În primul semestru din 2009 au fost
procesaţi 433.292 de pasageri, cu 25.000 mai mult
decât în perioada similară a anului
trecut, adică o creştere de 6%. Totuşi,
criza economică a avut efecte asupra traficului de
pasageri, îndeosebi la începutul anului
2009, când numărul acestora a scăzut
faţă de perioada similară a anului 2008,
cea mai mare scădere înregistrându-se
în luna martie, un minus de 2,51 procente.
Veniturile obţinute de Aeroport
au crescut cu 15% faţă de perioada
similară a anului trecut în timp ce
cheltuielile au crescut cu 32 de procente.
Suplimentarea cheltuielilor a apărut datorită
lucrărilor de reparaţii efectuate de
societate la pista aeroportului.
Veniturile suplimentare, la care s-a adăugat
gestionarea eficientă a resurselor au făcut
posibilă realizarea unor noi investiţii.
Astfel, au fost finalizate lucrările la calea de
rulare aeronave şi la extinderea platformei de
staţionare aeronave pe direcţia est.
Investiţia a început în 2007 şi a
fost finanţată de la bugetul de stat.
Valoarea lucrării a fost de 19.3 milioane de lei.
De asemenea, s-au executat reparaţii curente la
pista de decolare/aterizare aeronave, schimbarea
stratului asfaltic pe o suprafaţă de 87.500
mp, reparaţii cu mixtură asfaltică, dar
şi alte lucrări la dalele de beton de pe
pistă.
În acelaşi timp se continuă două
investiţii care au ca termen de finalizare luna
octombrie 2009, este vorba de sistemul electronic de
supraveghere perimetrală, în valoare de
8,745 milioane de lei şi sistemul de
electroalimentare a perimetrului de securitate,
în valoare de 2,5 milioane de lei, ambele
lucrări fiind finanţate din resurse proprii.
Tot în acest semestru a fost recepţionat
proiectul de execuţie a unui terminal cu
funcţiuni de transfer pasageri Schengen – non
Schengen. Investiţia este finanţată de
la bugetul de stat, cu termen de finalizare martie
2010, ridicându-se la o valoare de 13,523
milioane de lei.
Din păcate, unul dintre domeniile de la care
conducerea aeroportului avea
speranţe mari, cel al zborurilor charter de
vacanţă, nu a avut succesul scontat, semn
că bănăţenii nu mai prea au bani de
vacanţe. Numărul acestui tip de curse a
scăzut, de la 18 zboruri pe
săptămână în 2005, la doar 7
pe săptămână în 2009.
Marcel Hoster
Citiți principiile noastre de moderare aici!