Vă reamintim că USR Timișoara, prin vocea vicepreședintelui Ruben Lațcău, susținea, recent, că situația dezastruoasă de la STPT este cauzată și de gatuitățile acordate cu atâta lejeritate de Primăria Timișoara. Acum, în urma unui sondaj lansat de Robu pe Facebook, Lațcău îl acuză pe edilul-șef al Timișoarei de „circ ieftin”.
„(…)Administrația s-a angajat în fața opiniei publice să vină cu un plan de reorganizare și management în octombrie 2017 și nici până în ziua de astăzi acest plan nu a fost propus. Povestea gratuităților, asupra cărora domnul Robu cere opinia timișorenilor printr-un sondaj online populist, denotă lipsa de viziune a primarului nostru.
Transportul local e doar încă o victimă a încăpățânării sale. Divizarea călătorilor în categorii sociale și tratarea acestora ca mase mari de oameni are un efect toxic, menit să ascundă sub generalizări largi ineficiența conducerii STPT. Sondajul realizat în 10 februarie de domnul primar Nicolae Robu este de fapt o mare minciună.
Aparent, cetățenii au votat și domnul primar a ținut cont de vot. Numai că domnul primar primisese deja de la RATT o propunere de schimbare a protocolului de oferire a gratuităţilor dintre Primăria Timişoara și STPT pe data de 15 ianuarie, propunere unde deja se regăsesc elementele sondajului.
Sondajul a fost doar un circ ieftin menit să simuleze democraţia şi consultarea publică, aceasta este măsura respectului pe care îl poartă alesul PNL Timişoara, Nicolae Robu, locuitorilor oraşului pe care îl conduce”, a transmis, miercuri, vicepreședintele USR Timișoara.
Potrivit acestuia, gratuitățile acordate de Primăria Timișoara sunt menite să ascundă, de fapt, ineficiența, incompetența și chiar corupția din cadrul STPT.
„Dincolo de sondajele de pe Facebook, USR Timișoara reia problema subvenționării excesive, în spatele cărora se ascund problemele reale ale STPT: ineficiența, incompetența și corupția. Numărul călătorilor transportați cu gratuitate în anul 2016 raportat la anul 2015 a explodat, o creștere de 370%, de la 31 de milioane de călători la 117 milioane călători.
Pretextul este ajutarea unor categorii sociale, dar, de fapt, prin acești bani, Primăria doar maschează gaura enormă în care este societatea de transport local, sinecura și pușculița pentru firmele de partid. An după an cheltuielile STPT au crescut, iar toată povara a fost suportată de noi toți, prin bani alocați pentru subvenții de la bugetul local: ponderea banilor oferiţi de Primărie, sub titlul de subvenţie pentru călători, în bugetul regiei/societății de transport public a crescut de la puțin peste 50% în 2013 la 66% în prima jumătate a lui 2017”, mai scrie Lațcău.
El a mai adăugat că toate aceste gratuități sunt de fapt plătite de timișoreni, prin taxe și impozite.
„În anul 2016, din 10 călători raportaţi de STPT, 7 au călătorit beneficiind de subvenție. La fiecare 100 de călători raportaţi de STPT, societatea a încasat direct bani doar de la 26, restul călătoriilor raportate fiind plătite de la bugetul local. Este evident că acest procent nu poate respecta realitatea factuală şi este, precum ziceam şi mai sus, ingineria financiară a administraţiei Robu şi a conducerii PNL Timişoara.
Inginerie plătită de noi, locuitorii acestui oraş. Aceste gratuități sunt doar o mică parte a eșecului conducerii STPT. Un alt capitol îl reprezintă politizarea excesivă a conducerii regiei/societății. Un bun exemplu este promovarea domnului Nicu Bitea în funcția de director adjunct. Domnul Bitea, membru PNL precum domnul Robu, numit de la finalul lui 2016 în Consiliul de Administrație al RATT, are o experiență cu mult sub ceea ce e nevoie la STPT. Dar pare că loialitatea politică valorează mai mult decât competența și performanța”, mai spune Lațcău.
Mai mult, acesta face și o comparație între Timișoara și Oradea la capitolul transport în comun, iar cifrele prezentate de acesta nu aduc stimă orașului de pe Bega.
„Administrația Timișoarei este una dintre cele mai ineficiente administrații de mare oraș din România. Cel puțin la capitolul transportului public, o scurtă comparație a Timișoarei cu Oradea arată diferențele majore între cele două orașe. Cu o infrastructură de transport în comun și un parc auto la 75% din cele ale Timișoarei, 3 milioane de kilometri acoperiți anual de OTL (Oradea Transport Local) față de 4 milioane de STPT, Primăria Oradei subvenționează cu 16 milioane lei pe an compania locală (ce are cheltuieli de aprox. 53 milioane lei), față de cei 70 de milioane lei previzionați doar ca subvenție pentru STPT în 2018 (la un buget de 107 milioane lei).
Dincolo de asta, ineficiența STPT este ilustrată și de supradimensionarea personalului, societatea orădeană având un număr de angajați de 59% din personalul societății timișorene. Echipa de management a societății de transport local din Oradea este recunoscută pentru profesionalism, ultimul director general al OTL fiind acum responsabil de transportul în comun în Dubai, oraș de unde Primarul Robu ne-a adus doar conceptul de fântână cântătoare”, a mai transmis Lațcău.
În concluzie, vicepreședintele USR Timișoara susține că societatea de transport în comun din oraș trebuie eficientizată pentru a putea oferi o alternativă decentă autoturismului personal.
„Administrația PNL eșuează constant în administrarea orașului nostru. Transportul local este într-o stare dezastroasă, iar prin asta îi face pe mulți timișoreni dependenți de autoturismul personal. Timișoara e sufocată de mașini în lipsa unei alternative de transport decente, ceea ce conduce la creșterea poluării și scăderea calității vieții. Acest cerc vicios trebuie rupt”, concluzionează Lațcău.
Potrivit angajaților STPT, oamenii nu și-au primit salariile pe luna ianuarie, asta deși primarul Nicolae Robu se angaja ca până la începutul acestei luni să vireze banii necesari.
Articole pe aceeași temă
Citiți principiile noastre de moderare aici!