Vă reamintim, ministrul Transporturilor, Cătălin Drulă, a anunțat vineri, pe Facebook, că s-a ales varianta finală a A9. Din cinci variante, a fost stabilit traseul care se desprinde din A1 în zona Remetea Mare și continuă în paralel cu centura Timișoara Sud până în zona Giroc. De acolo, traseul continuă pe ruta Jebel – Opatița – Stamora Germană – Moravița, până la granița cu Serbia.
Anunțul lui Drulă a iscat reacții în coaliția de la nivel local. Viceprimarul Ruben Lațcău îi dă replica vicepreședintelui Consiliului Județean Timiș, Alexandru Proteasa, care a acuzat că traseul viitoarei autostrăzi trece printre case, la Moșnița Nouă, și că a fost făcut după hărți neactualizate de 15 ani.
„Am participat acum 2 luni de zile la consultarea pe care CNAIR și Search Corporation, compania care a studiat traseul autostrăzii, au organizat-o cu orașele și comunele de pe traseu. Am susținut atunci Varianta 5, pe la Est de oraș, ca singurul traseu fezabil și realist pentru Timișoara și pentru acest proiect. Am auzit atunci de la echipa din CJT cum ar trebui ca autostrada să ocolească Timișoara prin Vest și să treacă pe lângă Dudești, din nou la o distanță de peste 10 km de Timișoara și fără nici o șansă de a avea o descărcare directă, varianta 4 din cele discutate. CJT-ul a insistat și a presat ca ultimele două variante discutate să conțină obligatoriu o varianta Dudești chiar dacă era evident că o astfel de variantă nu ar avea volumul de trafic necesar. Sper că echipa tânără și nouă de la CJT nu are aceleași cutume de a alege traseele de infrastructură după posibilitățile de afaceri imobiliare ale prietenilor”, scrie viceprimarul Timișoarei, pe Facebook.
„Nimeni nu finanțează autostrăzi pentru comune”
Ruben Lațcău spune că „există o analiză multicriterială care oferă un punctaj clar, pe baza cărora se aleg traseele” și că nu decide un ministru, un primar sau un președinte de consiliu județean.
„Nimeni nu finanțează autostrăzi pentru comune. Varianta aleasă a obținut 85/100 de puncte iar varianta pentru care a insistat CJT-ul, cea pe la Dudești, a obținut 54. La 54 de puncte nu primești finanțare europeană. 70% din criterii pentru alegere sunt economici iar 30% de mediu, alegerea s-a făcut prin metoda „Monte Carlo”. Varianta aleasă are cele mai mari volume de trafic și este și cea mai ieftină, singura cu indicatori technico-economici rentabili. Aceasta este realitatea”, a completat Lațcău.
El mai spune că „locuitorii comunei Moșnița sunt în aceste zile ațâțati de primarul lor și de conducerea CJT împotriva acestui proiect strategic pentru România”, cărora le spune că „alegerea unui traseu de autostradă înseamnă rezervarea unui coridor lat de sute de metri, nu stabilirea traseului exact al autostrăzii”.
„În faza de proiectare evident că traseul va fi ales în așa fel pe coridorul stabilit încât să aibă un minim impact pentru casele existente, pe lângă faptul că se vor monta panouri de protecție. Rețelele de utilități vor fi adaptate, nici nu vreau să mă refer la prostia pe care am văzut-o vehiculată despre impactul autostrăzii pentru proiectele pe POIM de canalizare. Orice proiect de infrastructură conține relocări de utilități. Nu se pierde nici o finanțare”, a punctat viceprimarul.
Edilul lansează și un atac și spune că, de fapt, „frustrarea” pe care o simt unii dintre locuitorii localităților periurbane ar trebui să se îndrepte și spre acei lideri politici ce conduc de multe mandate comunele periurbane.
„Satele din jurul Timișoarei, ca și Timișoara de altfel, zac de un deceniu fără PUG-uri actuale și moderne și dominate de o mafie imobiliară bine înșurubată politic (…) La Moșnița vom avea case și blocuri lipite de centură, nu doar de autostradă. Iar vina pentru asta nu este la București, ci chiar în Moșnița, în clădirea primăriei”, a conchis viceprimarul Timișoarei.
Articole pe aceeași temă:
Trimite articolul
Xnica lupta pentru traseul prin dudesti, in declaratia de avere apare ca are 13 terenuri extravilane in zona, ce este greu de inteles?
Pe bune!
De fapt si la urma urmei, când Stalin a trasat granița, nimeni n-a mai comentat!
Astăzi ca e “democrație”, toți își ridica poalele când discuta, pentru ca așa au înțeles ei ca se face in democrație.
-
Nu trebuie sa cedam orbeste oricarui vot care pare corect. Voturile si deciziile “democratice” pot fi usor influentate de interese personale.
Noi avem datoria de a gandi, analiza si de a ne indoi de orice ni se serveste drept corect, oficial sau democratic daca vrem sa ramanem liberi.
Si Hitler a fost ales democratic, prin vot. Asta nu inseamna ca a fost bine.
