Vedetele evenimentului au fost patru maşini fabricate în anul 1939, dar şi maşini mai “moderne” precum un Bentley S1 din 1959, un Ford Mustang sau un Cadillac El Dorado.
“Anul acesta se împlinesc 15 ani de la înfiinţarea clubului. Şi, practic, acest eveniment sărbătoreşte cei 15 ani. În cele 16 locaţii pe care noi le avem (în ţară – n.r.) sunt peste 300 de vehicule istorice. Practic, este cel mai mare eveniment dedicat vehiculelor istorice din România modernă. Patru automobile sunt fabricate în anul 1939, respectiv un Buick, Wanderer, Mercedes şi Fiat. Urmează câteva automobile din anii ’50 şi restul sunt până în 1983. Eu am un Ford Mercury din 1979. Întreţinerea este ca şi la o maşină modernă, sunt cam aceleaşi costuri. Este pur şi simplu o pasiune”, a declarat Vlad Capotescu, reprezentantul judeţean Timiş a Retromobil Club România.
Acesta a precizat că preţul unei astfel de maşini, precum şi întreţinerea ei nu diferă foarte mult de un automobil nou. Problemele pentru propritarii acestor maşini, care nu se pricep la mecanică, încep însă în momentul restaurării.
“Din câte ştiu eu, ateliere specializate sunt doar în Bucureşti. În ceea ce priveşte achiziţionarea unui astfel de autovehicul, există piaţa normală, nu există o piaţă specializată în România. Pentru a intra în clubul nostru, trebuie să fi trecut cel puţin 30 de ani de la ieşirea din fabricaţie a modelului”, a mai spus Vlad Capotescu.
În judeţul Timiş, clubul numără 17 membri, care deţin 40 de automobile în stare bună şi încă 20 în curs de restaurare.
Parada automobilelor de epoca, la Timisoara
Citiți principiile noastre de moderare aici!