„Se insistă că repararea s-a făcut pe un caiet de sarcini, se va organiza o licitaţie. Tramvaiele au o vechime de peste 45 de ani, au fost donate Timişoarei după ce la nemţi şi-au efectuat perioada normală de rulare. Viaţa unui tramvai este de 25-30 de ani”, spune Zanfir.
Când au fost aduse în Timişoara, aceste tramvaie nemţeşti, nu s-a plătit decât transportul, a fost avantajos. „La ora actuală să se amenajeze nişte tramvaie care nu corespund din punct de vedere tehnic, sunt obosite, să dai pe ele 700.000 – 800.000 de euro nu este o idee bună. Sunt convins că pe parcurs vor apărea şi alte cheluieli şi se va ajunge la un milion de euro. De ce să cheltuim aceşti bani dacă pe piaţă sunt tramvaie noi la un milion de euro, fabricate la Arad, sau tramvaie la un milion şi jumătate de euro şi vom lua 15, nu 30. Vom repara nişte mijloace de transport care deveni nişte tramvaie de epocă, de muzeu”, spune Zanfir.
Cât despre scaunele încălzite ce vor fi puse în tramvaie… „Să pui pe un tramvai scaune încălzite, nu ştiu dacă undeva există în lume. Este suficient dacă pui o instalaţie de încălzire performantă. Nu facem transporturi pe sute de kilometri să punem scaune încălzite”, spune consilierul din partidul domnului Dan.
Citiți principiile noastre de moderare aici!