2,9 milioane de lei cu tot cu TVA sunt alocați de la București pentru amenajarea mai multor stații de încărcare pentru mașinile electrice. Proiectul face parte din Programul privind reducerea emisiilor de gaze cu efect de seră în transporturi.
Potrivit reprezentanților primăriei, Administrația Fondului pentru Mediu a aprobat dosarul de finanțare depus de Timișoara. Contractul a fost semnat săptămâna trecută și are o valoare totală de 3,29 milioane de lei cu tot cu TVA, aproape 700.000 de euro. Primăria cofinanțează cu puțin peste 300.000 de lei.
Durata de implementare este de 12 luni. Dacă totul merge bine, stațiile ar putea fi disponibile în vara sau toamna lui 2021.
Adresele unde vor fi amplasate stațiile:
Staţia de reîncărcare VE nr. 1 – Bd. I.C Brătianu
Staţia de reîncărcare VE nr. 2 – Calea Aradului/ str. Cugir
Staţia de reîncărcare VE nr. 3 – Piaţa Iancu Huniade
Staţia de reîncărcare VE nr. 4 – str. Academician Alexandru Borza/ str. Michelangelo
Staţia de reîncărcare VE nr. 5 – str. Martin Luther
Staţia de reîncărcare VE nr. 6 – str. Gheorghe Dima
Staţia de reîncărcare VE nr. 7 – Bd. Take Ionescu
Staţia de reîncărcare VE nr. 8 – Piaţa 700
Staţia de reîncărcare VE nr. 9 – Bd. Republicii
Staţia de reîncărcare VE nr. 10 – Bd. Revoluţiei din 1989
Staţia de reîncărcare VE nr. 11 – Splaiul Nicolae Titulescu
Staţia de reîncărcare VE nr. 12 – Bd. Mihai Viteazul
Staţia de reîncărcare VE nr. 13 – Bd. Mihai Viteazul
Staţia de reîncărcare VE nr. 14 – str. Plauţius Andronescu
Staţia de reîncărcare VE nr. 15 – str. Aştrilor (Al. Martir Eugen Nagy)
Staţia de reîncărcare VE nr. 16 – Bd. 16 Decembrie 1989/ Calea Şagului.
Trimite articolul
XSunt convins ca statiile respective vor fi rezervate pentru electrice si nu vor fi ocupate de tot felul de smecherasi cu bolizi care parcheaza unde apuca, pe locuri de handicap sau electrice, a se vedea cum sunt parcati deja la malluri sau pe unde mai sunt statii de incarcare electrice.
Si apoi ca de obicei autoritatile vor ridica din umeri, ca n-au ce sa le faca, ca etc etc.
Statiile de incarcare sunt un lucru bun. Dar faptul ca da 10.000 euro sponsorizare la cei care-si cumpara masini electrice este o risipa fara margini. Nici un stat nu mai da suma asta enorma. Tineti cont ca Romania deocamdata nici macar nu fabrica vreo masina electrica, deci este o sponsorizare generoasa a VW, Tesla, Opel, Renault, Skoda. Adica luam de la saraci si dam la bogati. Ma refer ca luam de la RO si dam la D si luam de la cei cu minimul pe economie si dam la bogatasii care-si permit sa-si cumpere masinile electrice care costa 20-30-60.000 euro.
-
Gandeste-te ca din pretul min-mediu al unei masini electrice de 35000 euro aprox. 7000 de euro e TVA-ul.
Deci sponsorizarea catre D e de 3000 in cazul de mai sus.
Defapt e mai mult o scutire de taxe decat altceva -
Timisoara e dependenta de industria automotive chiar daca nu are o fabrica de asamblare. Sarac e relativ, poate un aer curat conteaza mai mult!? Cu 10 RON acoperi 100 km, consum mic.
