tion.ro Web analytics

Tion

Tion

  • Ştiri
    • Ştiri Timiș
    • Lugoj
    • Știri naționale
    • Stiri internaţionale
    • Eveniment
    • Sănătate
    • Dialoguri Sănătoase
    • Sport
    • Târg imobiliar
  • Timp liber
    • Cultură
    • Cinema
    • Horoscop
  • ANGAJĂRI
  • MICA PUBLICITATE
    • IMOBILIARE
      • Imobiliare Vanzari – Garsoniere
      • Imobiliare Vanzari – o camera
      • Imobiliare Vanzari – 2 camere
      • Imobiliare Vanzari – 3 camere
      • Imobiliare Vanzari – 4 camere
      • Imobiliare Vanzari – Case
      • Imobiliare Vanzari – Terenuri
      • Imobiliare Vanzari – Spatii comerciale
      • Imobiliare Inchirieri – Garsoniere
      • Imobiliare Inchirieri – o camera
      • Imobiliare Inchirieri – 2 camere
      • Imobiliare Inchirieri – 3 camere
      • Imobiliare Inchirieri – Case
      • Imobiliare Inchirieri – Spatii comerciale
    • PRESTĂRI SERVICII
    • CONSTRUCȚII
    • AUTO
    • DIVERSE
  • UTILE
  • VIDEO
  • Azi în Timișoara
  • Cariere de Poveste
  • Agenda
  • Lugoj
Select Page


Tion
Ştiri din Timiș
Un prim pas pentru metrou in Timisoara, mergem inainte cu studiile. S-a votat tunelul de 10 kilometri!

Un prim pas pentru metrou in Timisoara, mergem inainte cu studiile. S-a votat tunelul de 10 kilometri!

la 16 October 2015 20:37 Reactualizat la: 16 October 2015 23:33

Un prim pas pentru metrou in Timisoara, mergem inainte cu studiile. S-a votat tunelul de 10 kilometri!

<p>Un prim pas pentru metrou in Timisoara, mergem inainte cu studiile</p>
16 October 2015 20:37 Reactualizat la: 16 October 2015 23:33
După lungi dezbateri legate de cheltuirea banilor de la bugetul local pe studii privind investiţii pentru care nu există nicio garanţie că vor fi realizate vreodată, aleşii locali ai Timişoarei au aprobat, vineri, un studiu de prefezabilitate pentru reconfigurarea traseului de cale ferată din oraş. Vorbim despre ducerea în subteran a liniilor de tren din oraş prin construirea unui tunel de 10 kilometri! Primăria a dat peste 32.000 de euro pe studiu şi speră să obţină aprobarea Guvernului, având în vedere că liniile de tren nici nu-i aparţin.
Scris de Alina Strugariu - După lungi dezbateri legate de cheltuirea banilor de la bugetul local pe studii privind investiţii pentru care nu există nicio garanţie că vor fi realizate vreodată, aleşii locali ai Timişoarei au aprobat, vineri, un studiu de prefezabilitate pentru reconfigurarea traseului de cale ferată din oraş. Vorbim despre ducerea în subteran a liniilor de tren din oraş prin construirea unui tunel de 10 kilometri! Primăria a dat peste 32.000 de euro pe studiu şi speră să obţină aprobarea Guvernului, având în vedere că liniile de tren nici nu-i aparţin.

Trimite articolul

X

Ideea ducerii în subteran a liniilor de cale ferată care traversează la ora actuală Timişoara a fost pentru prima dată expusă de primarul Nicolae Robu în urmă cu mai bine de 2 ani, context în care edilul a vorbit şi despre introducerea transportului cu metroul. Planul ar cuprinde şi realizarea unui bulevard nou-nouţ la suprafaţă, pe locul actualelor linii de tren.

Consilierilor locali li s-a propus să aprobe, vineri, un studiu de prefezabilitate pentru reconfigurarea traseului de cale ferată pe teritoriul municipiului Timişoara, prin introducerea liniilor CF în subteran, autorităţile motivând că păstrarea lor pe actualul amplasament ar reprezenta o piedică în calea dezvoltării oraşului.

