Segmentul Drobeta Turnu Severin – Domașnea este doar al doilea dintre cele patru „loturi” ale drumului de mare viteză Filiași – Lugoj care are proiectant. La mai bine de un an de la încheierea licitației și după mai multe contestații, Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a semnat contractul, până la urmă, cu asocierea EGIS ROMANIA SA – EGIS INTERNATIONAL S.A.S. – PRIMACONS GROUP SRL – ITALROM INGINERIE INTERNATIONALA SRL – ECO GEODRUM SRL. Aceasta va avea termen de 28 de luni pentru îndeplinirea contractului și va primi 35,76 milioane de lei, adică aproximativ 7,2 milioane de euro, fără TVA.
„Astăzi am semnat contractul pentru elaborarea Studiului de Fezabilitate necesar construcției lotului 2 (65 de km) al drumului de mare viteză #Filiași–#Lugoj (230 km). (…) Valoarea contractului este de 35,76 milioane de lei, fără TVA iar durata acestuia este de 28 luni. Construcția acestui proiect de infrastructură va asigura conectivitatea între centrele economice importante Craiova – Filiași – DrobetaTurnuSeverin – Domașnea, prin realizarea unui drum la standarde europene, care va îmbunătăți semnificativ condițiile pentru transportul de mărfuri asigurând și spații de parcare și odihnă pentru conducătorii auto în condiții de siguranță”, transmite Cristian Pistol, directorul general al CNAIR, printr-o postare pe Facebook.
Vestea a fost anunțată, tot aici, și de ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu.
„Lotul Drobeta Turnu Severin- Domașnea (65 km) al Drumului de mare viteza Filiași-Lugoj are de astăzi contract pentru proiectare semnat. Asocierea de proiectanți (români, francezi și italieni) are la dispoziție 35,76 milioane de lei (fără TVA) și 26 de luni pentru elaborarea Studiului de Fezabilitate.
Este al doilea contract semnat pentru proiectarea unuia din cele 4 loturi ale Drumului de mare viteză Filiași-Lugoj. Primul contract (pentru proiectarea lotului Filiași-DrobetaTurnuSeverin) a fost semnat în data de 10 iunie. Acest lot are o lungime de 70 de km, iar valoarea contractului pentru elaborarea Studiului de Fezabilitate (care trebuie finalizat în 18 luni) este de peste 21 de milioane de lei (fără TVA). Finanțate prin Programul Transport (PT2021-2027), aceste contracte reprezintă prima etapă necesară construcției Drumului de mare viteza Filiași-Lugoj (230 km), care are ca principal scop creșterea siguranței si a eficienței economice a rețelei de transport europene care tranzitează România”, precizează și Grindeanu.
Un drum, patru loturi, multe contestații
Vă amintim că licitația pentru studiul de fezabilitate al „Autostrăzii Sudului” a fost lansată prima dată în 2021, într-o singură procedură, pe când ministru era Cătălin Drulă. După venirea lui Sorin Grindeanu, procedura a fost anulată, iar ulterior licitația a fost împărțită în patru sectoare distincte, „loturi”: lotul 1: Filiași – Drobeta Turnu Severin (70 km); lotul 2: Drobeta Turnu Severin – Domașnea (65 km); lotul 3: Domașnea – Caransebeș (45 km); lotul 4: Caransebeș – Lugoj (50 km).
În aprilie 2022 au fost lansate astfel patru licitații, toate cu dată limită de depunere a ofertelor pe 15 iunie 2022. De atunci, însă, au început problemele cu Consiliul Național de Soluționare a Contestațiilor. Toate cele patru licitații au fost contestate, iar CNAIR a decis reevaluarea ofertelor. Și nu o singură dată: prima dată, în decembrie 2022, mai apoi în primăvară.
Primul contract, cel pentru tronsonul Filiași-Drobeta Turnu Severin, a ajuns să fie semnat de abia în iunie 2023, cu asocierea S.C. D P CONSULT S.A. – S.C. EXPLAN S.R.L. – S.C. GEOLOGIC SITE S.R.L. – SCA TEAHA&FÜZESI. Acordul are o valoare de 21,05 milioane de lei, fără TVA, și o durată de 18 luni.
Pe 29 iunie, tot Pistol și Grindeanu anunțau că pentru al treilea tronson, Domașnea – Caransebeș a fost desemnată o nouă asociere care să întocmească, pentru 22,29 milioane de lei, într-un termen de 24 luni, studiul de fezabilitate: PROIECT-CONSTRUCT REGIUNEA TRANSILVANIA SRL – PERFECT CONSULT EUROPE S.R.L. – EAST WATER DRILLINGS SRL. Situația, însă, încă nu este 100% limpede, mai fiind disponibile câteva zile pentru depunerea unei alte eventuale contestații. Anterior, înainte de ultima, contractul fusese atribuit chiar asocierii cu care acum a fost semnat contractul pentru al doilea tronson.
Pe aceeași temă:
Primul contract semnat de CNAIR pentru documentațiile necesare drumului de mare viteză Filiași-Lugoj
Trimite articolul
XOare se poate proiecta numai de la Topletz in sus?
sigur nu mai exista alt studiu facut? preturile…..
In ‘21 Drula semnase pentru toată distanță, termen de execuție, 2 ani , acum probabil era gata, dacă nu, aproape gata. Nu a fost bine, a venit Grindeanu, anulat tot și de la început, acum, după 2 ani , nu e făcut absolut nimic. Tipic, o bătaie de joc marca PSD, ca tot ce au făcut pina acum. (Apropo, dacă nu era EU , care efectiv ne-au băgat banii pe git, si USR care a semnat contractele, nici urma de A7, alt exemplu …)
-
Corecteaza te rog si pe wikipedia despre a7, ca cineva o fi scris prostii acolo.
cat despre cum ne-a bagat ue banii pe gat, vorba lu’ barna trotinetistu’ pe trecerea de pietoni pe rosu:” „Ia uitați ce belșug se întrevede :-)”. Cam asa o fi zis si ghinea cand a bagat multa multa multa “consultanta” in penerere, pe langa distrugerea sistemului energetic, a agriculturii si cam a orice in numele prostelii verzi.
#era aproape gata #sîtu
(#🤪)^4