-
Da, 10 lei e putin. Dar ce ma fac daca vreau sa ma duc la Lugoj si sa ajung inapoi tot in uiua aia? Ca nu-mi ajunge curentul. Sau daca ma duc cu masina la incarcat la Piata 700 si mai stau 2 masini in fata mea pentru acelasi lucru? Deci poate ajung maine dimineata a rand. Ca o incarcare dureaza cam 6-8 ore. Dorm in masina sau ma duc la hotel. Pai la hotel s-a dus dragului toata economia de bani. Sau iau taxiul cu motor de benzina sa ma duca acasa si maine iar sa ma duca la pompa de curent?
Teoretic toate bune si frumoase si pline de economii, dar practic nu te prea vad bine daca ai numai loc de parcare din astea noi facute de Robu si nu ai garaj (fie si al tau) cu priza sa incarci noaptea bateriile.
Si astea 1 lei nu stiu cat o sa mai fie asa. Peste noapte vine o aciza sau peste noapete creste firma pretul daca vede ca numai ea are monopolul pompelor de curent.E economia de piata, adica cererea si oferta. E cererea mare creste pretul. Nu e ca in Iepoca de Haur, sa ne traseze Congresul al XX-lea cati purcei sa fete scroafa!
-
-
verifica te rog ce beneficii primesti in Norvegia daca iti cumperi o masina electrica… esti scutit din start de taxa (tva) de 25% din valoarea masinii + alte beneficii dup-aia. o tara civilizata care se gandeste la reducerea poluarii si a masinilor pe motorina.
-
Tin sa te corectez: si alte state ofera prima de 10.000 € pentru cei care achizotioneaza masini electrice. Germania de exemplu 🙂
O sa fie masini electrice in tara peste vreo mie de ani , romanii nu au bani sa cumpere un logan nou de 6500 de euro(nu discutam de bugetari,de pensionarii speciali,de cei cu pensii de serviciu,ei sînt în alta categorie,sînt mai egali ca multimea) si voi vreti sa cumpere masini electrice , mai nou ca sa scada rata la Logan au scos si casco , si tot vînzări slabe sînt , mulțimea vrea sa cumpere auto noi , dar bani nu sînt eventual sa se vinda ca imobiliarele,rate pe 30 de ani,ca sa se vinda si la noi asa cum se vînd în vest.
-
Skoda a avut masina electrica de oras la 20000 euro. Cu rablele ajungi la jumatate. Si nu se compara la calitate cu loganul.
-
Si unde poti merge cu Skoda asta si cat poti cara cu ea? mergi 200 Km si cari 200 L.
-
Cornel stai ca daca vrei sa cari marfuri si 7 pasageri este un microbus la Nissan foarte convenabila si ca pret nu depaseste 30.000 euro (se incadreaza la reducerea de 10.000) Nissan e-N200 Evalia.
-
-
“masina de oras” , si daca vreau masina pentru afara din oras ce ma fac? daca vreau sa ma duc la bunici, sa zicem, la tara undeva unde nu e statie de reincarcare si este la 200 km departare de Timisoara, ce ma fac? La o adica pentru oras pot lua si tramvaiul, si taxiul la nevoie si ies mai economic.
Masina electrica este azi inca un moft, adica pentru aia de au si o alta masina pe benzina si care nu sunt legati de mersul cu masina la munca. Spune-mi daca unul care are servici legat de deplasari cu masina (dispecer, reprezentant al unei firme, sau service-ul unei firme isi poate permite sa ia masina pe curent si sa ramana fara curent undeva la jumatatea drumului. Te suna Service-ul si iti spune ca : Nu poate ajunge azi echipa de service la utilajul de pe santierul vostru / firma d-voastra ca a ramas masina noastra fara curent. Asteptati pana ne reincarcam bateriile , dureaza numai cateva ore.
-
Ca ne interesează unde sa încărcam atâta vreme cât ne țineți in casa după draperii.
Pana una alta încărcam telefoanele la priza,iar la mașini cumpărăm baterii,ca sunt de alea cu telecomanda.