Reprezentanţii municipalităţii au explicat că s-au analizat două variante de traseu şi a fost aleasă una care presupune construirea unui tunel de 10,2 kilometri.

Studiul de prefezabilitate, realizat de firma SC Longhersin SRL, a costat 114.813 lei la care se adaugă TVA, deci peste 32.000 de euro cu TVA, iar unii aleşi au ajuns la concluzia că nici nu trebuia făcut.

„Acest studiu nu era oportun a fi realizat, se putea trece direct la studiu de fezabilitate”, a afirmat consilierul PSD Daniel Idolu.

Primarul a replicat că se impunea însă realizarea documentaţiei.

„Acest obiectiv va trebui să aibă aprobarea Guvernului, el se va putea face numai cu aprobarea Guvernului, de aceea trebuia studiu de prefezabilitate. Acest proiect de investiţii va fi unul aprobat de Guvern. Liniile de cale ferată sunt ale Guvernului, nu sunt ale noastre, nici nu am putea să ne apucăm să le ducem în subteran…”, a spus Robu.

Iar aleşii, şi Idolu, şi consilierul Adrian Orza, au vrut să ştie… de unde garanţia că va fi aprobat de Guvern şi dacă a corespondat cineva cu oficialii din Ministerul Transporturilor, cu CFR Infrastructură, ca să nu ne trezim că aruncăm banii pe geam, mai ales că pasul următor ar fi întocmirea studiului fezabilitate. Asta înseamnă alţi bani, şi nu puţini dacă ne gândim la valoarea investiţiei – 1,5-2 miliarde de euro, estima chiar Robu în trecut.

Primarul i-a asigurat pe consilieri că „s-a colaborat cu CFR” la întocmirea documentației.

„La Bucureşti, metroul a costat 50 de milioane de euro un singur kilometru”, a continuat Idolu, gândindu-se la perspectivele de finanţare. El a atras atenţia că proiectul nu este cuprins nici în Master Planul General pe Transport.

Tunel cu tehnologie ca la Michelangelo, Robu anunță spectacol

Robu a amintit că şi-a prezentat planul şi în faţa comisarului european Corina Creţu, la Bruxelles, şi i s-a spus că acest proiect îndrăzneţ ar putea fi eligibil pe noile programe europene – Planul Juncker.

„Acesta este un proiect de viziune, de termen lung (…) Va putea fi pus în practică numai cu implicarea Guvernului, pe fonduri europene, cu fonduri speciale. Este spectacol pur şi simplu ce prevede acest studiu, în costuri intrând inclusiv amenajările la suprafaţă şi trei staţii care sunt prevăzute pentru a da dublă utilizare liniilor odată duse în subteran. Tehnologia folosită de specialişti este cea a forării verticale, pe care am folosit-o la pasajul Michelangelo. Cu această tehnologie costurile sunt mult mai mici (n.r. – comparativ cu cele pentru metrou, spune Robu), durata de execuţie şi ea se reduce”, a explicat edilul.

Consilierul PSD Alfred Simonis a anunţat că se va abţine la vot pentru că implică alocări de la bugetul local fără să existe vreo garanţie privind realizarea proiectului.

„Nu vreau ca peste un an, sau doi sau trei, când nu se va întâmpla nimic pentru realizarea acestui obiectiv, să trebuiască să dăm banii înapoi pentru că i-am cheltuit pe studii care nu se pun în practică”, a afirmat Simonis.

Primarul a afirmat că fără studii nu se pot atrage bani.

„Ca să ai vreo şansă să obţii vreo finanţare, trebuie să ai ceva, trebuie să te duci cu ceva făcut de specialişti (…) Ca să putem intra în parteneriate şi să aplicăm pentru finanţare – nu ştim acum pe ce variantă – s-a făcut acest studiu”, a conchis Robu.

În cele din urmă, aleşii au aprobat reconfigurarea traseului de cale ferată, cu câteva abţineri.

Articole pe aceeași temă:

Avem un prim studiu pentru planul metroul: ar trebui construit un tunel de 10 kilometri in Timisoara!

