În general, veștile date de Grindeanu au fost bune: a fost dat ordinul de începere a lucrărilor la Centura Timișoara Sud, ar urma să fie văzute progrese și pe descărcarea de pe autostrada A1 de la Sânandrei, iar studiile de fezabilitate ale Centurii Timișoara Vest și ale autostrăzii Timișoara – Moravița ar urma să fie finalizate până la finalul anului. Toate sunt lucrări ale Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR).
Centura Sud ar putea fi gata în jumătate de an
O primă veste bună dată de Grindeanu a vizat Centura Timișoara Sud. Inițial, aici au lucrat italienii de la Tirrena Scavi, care ar fi trebuit să termine până la finalul anului 2021. Până la urmă, după mai multe amenințări din partea lui Grindeanu, contractul a fost reziliat cu lucrările realizate în proporție de aproximativ 60%.
După o nouă licitație, pe 27 iunie a fost semnat un nou contract, cu asocierea SA & PE CONSTRUCT SRL (lider de asociere) – SPEDITION UMB – TEHNOSTRADE SRL. Deși aceștia au termen de finalizare a lucrărilor de 12 luni, Grindeanu este încrezător că acestea pot fi gata chiar mai repede.
„A fost emis ordinul de începere a lucrărilor la Centura Sud. Aici lucrează UMB, după cum știți, o firmă serioasă. De luni vor face organizarea de șantier și cel mai probabil vor intra săptămâna viitoare în forță, așa cum îi știm. Termenul este de 12 luni, dar sunt convins că va fi redus spre jumătate, șapte-opt luni, maximum”, a declarat ministrul Sorin Grindeanu.
Tot cei de la UMB au contract și pentru sectorul Margina – Holdea al autostrăzii A1. Proiectarea a mers mai rapid decât se anticipa – trebuia să fie gata în noiembrie –, dar deja ar putea începe și execuția lucrărilor. Ministrul spune că primele utilaje ar putea fi aduse aici încă de săptămâna viitoare.
Termen de o lună pentru a apărea progrese pe descărcarea de pe A1 de la Sânandrei
Un alt șantier cu cântec al CNAIR este cel de la descărcarea de pe autostrada A1 de la Sânandrei. Aici lucrează tot o firmă italiană, Todini Costruzioni S.p.A. În aprilie, după o perioadă de trei luni în care șantierul a progresat cu doar 2%, Grindeanu avertiza că și această firmă riscă rezilierea contractului. La trei luni distanță, ar putea – sau ar trebui, mai bine spus – apărea noi progrese.
„Avem o perioadă de aproximativ o lună pentru a vedea progres pe descărcarea de pe A1. Ei (constructorii – n.r.) și-au descentralizat foarte multe lucrări. Au făcut contracte cu alte companii, pe care au venit să le declare la DRDP. Vreau să vedem dacă în următoarea lună există progres vizibil. Dacă nu, intrăm pe scenariul pe care l-am avut pe centura sud (reziliere – n.r.)”, a mai declarat ministrul.
Mai sunt și alte două SF-uri importante
Ministerul mai are în lucru și alte două studii de fezabilitate pentru investiții de mare importanță din vestul țării. În primul rând, vorbim de cel pentru Centura Timișoara Vest, drum de patru benzi, care are termen de finalizare în octombrie. Alt „SF” ar fi cel pentru autostrada Timișoara – Moravița, care trebuie să fie gata în noiembrie. Pentru primul proiect, Grindeanu este sigur că la finalul acestui an va fi lansată și licitația pentru execuția lucrărilor. La fel s-ar putea întâmpla și pentru al doilea, însă șansele sunt mult mai mici, aici încă existând anumite discuții cu Poliția de Frontieră în legătură cu viitoarea vamă.
„Îmi doresc foarte mult ca aceste două proiecte importante să aibă, în cel mai scurt timp posibil, contractele semnate, chiar dacă sunt FIDIC galbene (contracte de proiectare și execuție – n.r.). În acel moment, lucrurile intră pe un făgaș normal și nu mai poate opri nimeni aceste proiecte importante pentru toată zona, nu doar pentru Timișoara”, a declarat Grindeanu.
În ultima lună, ministrul a făcut mai multe anunțuri și în legătură cu drumul de mare viteză Filiași – Lugoj. La mai bine de un an de la finalizarea licitației pentru studiile de fezabilitate ale celor patru sectoare și după mai multe contestații concluzionate cu reevaluări de oferte, au fost desemnați noi câștigători. Pentru două dintre sectoare au fost și semnate contractele.
Trimite articolul
XCam atata o sa si tina.
bla blabla blabla bla. integrala lebesgue-radon bla. bla. complexa. si locomotive cu hidrogen bla.
#🤪
-
scriptul dumitale chiar trebuie sa posteze la orice pe tion? mai ales politica?
-
nu stiu boss, scriptu e script, merge singur. da scriptu’ lu’ matale care-ti citeste stirile si comentariile nu poate sa sara peste ce genereaza scriptu’ meu?
ps stii cumva, castelu lu Mercy a fost renovat? ca n-am mai fost de multisor pe-acolo.
pps le las altora placerea(?!?) de a posta la tragedii si infractiuni.
(#🤪)^3
-
A uitat sa adage si anul; de fapt vroia sa spuna “intr-un AN si sapte, opt-luni maximum”. Dar asa e el, mai uituc…
-
7 – 8 luni … Dupa cum poate vedea oricine, una e sus pe cer. Acum se asteapta oferte pentru celelalte luni.
nu trebuie sa fie gata in 6 luni, mai bine in 2 ani, dar sa fie de calitate.
sapte-opt luni? mai bine zicea doua saptamani. CENTURA NU VA EXISTA.
De la Grindeanu, ministrul PESEDE-ZERO, nu poate să vină nici o veste bună pentru noi. Eventual poate are vreo veste bună pentru el și anume că a mai reușit să fure câte ceva și mai are din mandat încă vreo câteva luni de furat.
S-ar putea!!!