Amenajarea Complexului Rutier Michelangelo, un proiect pe fonduri europene, cuprinde practic două lucrări majore: construirea unui pasaj rutier subteran pe relaţia bulevardul Corneliu Coposu – bulevardul Vasile Pârvan şi reabilitarea Podului Michelangelo. Ceea ce s-a stabilit deja, din spusele reprezentanţilor Primăriei Timişoara, este că lucrările vor începe cu pasajul subteran, pe porţiunea de intersecţie dinspre bulevardul Corneliu Coposu, iar de săptămâna viitoare va demara organizarea de şantier, urmând ca lucrările propriu-zise să pornească în următoarele săptămâni.
„În sensul giratoriu de la Michelangelo deja se lucrează. În bună măsură vegetaţia de acolo, trandafirii şi alte plante, au fost scoase şi transportate de acolo pentru a fi valorificate în cea mai mare măsură posibilă. Azi (n.r. – joi) a avut loc o şedinţă a Comisiei de circulaţie şi s-au stabilit câteva variante de trafic în zonă chiar în timpul şantierului, desigur restricţionat, dar nu va fi închisă circulaţia atâta vreme cât va fi posibil să se şi lucreze la şantier şi să se şi circule (…) Vor fi anumite restricţionări în mod inevitabil, dar se va circula în zonă, vom face şi nişte bretele de ocolire a şantierului şi avem în analiză acum dacă nu cumva strada Cluj ar putea fi transformată în perioada aceasta în stradă cu sens dublu, dar nu este o decizie luată – a apărut o idee lansată -, înclin să cred că mai degrabă nu, aşa după simţul meu. Vom observa anumite intervenţii pe rutele de trafic din zonă în cursul săptămânii viitoare. Le vom anunţa”, a declarat, joi, primarul Nicolae Robu.
Şeful Direcţiei Tehnice a Primăriei Timişoara, Culiţă Chiş, a afirmat că vineri se va întruni din nou Comisia de circulaţie pentru a tranşa problema, deoarece constructorul a propus să se închidă complet accesul în intersecţie de pe Aleea FC Ripensia şi s-a solicitat să se facă totuşi în aşa fel încât să se poată circula, chiar dacă restricţionat, pe o bandă şi dinspre Ripensia, să nu fie închis complet traficul.
În Comisia de circulaţie s-a discutat varianta de a se închide complet accesul în intersecţie dinspre Ripsensia şi de a se devia traficul pe Socrate pentru a ieşi apoi pe bulevardul Coposu, precum şi opţiunea de a se permite circulaţia pe o bandă dinspre Ripensia, şoferii urmând şi să poată vira la dreapta spre Socrate pentru a ajunge pe Pestalozzi, dar şi să facă un mic ocol prin partea stângă a intersecţiei, prin zona unde e acum trotuarul pentru a ieşi pe Vasile Pârvan, spre Universitatea de Vest, respectiv pe bulevardul Michelangelo. Soluţia „de rezervă” dezbătută de comisie a fost deschiderea circulaţiei în ambele sensuri pe strada Cluj.
Oricum, oficialii municipalităţii dau asigurări că proiectul va fi dus la bun sfârşit în termenul angajat de un an şi jumătate.
„Prioritate trebuie să aibă realizarea în bune condiţii a lucrărilor. Timpul de realizare a proiectului este scurt, noi trebuie să fim sensibili la cerinţele constructorului, dar şi constructorul, atunci când nu e deranjat de ideile privind desfăşurarea traficului trebuie să dovedească solicitudine. Dacă în alte locuri s-a construit pe ocean, pe insule, dacă s-au făcut tuneluri pe sub mare, cred că în anul 2013 şi noi vom fi în stare să facem un subpasaj de câteva sute de metri. Nu avem emoţii că acest proiect nu va putea fi dus la bun sfârşit. Da, cred că lucrarea va fi terminată în termenul stabilit”, a conchis Robu.
Incep lucrarile la viitorul pasaj din zona Michelangelo. Se pregatesc restrictii de trafic!
Citiți principiile noastre de moderare aici!