Practic, aceste piste ar urma să facă legătura între mai multe localităţi din Timiş, urmând să fie construite pe lângă drumurile judeţene, iar pentru acest proiect, spune Marian Constantin Vasile, există oportunitatea de finanţare prin programul România-Serbia – cu termen de depunere a proiectelor ianuarie 2016, respectiv martie 2016.
„Ar fi foarte bine să avem până la acel moment un studiu de oportunitate şi documentaţia tehnico-economică făcute pentru implementarea unor piste de biciclete. Există această oportunitate care nu trebuie ratată. Eu i-am solicitat domnului preşedinte Bojin să introducă cu celeritate acest proiect pe ordinea de zi pentru a nu pierde finanţarea europeană nerambursabilă”, spune Marian Constantin Vasile.
Pistele de biciclete ar urma să se facă pe drumurile judeţene pe direcţiile Moşniţa Nouă, Dumbrăviţa, Giroc, Sânmihaiu Român şi chiar şi acel segment care duce spre Aeroportul Timişoara plecând de la DN6 către sensul giratoriu cu centura Timişoarei.
Şi pe aşa-numita pseudo-centură a Timişoarei ar urma să se facă piste de biciclete – acel tronson Sânandrei-Dudeştii Noi – Becicherecu Mic, care, recent, a fost clasificat drum judeţean, mai ales că acolo există anumite fabrici, iar mulţi muncitori folosesc ca mijloc de locomoţie bicicleta. Mai este şi tronsonul Bucovăţ-Moşniţa Veche, Săcălaz-Sânmihaiu Român.
„Ar fi oportun şi de-a lungul pseudo-centurii să se implementeze aceste piste de biciclete. Există foarte multe argumente, ne-am dori în primă fază să vizăm cât mai autonom drumurile judeţene şi să încercăm să facem proiecte în parteneriat cu unităţi administrativ – teritoriale şi CNADNR. Trebuie să fie făcute investiţii cât mai eficiente şi de impact”, mai spune conilierul județean.
El a solicitat alocarea de bani pe anii 2015 şi 2016 pentru a se face studiul de fezabilitate şi documentaţia economică pentru fonduri România-Serbia. Până în ianuarie se depun proiectele simple, apoi cele strategice, în martie. Ar fi necesari de la 30.000 de euro în sus pentru studiul de fezabilitate şi documentaţia tehnico-economică.
„Cea mai mare parte a populaţiei judeţului se concentrează în Timişoara şi zona periurbană – cartierele cresc, zonele urbane, periurbane, există carenţe mari în ceea ce priveşte sistemul public de transport în comun, dar şi cursele speciale. Nu mai vorbim de siguranţa precară a bicicliştilor care folosesc aceste rute actualmente, siguranţa are mult de suferit. Există şi alte aspecte – obligativitatea judeţului Timiş de a reduce noxele până în anul 2020, asta înseamnă şi folosirea mijloacelor alternative de transport, există multe ambuteiaje. Ar fi de dorit să existe o continuitate pe distanţe mult mai mari. Trebuie să se facă o corelare foarte bună a lucrărilor judeţene cu lucrările celorlalte unităţi administrativ-teritoriale, mai ales Timişoara”, a mai explicat Marian Constantin Vasile.
Citiți principiile noastre de moderare aici!