Potrivit celor de la USR, numărul pasagerilor care beneficiază de gratuitate 100 la sută pe transportul în comun din Timișoara a atins un număr record în ultimii ani, asta în condițiile în care numărul de kilometri parcurși de mijloacele de transport în comun a fost în continuă scădere.
„Primarul Nicolae Robu trebuie să-şi asume această situaţie generată inclusiv de deciziile pe care domnia sa şi Consiliul Local le-au luat de-a lungul anilor, decizii de subvenţionare excesivă, decizii de politizare a conducerii RATT/STPT şi de lipsa cronică a investiţiilor în trasportul public.
În raportul administratorilor, la data de 31.12.2016 se poate vedea clar situaţia gravă în care a ajuns RATT/STPT, raportând un nivel record de călători ce beneficiază de gratuități 100%, la un număr de kilometri în continuă scădere”, se arată într-un comunicat de presă transmis joi și semnat de vicepreședintele USR Timișoara, Ruben Lațcău.
Conform sursei citate, numărul de kilometri parcurși urban de mijloacele de transport în comun din Timișoara a fost de 7,65 de milioane, în 2016, în scădere față de anul anterior, când această cifră era de 8,38 de milioane.
Totuși, conform celor de la USR, în 2016 numărul călătoriilor s-a dublat față de anul anterior, ajungând la 158,7 milioane. Însă, în același an, 116,7 milioane dintre aceste călătorii au fost subvenționate sută la sută de Primăria Timișoara. În anul anterior, municipalitatea subvenționase doar 31 de milioane de călătorii.
„Numărul călătorilor transportați cu o gratuitate de 100% a crescut în anul 2016 raportat la anul 2015 cu peste 370%, un lucru inimaginabil pentru o Primărie „liberală” care ar trebui să încurajeze inițiativa individuală, nu subvenţiile dintr-un buget local aflat în dificultăţi financiare evidente.
Acesta este rezultatul unui calcul politic cinic, bazat pe conservarea bazinului electoral, pe care domul Robu l-a făcut pe spatele contribuabililor timişoreni, al angajaţilor STPT şi al viitorului transportului public din Timișoara. Dintre cei trei membri ai consiliului de administraţie, doi sunt membri PNL, înscăunaţi cu ajutorul domnului Robu”, concluzionează vicepreședintele USR Timișoara.
Acesta mai susține că în aceste condiții, echipa managerială a STPT trebuie să fie formată din profesioniști, iar subvențiile acordate să fie bazate pe realitate, nu pe calcule electorale.
„USR consideră că este imperios necesar ca echipa de management a noii societăți înființate, SPTP, să fie compusă din profesioniști, ocuparea acestor posturi să se realizeze în urma unui concurs transparent și deschis, pe criterii clare de selecție și în antiteză cu situația actuală, în care predomină criteriile politice, lipsa de transparenţă şi compromisul.
Dincolo de vorbele frumoase şi de promisiunile primarului, rămâne realitatea: o societate în pragul falimentului, condusă de apropiaţii primarului şi de către membrii PNL, cu un parc auto învechit, cu timpi de aşteptare pentru călători de zeci de minute, cu datorii în creştere, cu personal neplătit şi hărţuit de actuala conducere.
Aceasta este factura unui sistem de management bazat pe calcul electoral, incompetenţă, lipsă de transparenţă şi compromis. USR consideră că transportul public este un atribut cheie pentru îmbunătățirea calității vieții într-un oraș sufocat de mașini.
Timişoara merită şi poate avea o societate de transport local care să pregătească oraşul pentru titlul de Capitală Culturală Europeană şi care să asigure o dezvoltare sustenabilă acestui oraş. Timişoara merită şi poate mai mult decât îi oferă actuala administraţie şi USR se va lupta pentru un trasport local civilizat și modern”, mai transmite Ruben Lațcău.
Conform primarului Nicolae Robu, salariile restante vor fi achitate până luni.
Citiți principiile noastre de moderare aici!