Cum partea română nu va fi capabilă să termine la timp lotul de autostradă dintre Arad şi Nădlac, Ungaria caută soluţii pentru rezolvarea temporară a legăturii între drumul actual de acces spre Ungaria, pe drumul naţional, şi secţiunea de autostradă M43 din ţara vecină care va fi terminată în această toamnă. În mod normal, tot traficul greu ar urma să treacă prin localitatea Nagylak. Cum posibilitatea de terminare a A1 la capătul spre graniţă în curând nu prea pare una realistă, autorităţile maghiare caută soluţii la această problemă.
Chiar dacă vorbim de câteva luni diferenţă până la interconectarea celor două autostrăzi, ungurii au în plan construirea unei centuri de doi kilometri care să ocolească localitatea Nagylak. Aceasta ar urma să treacă prin estul localităţii şi ar prelua traficul spre M43. Centura ar urma să asigure legătura cu vechiul punct de trecere al frontierei.
Ideea a fost discutată în cadrul unui forum regional, dar nu a fost confirmată de Compania Națională de Dezvoltare a Infrastructurii din Ungaria, conform celor de la www.delmagyar.hu.
Ultima porţiune a M43, cea care asigură legătura cu graniţa are 23,1 kilometri şi ar trebui finalizată la în jurul datei de 30 septembrie. În mod normal, la acea dată trebuia asigurată joncţiunea cu A1 din România, mai precis cu tronsonul dintre Nădlac şi Arad. Împărţit în două loturi, acest tronson a rămas cu mult în urmă faţă de programul iniţial.
Lotul 1 este parte a celebrului scandal Romstrade, în care patronul acesteia a fost acuzat şi arestat pentru deturnare de bani europeni. Ce de-al doilea lot a fost atribuit companiei austriece Alpine, dar aceasta a intrat în faliment şi a fost nevoită să renunţe la lucrări atunci când lucrările efectuate depăşiseră cu puţin stadiul de 80%.
Citiți principiile noastre de moderare aici!