Reprezentanții Primăriei Timișoara au anunțat că a fost finalizată licitația pentru achiziționarea serviciilor de urbanism privind elaborarea Planului Urbanistic Zonal (PUZ) „Zona Oituz-Popa Șapcă și concept amenajare domeniu public” și a Regulamentului Local de Urbanism aferent PUZ.
Planul urbanistic este delimitat de str. Popa Șapcă, str. Oituz, Calea A. I. Cuza și str. A. Demetriade și va avea o suprafață totală de 16,7 hectare.
„În primul rând, este vorba de primul contract semnat de administrație, din anul 2015, pentru elaborarea unui Plan Urbanistic Zonal în regim de investiție propriu. Este un proiect realizat din bugetul local, în parteneriat cu Universitatea de Vest Timișoara, care deține o mare parte din parcelele studiate.
Principalul obiectiv al proiectului este crearea unui concept unitar care include servicii educaționale, servicii conexe pentru mobilitatea în zonă, precum o parcare de mari dimensiuni și un coridor pietonal și velo, în special pe axa nord-sud, producând astfel un țesut urban armonios”, a declarat arhitectul-șef al municipiului Timișoara, Gabriel Almăjan.
Primăria Timișoara are în execuție noul campus școlar al Liceului Teoretic Nikolaus Lenau în acea zonă. Alte investiții în implementare sunt cele ale Universității de Vest: extinderea Facultății de Arte și Design, realizarea sediilor pentru Facultatea de Litere, Istorie și Teologie și a Facultății de Muzică și Teatru, precum și clădirea Institutului de Cercetări Avansate de Mediu.
Planul Urbanistic Zonal va analiza posibilitatea realizării unui punct intermodal de transport, prin introducerea unei stații de tren, care să lege zona centrală de restul județului. De asemenea, planul va trasa reglementările pentru culoare velo cu parcări pentru biciclete, o parcare supraterană cu cinci etaje și două culoare pietonale importante.
Primul culoar va lega Intrarea Doinei de str. Popa Șapcă. Pentru traversarea străzii Popa Șapcă, arteră în mod curent aglomerată, va fi analizată realizarea unei subtraversări. Al doilea culoar pietonal urmărește să conecteze complexul Iulius Town și noul campus de cel existent al UPT și UVT, de pe bulevardul Vasile Pârvan.
Serviciile care vor fi executate includ studii geotehnice, topografice, de circulație etc., dar și o analiză asupra evoluției activităților educaționale. Suprafața studiată include și zona de la nord de calea ferată, adiacentă complexului Iulius Town, cu o suprafață totală de 33 de hectare.
Firma care va executa PUZ-ul este SC AGORAPOLIS SRL. Valoarea contractului de proiectare este de 151.260,50 lei (fără TVA), iar durata este de 12 luni.
Trimite articolul
XIn 2100 va fi gata
-
Studiul, da, in 2100. Finalizarea completa, in 2300.
-
Dacă nu avea și Iulius nevoie de pasajul adiacent, credeti ca se finaliza asa repede?
La fel va fii si acum. IULIUS este expert in a-si DEZVOLTA AFACERILE cu sprijin politic al partidelor PE SPATELE URBANISTICE ALE bugetelor de PRIMARIE. In TOATE ORASULE A FĂCUT LA FEL. Ultimul tun imobiliar la dat la Romexpo cu votul porlamentarilor cumpărați.
In PAGUBA STATULUI, dar măcar se dezvoltă ceva si ptr cetateni… Sistemul oligarhic
-
-
Ești optimist!
Daca tot se sapa pe Vidrighin poate era momentul sa se faca o subtraversare in acel sens giratoriu de la AEM pe directia Vidrighin -Calea Buziasului
studii, analize, proiecte, consultanță. cu asta se va rămâne. sau poate nici cu astea făcute până la capăt. doar se pregătesc deja băieții și fetele reziști din primărie de 2024
Asta ne trebuie: o statie de tren în mijlocul orașului. Deosebit. Aici vor putea venii cu mașinile bogătașii orașului să parcheze in parcarea supraetajata, să ia trenul fără căldură și aer condiționat, cu miros de urina, să meargă în destinații de lux cum ar fi Margina, tormac, tomnatic, la ski pe dealurile Lugojului sau in mega orașe turistice că și Lugoj sau Sânnicolau. Pentru că știm că toți acolo râvnesc să ajungă!
Iar invers se vor înghesui toți magnații petrolului și a cerealelor din județ sa vina cu trenul la Iulius mall. Ce Dubai? O să ne invidieze aia pentru lovitura asta de grație!
-
este o dedicatie pentru Iulius Mall..sa “prinda mai multi vizitatori ” nu doar din oras.
Daca cei din LOGOJ..REMETEA..etc.. veneau cu trnul..dupa care luat buzul/taxi pana la Mall..
acum au statie directa la Mall..
Nu e musai sa aibe si masina..
dar parcarea este necesara pentru cei care vin din Sanandrei..zona aceea si vor sa parcheze aproape de centru..
O “iau” la pas..dupa care la intoarcere..au masina in drumul lor..in conditiile in care Vor sa plateasca..si sa mearga 5 minute pe jos.. -
Ma gandesc, ca voi astia de la tion publicati comentariile care va convin ? Adica esti cu noi, ca daca nu,nu…
-
Pai trebuie un IQ minim ca să îți publice. De aia la comentatorii usr trebuie sa se strângă mai multe…
-
Al doilea culoar pietonal urmărește să conecteze complexul Iulius Town și noul campus de cel existent al UPT și UVT, de pe bulevardul Vasile Pârvan se incadreraza in zona? Cam pe unde arfi amplasat acest culoar? In subteran?
Pentru marea inaugurarea neaparat trebuioe sa prevada un mic concert de coarde in mijlocul drumului – asa-i modelul in zona!
Pocintorile si coardele deja se aduna in Primaria Timisoarei.
-
Probabil cu Tzanca Uraganul, ca la inaugurarea cazinoului de acu’ vreo 2 luni.
Pt “comentatori ” . V-as recomanda cu caldura sa va intoarceti de unde ati venit ( MH,CS HD, GJ, etc.). Nu aveati in satucul vostru nici macar semafoare.N-ai cum sa pricepi un proiect de avangarda.
…pe unii aciuiți mai nou prin zonă,
care de 32 de ani au votat ce au vrut,
se pare că îi deranjează orice semnal pozitiv.
Daca nu se retrocedează,fură,completează ceva nu e bine frate!
PS:cred că în grotă era mai liniște
(nu tu tren,nu tu parcare,nu tu piste velo).