Timisoara peste 10 ani? Metropola cu metrou, in viziunea primarului

Primaria Timisoara pregateste studiul de fezabilitate pentru introducerea metroului

Timisoara viitorului: linii de tren ingropate si un bulevard cu sase benzi in noul PUG al orasului

Grindeanu spulbera proiectele lui Robu: Un kilometru de metrou costa 60 de milioane de euro

Trimite articolul

X
Taguri:
consiliul local ,
metrou in timisoara ,
nicolae robu ,
primaria timisoara ,
studiu de fezabilitate pentru metrou ,
tunel
0 Comentarii

Cancel reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

inca 1000 caractere ramase

Citiți principiile noastre de moderare aici!

    Cele mai citite știri

    1
    LOGS aleargă #AlăturiDeRefugiați la Timișoara City Marathon. Vă puteți alătura voluntarilor!
    2
    Rezistență prin delicatețe: expoziție Călin Beloescu la Galeria Brăteanu
    3
    Continuă lucrările la calea ferată din zona Gării de Nord Timișoara
    4
    Hala de tramvaie din Timișoara ar putea deveni centru cultural cu bani europeni
    5
    Judecătorii de la Tribunalul Timiș nu mai protestează. Activitatea revine la normal
    6
    Copiii cu boli cronice pot continua școala în spital. Începe înscrierea profesorilor voluntari
    7
    FOTO. Un liceu „verde” cu cabinet stomatologic se va construi la Moșnița Nouă
    8
    Histamina nu e dușmanul: mituri și realități despre simptomele sale
    9
    Orgă și saxofon, klezmer și Piazzolla, în Biserica din Elisabetin
    10
    FITT premiază cele mai bune proiecte de tineret din Timiș

    Cele mai noi știri

    Azi în Timișoara

    Ce facem astăzi, 18 decembrie 2025, în Timișoara?

    Ştiri din Timiș

    Hala de tramvaie din Timișoara ar putea deveni centru cultural cu bani europeni

    Ştiri din Timiș

    FOTO. Grădiniță modernă pentru 360 de copii, construită cu fonduri europene la Moșnița Nouă

    Eveniment

    Accident la Belinț. Pasager rănit după ce mașina în care se afla s-a izbit de un copac

    Ştiri din Timiș

    Festivalul de Datini și Colinde transformă Giarmata într-o scenă a folclorului autentic

    Ştiri din Timiș

    Pișchia celebrează identitatea bănățeană la prima ediție a Festivalului de Cultură „Ionel Iacob-Bencei”

    Ştiri din Timiș

    Controale extinse la azilele de bătrâni din Timiș după neregulile descoperite la Cenad

    Ştiri din Timiș

    Rata șomajului din Timiș rămâne scăzută, în ciuda a aproximativ 600 de concedieri anunțate

    Eveniment

    Șoferiță de 16 ani, rănită după ce a trecut pe roșu și a intrat într-o altă mașină, la Timișoara

    Ştiri din Timiș

    Ginecologia oncologică, o luptă contra timpului. Prof. Marius Craina: „Femeile ajung la noi prea târziu, dar asta se poate schimba”
    • Servicii
      • Redactia
      • Folosinta Cookie-urilor
      • Termeni si conditii de utilizare
      • Politica de confidentialitate
      • Regulament postare și moderare comentarii

    Timiș Online

    ISSN 3008-2323

    ISSN-L 3008-2323

    Tion.ro logoPentru noi, confidențialitatea Dvs. este importantă

    Noi și partenerii noștri utilizăm tehnologii, cum ar fi modulele cookie, și vă procesăm datele cu caracter personal, precum adresele IP și identificatorii cookie, pentru a personaliza anunțurile publicitare și conținutul în funcție de interesele dvs., pentru a măsura eficiența anunțurilor și a conținutului și pentru a obține informații despre publicul care a văzut anunțurile și conținutul. Faceți clic mai jos pentru a vă da consimțământul privind utilizarea acestei tehnologii și procesarea datelor dvs. cu caracter personal în aceste scopuri. Vă puteți răzgândi și puteți schimba opțiunile în orice moment, revenind la acest site.

    Pentru detalii apasati aici