Practic, dacă spitalul nu are acel dispozitiv ori medicamentaţia necesară, pacientul ori aparţinătorii săi le pot cumpăra, urmând ca banii să fie recuperaţi. Când vine vorba de recuperarea banilor, însă apar problemele. Vasile Dragoş Ionuţ, un timișoean al cărui bunic a fost internat la Spitalul Județean, a rămas cu o pagubă de 2.000 de lei, suma aferentă achiziției unei pense necesare pentru operația bunicului său. Acum el încearcă să-și recupereze banii și să avertizeze pacienții, să nu pățească la fel. Bunicul său, în vârstă de 80 de ani, a fost operat în decembrie 2013.
“Am păţit şi eu …o aşa zisă întâmplare…. Bunicul meu a fost operat anul trecut la Spitalul Judeţean Timişoara, din păcate în urma operaţiei a decedat, nu aş dori să comentez prea mult cauzele decesului pentru că oricum nimeni nu îl va mai aduce înapoi… dar supărat fiind că am şi plătit o grămadă de bani am hotărât să recuperăm banii pe care i-am plătit… astfel am făcut un referat către spital cu actele necesare conform legii… de aici a început problema, se pare că firma care livrează produse medicale pentru spital <<cu recomandare>> a uitat să emită şi factură pentru obiectul livrat şi abia la lungi insistenţe la o lună de la data operaţiei a fost emisă şi o factură. Din păcate am impresia că acesta este un <<obicei>> al firmei ca oamenii să nu poată recupera banii de la spital în cazul în care doresc acest lucru. Măcar pe viitor cei care sunt în situaţia de a plăti servicii medicale, deşi conform legii ar trebui să beneficieze de gratuitate să nu păţească la fel ca mine, adică să nu mai poată recupera nimic”, scrie Vasile Dragoş Ionuţ.
Contactată de reporterii www.tion.ro, conducerea Spitalului Județean din Timișoara spune că nu a fost respectată procedura de rambursare de către firma care a vândut echipamentul medical și că va deschide o anchetă în acest sens.
“Operaţia se putea face lejer şi fără acea pensă, clasic, dar cu anumite riscuri şi complicații în plus faţă de utilizarea acestui instrument. Atunci spitalul nu avea acest instrument (pensa) şi i s-a propus familiei să-l achiziţioneze. S-a luat legătura cu firma, s-a adus acest instrument, l-a folosit la operaţie, după 7-8 zile a fost reoperat pacientul şi a decedat la circa 10-12 zile de la prima intervenţie. Noi avem o metodologie de rambursare unde scrie clar – îţi trebuie referat de necesitate şi acte doveditoare – cu se sumă s-a cheltuit şi pentru ce. Problema este că el a achiziţionat acea pensă, dar factura nu i-a fost eliberată de firmă decât în 15 ianuarie, ceea ce nu corespunde procedurii de rambursare. El trebuie să facă dovada – atunci a fost internat, am avut nevoie, am cumpărat-o, nu a avut bani spitalul şi am cumpărat-o noi şi vreau banii înapoi. Acum l-am rugat pe domnul respectiv să-mi facă o adresă oficială către instituţie, domnule eu am luat-o, de ce nu mi-ai dat atunci actele pe ea? Vom face o anchetă”, spune Marius Craina, managerul Spitalului Judeţean din Timişoara.
Citiți principiile noastre de moderare aici!