Reprezentanții Primăriei Timișoara anunță că, începând de luni, 17 septembrie, la cele 14 puncte operative ale Colterm din oraș vor fi distribuite formularele reprezentând cererile şi declaraţiile pe propria răspundere pentru acordarea ajutorului de încălzire a locuinţei în sistem centralizat. Cererile și declarațiile, însoţite de actele doveditoare privind proprietățile și veniturile, vor fi colectate în perioada 26 septembrie – 15 octombrie pentru ajutorul acordat începând cu luna noiembrie 2012, precizează oficialii municipalității.
Pentru sezonul rece 2012-2013 pot beneficia de ajutor de încălzire timișorenii care realizează venituri lunare nete de până la 786 de lei pe membru de familie, respectiv persoanele singure care realizează venituri nete lunare până la 1.082 de lei.
Pentru verificarea veridicităţii datelor înscrise în declaraţiile pe propria răspundere se vor efectua anchete sociale pentru cel putin 60% dintre beneficiari, avertizează autoritățile locale.
În cazul în care familia sau persoana singură care beneficiază de ajutorul pentru încălzirea locuinţei refuză să furnizeze informaţiile şi documentele necesare pentru întocmirea anchetei sau în urma acestor verificări efectuate prin sondaj se constată că la completarea declaraţiei pe propria răspundere privind componenţa familiei şi veniturile nu au fost declarate date corecte privind numărul membrilor de familie, veniturile ori bunurile deţinute, dreptul la ajutorul pentru încălzirea locuinţei încetează, iar banii trebuie dați înapoi. Dacă fapta titularului intră sub incidenţa legii penale, vor fi sesizate organele competente. Neîndeplinirea obligaţiei titularului de a menţiona corect componenţa familiei, veniturile şi bunurile deţinute constituie contravenţie şi se sancţionează cu amendă de la 200 la 1.000 de lei.
Acte necesare pentru acordarea ajutorului de încălzire:
- cerere şi declaraţie pe propria răspundere pentru acordarea ajutorului pentru încălzirea locuinţei (formulare tip);
- copii după actele de identitate ale membrilor familiei cu domiciliul sau reşedinţa la adresa pentru care se solicită ajutorul (carte/ buletin de identitate, paşaport, carte de identitate provizorie, certificat de naştere pentru copiii minori sub 14 ani, permis de şedere temporară sau permanentă ori document de identitate pentru cetăţenii străini sau apatrizi);
- adeverinţă de la asociaţia de proprietari/ locatari pentru persoanele care nu au domiciliul sau reşedinţa la adresa pentru care solicită ajutorul, din care să rezulte că sunt înscrişi în cartea de imobil şi sunt luaţi în calcul la stabilirea cheltuielilor pentru întreţinerea locuinţei;
- acte din care rezultă calitatea titularului cererii faţa de imobilul pentru care solicită ajutorul: proprietar (copie după contractul de vânzare-cumpărare, extras de carte funciară), chiriaş (contract de închiriere), împuternicit (împuternicire de la proprietar/ titularul contractului de închiriere);
- acte privind veniturile nete lunare realizate de familie în luna anterioară depunerii cererii: adeverinţă privind venitul net (inclusiv valoarea bonurilor de masă), cupoane de pensii, cupoane de indemnizaţii pentru creşterea copilului până la 2 sau 3 ani, cupoane de indemnizaţii cu caracter permanent, cupoane de alocaţii de stat pentru copii, respectiv alocaţii pentru minorii daţi în plasament familial sau încredinţaţi spre creştere şi educare
- acte doveditoare ale veniturilor din închirieri, dobânzi, dividende sau părţi sociale
- declaraţie privind alte venituri realizate.
Programul de distribuire a formularelor la punctele Colterm este luni, marţi, miercuri şi vineri, între orele 10.00-14.00, respectiv joi între orele 12.00-17.00. Informaţii suplimentare despre acordarea ajutoarelor de încălzire se pot obţine la numerele de telefon 0256/ 434.530 şi 0256/ 302.611.
Vedeți în atașament lista punctelor Colterm.
Anchete printre beneficiarii ajutorului de incalzire
Cine minte ca sa primeasca ajutor de incalzire va primi amenda
Citiți principiile noastre de moderare aici!