Despre reabilitarea Gării de Nord din Timișoara se vorbește de foarte mulți ani. CFR SA – Sucursala Regională Timișoara a găsit încă de anul trecut, de la a treia licitație, proiectant și executant pentru „reabilitarea fațadei, reparații platforme, iluminat, acces intrări în clădirea de călători stația CF Timișoara Nord și reparații acces peron linia 1+acces tunel pietonal”.
Singura ofertă depusă a venit de la asocierea Constructim SA – Bauerhof Agrobanat SRL – Longhersin SRL – Lăstun SRL, cu care a și fost semnat contractul încă din noiembrie 2020. Valoarea acestuia este de 20,9 milioane de lei cu tot cu TVA, echivalentul a 4,2 milioane de euro.
Lucrările n-au putut începe până acum pentru că nu exista autorizația de construire. Studiu de fezabilitate exista, iar proiectul tehnic a fost gata în luna mai. Tot din mai se așteaptă după autorizația de construire care trebuia emisă de primărie.
A venit și autorizația pentru Compania Națională de Căi Ferate CFR SA, cu numărul 880, luni, 6 decembrie. Este pentru „Lucrări de tip a) -Reabilitare fațadă, reparații platforme, iluminat, acces intrări în clădirea de călători stația CF Timișoara Nord și reparații acces peron linia 1 și la tunel de acces pietonal”.
Documentația spune că imobilul în care funcționează Gara de Nord „prezintă deficiențe de ordin structural, estetic, funcțional, de ineficiență energetică, cu pierderi mari de căldură și pe linie de siguranță în exploatare”.
„Din cauza nerealizării întreținerii corespunzătoare și a neefectuării reparațiilor curente, clădirea a suferit unele degradări structurale și pe partea de finisaje, izolații și instalații”, se arată în caietul de sarcini.
Conform documentației, pardoseala peronului 1 va fi refăcută cu plăci de granit rezistent la trafic. Va fi montat un sistem de delimitare cu plăci de granit denivelate, pentru nevăzători. Se dorește și o instalație de producere a energiei electrice cu panouri fotovoltaice.
Durata contractului de proiectare și execuție este de doi ani. Lucrarea este inclusă într-un proiect mai amplu al CFR care prevede modernizarea a 47 de stații, valoarea totală fiind de 82 de milioane de lei.
editor Dan Oancia
Trimite articolul
XRevolutia bunei guvernari, capitala culturala europeana bla bla: “din mai se așteaptă după autorizația de construire care trebuia emisă de primărie”
Fritz si complicele Latcau, ce ati pazit, agaricilor pana acum? Si se mai mira cetatenii de autorizatiile lor de constructie…
-
Mai taci. Gara aia e praf de zeci de ani. Nu de un an.
-
Intelegi ce citesti, bai comunistule responsabil cu cenzura? astia n-au fost in stare sa semneze o autorizatie! Sterge-te la gura.
-
-
Pentru emiterea autorizației, cred ca era necesara si asigurarea sursei de finanțare, pentru ca nu face nimeni lucrări Pro bono!
-
Deci primaria a asteptat cu semnatura ca sa gaseasca CN CFR sursa de finantare. Ai o logica… sau esti postac userist, caz in care nu mai e nevoie de logica, ci de servetele sa te stergi la gura.
-
Noroc cu Grindeanu, după ce a zis ca trebuie o schimbare, se pare ca se și face ceva!
Oricum, e important sa se și conserve ceea ce se face, poate și poliția ar mai putea interveni pentru ceea ce se petrece acolo. Păcat ca un cartier așa frumos este asemenea unui ghetou…
Degeaba dacă o sa fie tot plină de oameni ai străzii și talibani ..
Gara asta trebuia facuta nu de ceva timp ci de dupa al doilea razboi mondial.Aceasta zona a garii si gara trebuie rasa si facuta o gara decenta cu piste de biciclete , eu sincer de ceva timp nu mai vad politia locala prin oraș. Pe dincolo daca mergi ii vezi pe jos nu puturoși ca si ai noștri. Trebuie facut ecva cu emigranți care vin in oras si cu țiganii.
