Master Planul pe transporturi al României urmează să fie aprobat în următoarele luni, după ce a fost agreat şi de Comisia Europeană. Totuşi, europarlamentarul Marian Jean Marinescu solicită modificarea semnificativă a prioritizării realizării unor drumuri importante din zona Moldovei şi Olteniei, în sensul legării acestor zone de zonele din vestul României, unde sunt deja autostrăzi finalizate, care oferă şi legături directe cu Europa occidentală.
În ceea ce ne priveşte, modificarea acestei prioritizări ar viza includerea pe lista rutelor importante, care să fie construite prima dată, a şoselei care leagă Lugojul de Craiova.
„Eu sper că se vor face modificări în Master Plan. Eu cred că există alte priorități cum ar fi conectarea Moldovei de Transilvania sau conectarea Olteniei de Banat”, a declarat europarlamentarul, potrivit HotNews.
Marinescu solicită ca în locul autostrăzii Piteşti – Craiova să fie prioritizată ruta Craiova – Calafat – Drobeta Turnu Severin – Lugoj.
Teoretic, ruta corespunde cu cea a viitoarei autostrăzi A6, dar s-ar putea discuta şi despre un drum expres.
În actualul Master Plan prioritară este o autostradă Craiova – Piteşti, care ar avea un cost estimat de 900 de milioane de euro. Solicitarea vizează prioritizarea legăturii Craiova – Drobeta Turnu Severin – Lugoj, care ar urma să fie gândită ca un drum expres, cu un cost estimat la 2 miliarde de euro, dar cu un orizont de realizare după 2030. Cererea europarlamentarului vizează trecerea acestei rute pe finanţare până în 2020, înlocuind prima rută.
De cealaltă parte, ministrul Transporturilor, Dan Costescu, spune că Master Planul nu este prea flexibil şi că nu se mai pot face modificări. Marian Jean Marinescu a fost deputat de Dolj.
Citiți principiile noastre de moderare aici!