Mutarea circulaţiei bicicletelor pe spaţiul carosabil de pe Popa Şapcă este propunerea lansată de cei de la Verde pentru Biciclete pentru rezolvarea problemei apărute în urma eliminării din proiect a pistei speciale pentru acest mijloc de deplasare, pistă care exista în proiectul iniţial. Propunerea a fost prezentată de organizaţie în cadrul Comisiei de Circulaţie a Primăriei Timişoara, dar a fost total respinsă de Culiţă Chiş, director în cadul PMT.
„Reprezentanții administrației locale continuă lungul șir al promisiunilor față de comunitatea locală a bicicliștilor timișoreni, dar refuză să-și asume greșelile recente și să le remedieze. Recent inaugurata lucrare de pe strada Popa Șapcă duce lipsă de un spațiu special destinat bicicliștilor, unde aceștia să se poată deplasa în siguranță. Prezentat ca un spațiu de «space sharing», trotuarul de pe Popa Șapcă este vizibil prea îngust pentru a acomoda traficul pietonal și cel velo, existând vizibile conflicte pe mai multe porțiuni – incluzând stațiile mijloacelor de transport în comun”, spun cei de la VpB.
Reprezentantul bicicliștilor în Comisia de Circulație PMT, Ana Munteanu, le-a prezentat membrilor acestei comisii variante de îmbunătățire a situației actuale, dar răspunsul directorului Culiță Chiș a fost extrem de vehement, el refuzând propunerea venită din partea comunității, de a muta pistele de bicicletă pe carosabil. Cei de la Verde pentru Biciclete consideră că primăria ridiculizează „minoritatea” bicicliştilor, în detrimentul traficului auto care sufocă oraşul.
Conform asociaţiei, în ultima perioadă au avut loc nu mai puţin de cinci accidente în care au fost implicaţi cei care folosesc acest mijloc de deplasare.
”În acest moment, ne este clar că, în viziunea acestei administrații, bicicleta nu este un mijloc de transport, ci unul recreațional, iar bicicliștii sunt văzuți ca fiind o minoritate neimportantă pentru comunitate, fiind de multe ori ridiculizați de către reprezentanții administrației care se încăpățânează să prioritizeze traficul auto într-un oraș deja sufocat de mașini.
Privind doar în ultima lună, în Timișoara au avut loc 5 accidente rutiere grave în care au fost implicați bicicliști – doi dintre ei pierzându-și viața. În tot acest timp, reprezentanții PMT promit proiecte mărețe legate de infrastructura velo din oraș, proiecte care se vor realiza peste ani de zile din fonduri europene.
Ne întrebăm câți bicicliști mai trebuie să-și piardă viața până când autoritățile locale vor lua în considerare observațiile / demersurile venite din partea specialiștilor din comunitatea locală? ”, mai spun cei de la Verde pentru Biciclete.
Propunerile venite din partea Verde pentru Biciclete au la bază norme în vigoare și necesită un minim de efort pentru implementarea lor, susțin cei de la VpB, iar faptul că ele au fost respinse de reprezentanții PMT este considerat un semn de rea-voință.
Articole pe aceeași temă
Pasajul Popa Sapca, inaugurat de Robu cu sampanie, alaturi de familie
Biciclistii au incercat strada Popa Sapca, chiar de ziua primarului Nicolae Robu
Citiți principiile noastre de moderare aici!