Apa de ploaie doar reparatii si reabilitari adica dat cu bidineaua pe fatada, niste placari si cârpei la peron linia 1. Restul peroanelor nimic, nu cumva trebuiau inaltate la cota +700 mm pentru un acces usor in vagoane meseriasilor?! Comparativ cu statia Arad in TM absolut nimic nou. Renuntat la acel tunel imputit si construit un pasaj peste linii cu acces pe scari rulante, lifturi si cateva mici magazine decente, o farmacie, o librarie, un fast-food. Dar romanului nu ii trebuie calitate ci doar birturi infecte si comercianti cu mancare ieftina si proasta. Cu o asemenea sifonare din banul public isi fac unii avere
Ar trebui gandita toata intersectia si piata din fata garii. Ceva urbanism mai de bun simt. Asa , doar o renovareala. Tot boscheti, aurolaci si speta joasa va fi in jur .
tot o hidosenie ramane. Pacat ca nu s-a refacut cea de dinainte care era o adevarata opera de arta 🙁
excrecabil proiect, asta inseamna mita, infect
Tot ramane aspectul comunist … risipa de bani, oricum acum 4-5 ani a fost zugravita
Ideal era să fie construită de la zero gara și să avem liniile de cale ferată și infrastructura electrica refăcută, cum s a făcut la Arad
Lucrări de fațadă, iluminat, căi de access și peron 1.
Atâta merităm.
Este atât de trist că un oraș precum Arad are o gară atât de modernă, toate liniile și peroanele complet modernizate, căi de acces cu scări rulante și lift și noi ne mulțumim cu atât de puțin…
-
“Precum Aradul”, da, dar gara Arad e mai mare, e principala gara la intrarea/ieșirea din țară spre vest d are arondate x platforme de mentenanță, birouri și 2 fabrici de material rulant. Adică cumva, era mai necesar la arad decât la timisoara, nu asta era problema numărul 1 aici
-
Gara de nord din Timișoara este cea mai mare din partea de vest a țării. Atât ca numărul de trenuri interne cât și ca numărul de călători. Cât de relevant e că acea gară din Arad este poarta de intrare dinspre vest atâta timp cât turiștii care mai circulă cu trenul merg ori la Timișoara, ori spre București?
Și nu mai spun nimic de perspectiva anului 2023…cu absolut nimic nu e mai importantă gara din Arad față de cea din Timișoara.
-
-
e trist ca nu are tm ce are aradul altfel nu vad logica ta
4,2 mil de euro pentru niste reparatii?? La ora actuala ca sa construiesti o cladire de noua te costa pe la 600-800 euro/metru patrat. A declarat-o si erbasu in public. Deci cu 4 mil faceai 5000 metri patrati, aproape un P+10. Eu stau intr-un P+7 si are cam 3000 mp. Deci ce reparatii fac astia cu bani de un bloc nou????? Cred ca construiai gara de noua cu banii astia!
Numa hotii din ban public la stat cu toate programele astea pndluri, anghel salignyuri etc.
Fritz in cardasie cu Regionala CFR Tm au schimbat in totalitate solutia conform SF care a stat la baza licitatiei si in loc sa faca o Gara europeana , ramane tot o gara invechita . SF preuspunea sticla , algobond , un parculet cu fantana arteziana pe platoul din fata garii , ceva frumos care sa schimbe cat de cat infatisarea cladirii existente , daca nu s-au gandit sa o demoleze si sa faca alta noua , dar ei au renuntat la solutia din SF in totalitate , iar cand v-a fi gata , nu o sa fie nimic deosebit , din contra . Rad aradenii de Tms ce gara au ei si ce gara avem noi . Bravo USR + CFR
O bataie de joc sa mai investesti bani in cladirea aia veche. Demolata si re-facuta Gara Domnita Elena … Cum fac si ungurii, ca isi recladesc cladiri din Castelul Buda!!