea multi incompetenti?
Cum se face ca primaria e “blocata” si amendata cand de o institutie, cand de alta? Ba agentia de mediu, ba garda de mediu, ba directia de cultura, ba isc, ba protectia consumatorului? Si-au data mana cu mana toate institutiile si e un mega complot sau oare e primaria plina de incompetenti si e cel mai mare contravenient al orasului??
Si cel mai important: cum de in alte orase se poate sa avanseze proiectele?? Oare din nou nu e robulete cu ai lui cei mai incompetenti care se gasesc??
Poza nu e de pe Sudului, e pentru impactul emotional. Trotuarele nu arata asa de rau. Pe anumite portiuni arata mai noi chiar.
-
Pai si atunci de ce vor sa le strice?
bine ar fi fost daca se facea prelungire pana pe strada Mures si dupa aia Musicescu si dupa aia pana in viitoarea sosea de centura…
In Timisoara se fac o multime de proiecte si se va face si asta.
Comenteaza aiurea toti Oltenii si viniturile aici.
Iar TION stie oricine ca e ziar PSD:)
Suntem în 5 iunie și minciunile de le primărie continua pe nervii noștrii ! Nici urmă de aviz de mediu in schimb a fost postat pe site-ul primăriei cererea pt acordul de mediu !!! 😀
Așteptăm alte miciuni, poate la sfârșitul anului vom vedea ceva.