Reprezentanţii municipalităţii spun că nu se poate vorbi de întârzieri, conform graficului lucrărilor, dar că antreprenorul general, CCCF – Drumuri şi Poduri, s-ar fi putut mişca într-un ritm mai susţinut.
„Se va deschide circulaţia până la finalul anului, desigur. Subcontractorii şi-au făcut circa 80% din totalul lucrărilor pe care ei le au de făcut, deci ei stau foarte foarte bine. O rămânere în urmă are antreprenorul general, cu partea care îi revine, însă per ansamblu noi am reuşit, într-un timp care este circa o treime din durata totală a contractului, să efectuăm mai mult de 50% din totalul lucrărilor pe care le presupune acel şantier. Nu putem vorbi de întârzieri per ansamblu, ci dimpotrivă, despre devansări ale termenelor (…) Noi am mers într-un ritm mai susţinut decât cel care era planificat iniţial. Vom reuşi să deschidem circulaţia acolo, am o nemulţumire că antreprenorul general nu se mobilizează la aceeaşi intensitate la care, spre cinstea lor, o fac subantreprenorii. Noi am făcut o înţelegere aşa, un gentlemen s agreement, la început, că se va lucra într-un ritm mai intens decât cel care decurge din termenul contractual de finalizare a lucrării şi, în timp ce subantreprenorii s-au ţinut de cuvânt şi chiar au lucrat (…), antreprenorul general nu s-a mobilizat la fel”, a declarat, marţi, Robu.
Autorităţile locale spun că se va amenaja un traseu provizoriu pentru a putea fi redeschisă parţial circulaţia în următoarea perioadă. Este vorba de anumite lucrări care nu au fost cuprinse în bugetul proiectului pe fonduri europene care vizează realizarea Complexului rutier Michelangelo.
„Eu am zis de la început că deschidem circulaţia într-o formulă provizorie, care să ne asigure o descongestionare a traficului, dar nici acea formulă provizorie nu putea fi pusă în practică decât după ce urmau să se finalizeze toate lucrările la subteran. Acum sunt finalizate, se poate face acea amenajare. Se suportă cheltuielile pe reparaţii, evident, nu pe banii acelui proiect, pentru că timişorenii merită un efort financiar, care nu este foarte ridicat, pentru a avea un regim mai bun de trafic în oraş pentru o bună perioadă de timp, pentru că acest provizorat va dura până prin primăvară, aprilie-mai probabil. Sunt vreo 20 de metri în total unde trebuie să punem asfalt, pe care îl vom da jos în primăvară, nu e nicio problemă…”, a mai explicat primarul.
Ce înseamnă acest „provizorat”? Cum se va circula prin zonă? Oficialii municipalităţii spun că şoferii vor putea ajunge practic de pe bulevardul Michelangelo pe strada Cluj şi de pe Aleea FC Ripensia pe Michelangelo, spre centru.
„Presupunem că mergem pe sensul dinspre centru, dinspre Banca Naţională, către partea de sud a oraşului. Se traversează peste Podul Michelangelo, apoi se face dreapta puţin, imediat după ce se traversează podul, se trece peste pereţii subpasajului şi se intră pe strada Cluj. Pe sensul celălalt, se vine pe Aleea FC Ripensia până în intersecţie, în intersecţie se face stânga, pe lângă subpasaj, apoi se traversează prin acelaşi loc, unde vor fi două benzi peste pereţii subpasajului, se face dreapta – e vorba de 20 de metri, nu mai mult -, se intră pe Podul Michelangelo şi se merge spre Banca Naţională. De la universitate spre strada Cluj nu se va putea circula, pentru că acolo sunt lucrări în desfăşurare şi amenajare de şantier”, a anunţat Robu.
Oricum, dacă iniţial autorităţile estimau că în această toamnă va fi redeschisă parţial circulaţia prin zona Michelangelo, acum angajamentul este că acest lucru se va întâmpla până la sfârşitul anului, posibil în două săptămâni. Totul depinde însă şi de vreme, afirmă primarul.
„În mod normal – dar depindem de timp, de vreme – toate pregătirile acestea pot fi încheiate în cel mult două săptămâni. Nu o luaţi ca angajament de termen ferm, pentru că nu suntem într-un birou unde să învârtim hârtiile după bunul plac şi să depindem doar de voinţa noastră de a le învârti. Suntem pe teren, în anumite condiţii meteo, într-o zonă unde mereu pot să apară şi elemente neprevăzute”, a concluzionat Robu.
Lucrările la viitorul pasaj rutier subteran care va fi realizat pe relaţia bulevardul Corneliu Coposu – bulevardul Vasile Pârvan şi reabilitarea Podului Michelangelo trebuie finalizate până în august 2014.
Citiți principiile noastre de moderare aici!