Cursele în regim de transport public și de agrement pe Bega vor fi reluate în primăvara anului 2022. Vaporașele STPT vor fi duse la iernat, sâmbătă, 11 decembrie. Vor intra apoi în revizie tehnică pentru a fi pregătite pentru sezonul de anul viitor, transmit cei de la STPT.
Potrivit reprezentanților STPT, din luna martie și până în prezent au fost înregistrate 123.839 de călătorii. Și aceasta în condițiile în care circulația pe Bega a fost suspendată timp de mai multe săptămâni, din cauza pandemiei, precum și din cauza lucrărilor de la ecluza Sânmihaiu Român.
Transportul public pe Bega a fost reluat în a doua jumătate a anului 2018, după jumătate de secol de la întreruperea acestuia. În 2018, Timișoara a devenit prima localitate din România cu activitate în domeniul transportului în comun pe apă, după ce a stat doi ani cu ambarcațiunile la mal, pentru că autoritățile nu au reușit să obțină la timp toate autorizațiile necesare.
Vaporașele Timișoarei au fost construite la Galați, de către firma Spat Yard SRL. Au costat aproape 2 milioane de euro, transportul public fiind o condiție a proiectului de modernizare a malurilor Begăi cu fonduri europene, în cadrul căruia au fost amenajate și cele nouă stații pentru ambarcațiuni. Fiecare vaporetto are 50 de locuri, aer condiționat, utilități, instalație de sunet, veste de salvare și tot ce trebuie pentru o plimbare pe apă.
Prima cursă de pasageri pe Bega a pornit în 1869, exact în anul în care a fost pus în funcțiune și primul tramvai tras de cai de pe actualul teritoriu al României. Pe canalul care împarte Timișoara în două exista deja transport de mărfuri. Transportul de persoane pe Bega a fost întrerupt în 1967, Bega fiind și primul canal navigabil din România.
editor Dan Oancia
Trimite articolul
Xde le-ar lua dracu
-
Atunci scuipa tu in Bega, sa creasca astfel macar nivelul ei si asa sa se scufunde si ele.
Mi-am luat sotia ,cei 2 copii si soacra la o plimbare (ca naveta la locul de munca nu pot sa fac din cauza traseului pe care il au vaporettele) cu vaporetto pe Bega.Am luat loc si am admirat “peisajul” .In partea dreapta era superb(un cuvint pe care il folosea primata robu cind vorbea de “realizarile” lui).Erau cele doua fetite ale mele.In stinga insa….statea soacramea.In zare se vedeau malurile suuperbe ale malurilor pline de vegetatie naturala.Nu vreau sa fiu circotas dar sunt curios cit s-a incasat pentru cele 123.839 calatorii,Cite au fost de “placere” si cite au fost facute de navetisti.Suma rezultata,(sunt curios in continuare ) ar fi bine sa fie comparata cu suma cheltuita pentru intretinerea si utilizare celor citeva tinichele.Scuzati va rog curiozitatile mele la care sunt sigur nu voi capata raspuns.
-
E simplu, sa incasat 123.839 lei iar cheltuielile au fost cam de 5 ori mai mari, totusi apa a fost pe gratis…
Cred ca daca as sta cu baetii pe terasa la d’ark la beri, si ne-am pune sa facem un studiu scurt de o ora pe cat de eficiente sunt conservele astea plutitoare, care sunt beneficiile, cat aduc la buget si impactul asupra vietii timisoreanului, am trage niste concluzii simple. Pe scurt, sunt degeaba. Ajungeau doua astfel de barci mai mici ce se pot descoperi (vezi cum sunt pe Sena in paris). Dar la orangutanul de robu i-au trebuit vaporetto-uri, pe bani multi.
Sincer sper ca fritz sa le vanda si sa faca lucruri mai utile cu banii aia.
Nu ne trebuie vaporetto, n-avem bani pentru asa ceva.
Urmeaza noile tramvaie trase de magarii de la primarie.
-
Avem vaporetto pline full la toate cursele, tramvaie turcești cu baterii care țin până în Paraguay, s-ar putea ca peste puțin timp să ne dăm și în telegondole…
Vaporașele STPT s’au așternut la iernat. Privesc canalul cu multa pofta, pe care nu’l vor mai naviga iarna intreaga. Perfect!
-
Vaporașele placide…