După unda verde de pe Dorobanților până la Punctele Cardinale și din Șagului până la AEM, pe Bd. Liviu Rebreanu, primarul Nicolae Robu anunță că sistemul va fi implementat și de la Banca Națională până la Spitalul Județean, dar și din Dumbrăvița până la Punctele Cardinale.
Specialiștii de la Centrul de management al traficului lucrează miercuri la sincronizarea semafoarelor de la Banca Națională până la Spitalul Județean, pentru ca șoferii care circulă cu 50 km/h să prindă semafoarele pe verde pe tot traseul. Se va lucra, în paralel, și la cele de la intrarea în Timișoara, dinspre Dumbrăvița, până la Punctele Cardinale.
„Am dat în lucru următorul tronson, de la Banca Națională la Spitalul Județean. În mod normal, de miercuri, 23 noiembrie, am trebui să-l dăm în folosință. Următorul tronson este cel de la intrarea dinspre Dumbrăvița până la Punctele Cardinale. Este o zonă critică, o zonă cu șantier, dar ne asumăm să facem și acolo”, a explicat primarul Timișoarei.
Potrivit lui Nicolae Robu, șoferii vor prinde undă verde doar dacă circulă cu 50 km/h. Pe Bd. Liviu Rebreanu, de exemplu, limita de viteză este de 70 km/h, dar edilul-șef susține că această limită a fost pusă cu un scop. Primarul susține că în curând vor fi montate și indicatoare care să-i informeze pe șoferi care este viteza recomandată pentru unda verde.
„La intrarea de pe Calea Șagului, de exemplu, sunt un număr de mașini în coadă. Prind primul semafor pe verde, să presupunem, 15. Acelea 15 intră pe unda verde și toate se vor regăsi la semaforul 2, 3, 11, toate în aceeași situație în care s-au găsit la primul semafor, dacă circulă cu o viteză medie de 50 km/h, între două semafoare succesive. Aceasta este condiția. Dacă merg cu o viteză medie de 50 km/h, vor prinde în bloc undă verde, nu contează ora. Oricine poate face experimentul și poate vedea. Ce se întâmplă însă? Unii șoferi nu circulă disciplinat. Dacă merg cu 30 km/h câteva secunde, nu e grav, dar dacă merg mai mult, încurcă tot grupul de mașini din spatele lui. Asta nu mai ține de sistem. Asta se întâmplă oriunde în lume. Cine nu înțelege asta se pune într-o postură ridicolă. Vom pune indicatoare cu viteza medie recomandată pentru unda verde, sunt în lucru. Limita de viteză pentru Bd. Rebreanu este de 70 km/h, numai că 70 km/h e total aberant să-și închipuie cineva că poate fi viteză pentru undă verde. Într-un trafic aglomerat nu poți să prinzi unda verde cu 70 km/h. Apare câte o perturbare și se strică totul. Deci 70 km/h oră este limita superioară, astfel încât să obții o medie de 50 km/h, în condițiile în care cineva te blochează cineva pentru câteva secunde și trebuie să mergi cu 30 km/h, tu să poți accelera și încă să fii într-o completă legalitate. Așa trebuie înțelese lucrurile, nu că facem undă verde cu 70 km/h. Dacă ai făcut așa ceva, orice încetinire pe care o provoacă cineva în trafic dă peste cap unda verde, că n-o să permitem să se circule cu 80-85 km/h, pentru a se recupera pe porțiunea dintre două semafoare. Trebuie să înțelegem aceste lucruri cu mintea limpede. Nu trebuie să fii savant ca să le înțelegi, trebuie să ai bunăvoință”, a explicat primarul Timișoarei.
Edilul-șef spune însă că, dacă într-o zi, unda verde va funcționa și cu 60 km/h, atunci va fi mărită viteza recomandată pentru aceasta și se vor face toate reglajele de rigoare.
„E o plăcere să vezi cum treci pe semafoare și nu trebuie să te oprești niciodată. E o plăcere să mergi în trafic în aceste condiții”, a conchis Nicolae Robu.
Articole pe aceeași temă:
Robu se lauda cu unda verde de pe Bd. Liviu Rebreanu: 4 kilometri in 6 minute
Nicolae Robu explica strategia undei verzi: Nu o sa o avem non-stop in Timisoara pe un anumit sens
Citiți principiile noastre de moderare aici!