Lucrările la celelalte vaporașe s-au cam împotmolit, pentru că firma care a câștigat licitația, Spat Yard SRL, așteaptă un avans de la Primăria Timișoara, reprezentanții primăriei refuzând să-l depună în conturile firmei. Aceștia au apelat la un expert în nave, înainte să trimită Comisia de recepție la Galați, la firma care construiește cele șapte ambarcațiuni.
Cei de la compania gălățeană susțin că așteaptă specialiștii din primărie la Galați, pentru a face recepția primei ambarcațiuni, gata cam 95%. Pentru a continua lucrările au nevoie de un avans, trecut și în contract, dar oficialii primăriei nu vor să-l dea până nu văd primul vaporaș. La cea de-a doua ambarcațiune care va naviga pe Bega s-a lucrat mai mult de jumătate, lucrările ajungând la 65%, iar la cea de-a treia s-a ajuns la 35%. Sunt abia trei din șapte, pentru că contractul prevede construirea a șapte vaporașe.
Primăria Timișoara va trimite pe cineva la Galați, dar nu Comisia de recepție, ci un expert în nave, ne-a dezvăluit primarul Nicolae Robu. Edilul susține că nu vrea să fie adus vaporașul și să se trezească cu surprize, așa că înainte de toate primul vaporetto va fi analizat de un specialist.
„Noi vrem să respectăm cu strictețe legea, în tot ce facem. Cei din mediul privat nu înțeleg cât de complicat este să exerciți funcții în segmentul public, unde legislația este mult mai restrictivă. Evident că noi suntem foarte interesați să facem recepția cât mai curând și să plătim suma, numai că nu putem trimite Comisia de recepție la Galați fără să avem o «pre-recepție», cu ghilimelele de rigoare, făcută de către un expert în nave. Am contractat, tocmai ce am semnat contractul zilele trecute cu un astfel de expert, care va face o evaluare la fața locului. Dacă el ne dă undă verde, atunci vom trimite Comisia de recepție la Galați, vom face recepția și vom da banii, pentru ca firma să îl aducă la Timișoara. Noi avem un contract pentru șapte vaporetto, vrem să vedem unul gata, nu putem să ne aventurăm… nu vrem să plătim avans până când nu vedem că un exemplar este făcut în acord cu caietul de sarcini”, ne-a declarat Nicolae Robu.
La sfârșitul anului trecut, edilul Timișoarei dădea asigurări că primele două ambarcațiuni, care vor fi ca două hidrobuze, vor ajunge în capitala Banatului până la sfârșitul lunii ianuarie. Mai așteptăm însă.
„Probabil că primul ar trebui să ajungă la începutul lunii viitoare la Timișoara, dar așteptăm oricum să se termine cu zăpada și cu frigul acesta, nu putem să îl transportăm în aceste condiții”, a declarat Dan Rădulescu, reprezentantul firmei Spat Yard SRL, pentru Tion.ro.
Un vaporaș va avea 50 de locuri și costă peste 275.000 de euro. Licitația a fost câștigată la începutul lunii septembrie, iar ambarcațiunile ar trebui să fie aduse la Timișoara în termen de șase luni de la data semnării contractului.
Mai rămâne de văzut cât de repede vor fi lansate la apă cele două vaporașe și dacă RATT va reuși să pună la punct atât de repede un sistem de transport pe Bega, pentru că regia se va ocupa de acest aspect. Nu se știe momentan nici dacă ambele ambarcațiuni vor fi destinate transportului public sau transportului de agrement. Să sperăm doar că odată ce vor ajunge la Timișoara nu vor fi ținute degeaba, așa cum au fost ținute mașinuțele turistice până când au putut fi înmatriculate. Mai ales în condițiile în care RATT nu are decât doi… marinari.
Alte articole pe aceeași temă:
Surpriza de inceput de an: doua vaporase ajung la Timisoara, nu unul
Vaporase ca in Amsterdam, la Timisoara. Stim cand vine prima ambarcatiune
Citiți principiile noastre de moderare aici!