La o săptămână după ce au fost stabilite valoarea estimată și termenul de depunere a ofertelor pentru primul lot al autostrăzii Timișoara – Moravița, același lucru s-a întâmplat și cu al doilea. Astfel, avem data de 14 noiembrie și valoarea de 4,23 de miliarde de lei, fără TVA – adică 5,03 miliarde de lei sau 1,01 miliarde de euro, cu TVA.
Câștigătorul licitației va avea un termen de 48 de luni să ducă la îndeplinire contractul: 12 luni pentru proiectare și 36 de luni pentru execuție.
„Contractul prevede construcția mai multor structuri și utilități pe acest lot, printre care:
– Pod în lungime de 560 m peste CF124 (Timișoara – Resița) și peste DN58B;
– Nod rutier DN 58B (Voiteg);
– Nod rutier Moravița;
– Două spații de servicii;
– Două parcări de scurtă durată;
– Un Centru de Întreținere și Coordonare (#CIC).
Toate spațiile de servicii și parcările de scurtă durată vor fi dotate cu infrastructura necesară amplasării unor stații pentru încărcarea autvehiculelor electrice (minimum 6 stații electrice în fiecare facilitate)”, precizează Cristian Pistol, directorul CNAIR.
Primul lot, lansat săptămâna trecută
Vă amintim, indicatorii tehnico-economici ai autostrăzii au fost aprobați „în timp record” de Guvernul României, pe 28 august, în ultima zi de consultare publică. Documentația stabilea că valoarea totală estimată a celor 73 de kilometri de autostradă este de 14,6 miliarde de lei (2,93 miliarde de euro), TVA inclus. Traseul autostrăzii trece prin Remetea Mare, Recaș, Bucovăț, Moșnița Nouă, Giroc, Sacoșu Turcesc, Pădureni, Liebling, Jebel, Voiteg, Birda, Deta, Denta și Moravița.
Primul lot va începe de la actualul nod de pe A1 de la Remetea Mare, se întinde pe 35,67 de kilometri, la 600 de metri după intersecția cu DJ693B, până în dreptul localității Jebel. Lotul 2 este de 33,5 kilometri, între Jebel și Moravița, iar lotul 3 are trei kilometri, din dreptul localității Moravița și până la un nou punct de trecere a frontierei. Pentru că ridicarea acestuia ar putea fi întârziată, la capătul celui de-al doilea lot va fi realizat și un drum temporar, de vreo doi kilometri, până spre punctul de trecere a frontierei existent.
Documentația pentru primul lot a fost trimisă la ANAP pe 6 septembrie, iar cea pentru lotul 2, șase zile mai târziu. Licitația pentru primul lot a fost lansată pe SEAP pe 28 septembrie, însă reprezentanții CNAIR și ai Ministerului Transporturilor anunțaseră cu trei zile înainte că acesta are o valoare estimată de 1,3 miliarde de euro (TVA inclus) și data de 11 noiembrie ca limită de depunere a ofertelor.
Trimite articolul
Xasta înseamnă undeva la 30 de milioane de euro per kilometru, asta in condițiile in care costul mediu pe km de autostrada intr-o zona de campie ar trebui sa varieze intre 3 si 6 milioane de euro. deci, se cere de 5-10 ori mai mult decat normal. de ce?
-
De Cembrie. Grindeanu.
-
Nu se cere, se ofera. Oare de ce?
-
păi, de ce se oferă atât, vreau să înțeleg
-
Eu propun:- nr1!- ,Sa nu se mai faca nimica .Poooatee!! Vinee Dumnezeu si face o minunee
pt rom^nia., Hai s-a ne rugam!!
Supranaturalul este ansamblul fenomenelor care sunt mai presus de forțele și legile naturii sau în contradicție cu acestea .Poate cu HOKUS-POCUS vom avea investitii în milioane .
Miliardarul turc Hüsnü M. Özyegin, Grupul FIBA deține un portofoliu de investiții atât financiare cât și non-financiare, la nivel global, cu o valoare totală a activelor de aproximativ 15 miliarde euro în 2011
Credit Europe Bank N.V. este prezentă la nivel internațional în:
Europa Centrala și de Est: România, Rusia, Turcia, Ucraina
Europa: Belgia, Elveția, Germania, Malta, Olanda
În afara Europei: Dubai – Emiratele Arabe Unite, Shanghai – China
A fost aprobat – „în timp record” de Guvernul României, pe 28 august, în ultima zi de consultare publică. Documentația stabilea că valoarea totală estimată a celor 73 de kilometri de autostradă .
S-au putem sa ne gândim la pictura celebra româna Grigorescu caru cu boi ( pe autostrada)?!!
-
S-au ești tu deștept.
-
eu nu înțeleg de ce pui liniuță la sau. dacă nu știi gramatică mau bine scrie cum îți vine…
nu mai poci limba. e super deranjant.-
Uneori formulat ca media, este o expresie în engleză la plural, care a fost preluată și în română, având traducerea și semnificația „medii (de comunicare) de masă”.
Si asta ca doresc o comunicare de masă dragul meu DARIUS scuzee!!
-
-
30 de milioane de euro pe km sau 30.000 de euro pe metrul de asfalt care are vreo 5 metri patrati deci 6.000 de euro pe un singur metru patrat este superjaf la banul public.
-
Autostrada nu are 5 metri latime cat lasi tu de inteles, nici macar la fritz. Doua benzi plus cea de refugiu (pe fiecare parte – sper, gandindu-ma la centura sud), plus distanta dintre sensuri face cam 21 – 24 metri. Deci pretul pe metru patrat ar fi pe la 1200-1500 Euro/mp. Nu ca n-ar fi mult, dar nici cu 3 milioane de euro nu vad cum s-ar mai face un km de autostrada in ziua de azi. Ar veni pe la 125 euro/mp. Nu cred.
Welcome to Ciordelnistan …! Sunt niște “firme” acolo…dedicații 💵💵💵👀🫵🤡🥃🤷♂️