Potrivit edilului-șef, studiul de fezabilitate pentru construirea noului pod peste Bega a ajuns în varianta finală și va intra în atenția aleșilor locali.
„În ședința de consiliu local de joi vom introduce la aprobare proiectul privind studiul de fezabilitate pentru Podul Jiul. Suntem în linie dreaptă, avem tot ce trebuie și vom aproba SF. S-a rămas pe soluția pe care am prezentat-o, ca soluție recomandată. După aprobarea SF-ului, proiectantul are la dispoziție trei luni să elaboreze proiectul tehnic cu detalii de execuție. În primăvară vom scoate la licitație această lucrare pentru execuție. Sperăm că va merge cum trebuie, astfel încât să începem lucrările cât mai repede”, a anunțat, marți, primarul Nicolae Robu.
Pentru Podul Jiul mai era nevoie de un singur aviz, de la Direcția Județeană pentru Cultură Timiș. După ce aleșii locali vor adopta SF se va trece urgent la ultima fază a documentației, ne asigură primarul, iar în primăvară ar urma să fie lansată licitația pentru execuție. Tot la anul va începe și șantierul, crede edilul-șef, care n-a spus însă nimic despre valoarea lucrărilor sau sursa de finanțare.
Podul Jiul și Podul Ilsa sunt cele două noi poduri pe care municipalitatea vrea să le ridice peste Bega. Pentru Ilsa se mai așteaptă încă unele avize, astfel că execuția lui ar urma să înceapă mai târziu, dar tot în 2019, consideră primarul.
Podul Jiul este primul pod care se va construi în Timișoara după 50 de ani de pauză, susține edilul-șef. Conform proiectului întocmit de firma VCE Vienna Consulting Engineers SRL, viitorul pod din dreptul străzii Jiul este similar cu unul din Manchester. Un pod cu un singur arc de susținere există și în Glasgow, Scoția, dar cel prezentat de primarul Robu pare să semene mai mult cu Hulme Arch Bridge din Manchester, Anglia. Va avea patru benzi de circulație, trotuare și piste de biciclete pe ambele părți și va fi iluminat artistic. Podul va fi unul simplu și tocmai de aceea ridicarea lui nu va costa foarte mult, dezvăluia, la un moment dat, primarul Timișoarei.
Primăria Timișoara a plătit pentru proiect aproximativ 90.000 de lei, fără TVA, adică aproximativ 24.000 de euro, contractul fiind semnat încă din vara anului 2015.
Studiul de fezabilitate pentru Podul Jiul a fost finalizat la sfârșitul anului 2016, de fapt, urmând să se treacă la elaborarea proiectului tehnic. În decembrie 2016, primarul Robu spunea că există două variante pentru pod, care trebuie să aibă și un aspect deosebit, dar și o valoare estetică, o mândrie pentru oraș.
Edilul-șef a anunțat încă din 2013 că Timișoara are nevoie de cinci noi poduri peste Bega, pentru descongestionarea traficului: unul la Jiul, unul în zona Solventul, unul în zona Bobâlna şi încă două în vecinătatea Podului Decebal, unul în amonte şi altul în aval, în zonele ILSA şi Parcul Copiilor. Pentru noul pod din zona Ilsa, proiectul a fost făcut de un dezvoltator privat, care îl donează primăriei.
Nicolae Robu a promis în repetate rânduri că cele două noi poduri peste Bega vor fi construite până în 2021.
Articole pe aceeași temă:
[related-post post_id=”2114172″]
[related-post post_id=”1915836″]
[related-post post_id=”2084530″]
[related-post post_id=”1800543″]
[related-post post_id=”1800249″]
Citiți principiile noastre de moderare aici!