Si nu era responsabilitatea autoritatilor locale din Mosnita sa actualizeze hartile cu ce s-a construit in intravilan ? Raspuns NUUU , nu cumva sa pierdem oportunitatea de a construi blocuri in zona in care este deja plin de case. Las ca acuma va trece autostrada pe acolo. Mai bine decat blocuri in curtea casei zic eu, macar autostrada are panouri de protectie. Mosnitenilor, lasati-va manipulati in continuare ca o sa traiti bine !
Nu sant fan Latcau dar are dreptate.
-
stau in Mosnita…Latcau are dreptate, primaria locala a fost si este pe mana unor sarlatani
-
Lucrezi la Hella si ai terminat Agro. Te stiu, explica de ce esti atata de imbecil.
-
Daca stai in Mosnita gandesti doar ca tie sa-ti fie bine, in rest tu si Drula cu logica zero mergeti pe ce este mai ieftin fara a vedea situatia din viitor! Tot traficul din nord dinspre Nadlac si dinspre Oradea va ocoli pana la Remetea Mare in loc sa se adopte varianta traseului mai scurt cu cel putin 15 km prin vestul orasului. Astfel Timisoara ar fi avut inca trei puncte de acces fara a traversa nici o alta comuna spre autostrada. Dar multi politruci si comentatori ”realisti” au sarit gardul de la Gataia si acesta este rezultatul. P.S. infractorul Latcau (dosar penal pentru conducere fara permis) se crede acum specialistul lu’ peste prajit in … infrastructura
-
Hai sa lasam interesele politice pentru a fi finalizat acest proiect, dar daca continuam asa, sigur o sa fie gata peste 10-15 ani Vrem dezvoltarea Timisoarei, vrem zona metropolitana extinsa, atunci traseul v-a trebui sa ocoleasca acesta zona. Daca s-a gresit in trecut, trebuie sa gresim si acum??? Trebuie sa fie ales traseul la situatia existenta acum in teren, iar impactul si costul sa fie minim.
@all. Analizati dezvolatrea zonei metropolitane pe termen mediu si lung, impactul proiectului, si apoi gasirea solutiei optime.
-
Demagog. Esti exact una din problemele majore ale tarii. De aceea o duc asa bine astia.
Autostrada trebuie sa mearga pe acolo, e cel mai bun traseu! Dincolo exista autostrazi care intra pana in mijlocul orasului. La noi toate intrarile, lugojului, aradului, torontalului din zona autostrazii trebuiau sa fie legate cu autostrada si sa fie in regim de drum expres pana la primele semafoare in oras.
Si exista solutii tehnice, exista autostrazi peste case, blocuri si chiar prin ele! Nu mai departe de faimosul caz al podului de autostrada din genova care trecea peste blocuri!
Si in cel mai rau caz daca sunt 10-20 de case in drum se despagubesc proprietarii si se demoleaza. In medie 100-120.000 euro casa rezulta 1-2 mil de euro. La pretul autostrazii e o nimica toata despagubirea.
Dar pentru 10-20 de oameni sa o muti cu kilometrii mai incolo, sa se plimbe mii de oameni pe luna kilometrii in plus, sa polueze, sa piarda timp e mult mai rau.
Asa ca lasatii in pace pe pnlistii cu furtisagurile lor si dati bice la autostrada.
-
Doar ca autostrada care doresti sa iti treaca prin sufragerie nu are nici o utilitate pentru Timisoara. 95 % din trafic va fi de tranzit cu marfuri din Turcia spre occident,pentru ce vrei tu sa inghiti noxele generate doar ca sa pleci in Serbia de la 5 km de casa? Daca o iei pe centura si intrii dupa pe autostrada in sudul orasului tusesti?
-
gringo-timisorean mai consulta harta si vei vedea ca solutia lui Drula la indicatia USR este a unor indivizi imbecili pe care tu ii si aplauzi! Intamplator cine intra dinspre Nadlac sau Cenad va ocoli Timisoara inca 20km spre Remetea ca apoi sa mearga spre Belgrad. Acesta este cel mai mic dezavantaj! Daca autostrada ar traversa pe la vest, mai ales ca cel putin 5 ani nu vom avea centura de vest vor exista inca 2-3 puncte de acces la autostrada fara a mai trece prin alte localitati asa cum se intampla acum. Dar prostii repetenti la Geografie se cred si mari specialisti
-
cred ca tu nu ai iesit din tara niciodata…
intamplator cine intra in romania din ungaria nu merge in serbia…doar daca vrea sa ocoleasca….este autostrada szeged-belgrad (e75-A1)
-
-
CEI CARE LATRĂ CEL MAI MULT CA NU E BINE SUNT PRIMARUL SI HOȚUL DE PREOTEASA AMANDOI FAC PARTE DIN MAFIA IMOBILIARA DIN MOSNITA..DRULA DAI INAINTE E BINE CE FACI
Varianta aleasa este cea mai proasta varianta pentru ca va transforma lunca Timisului intr o mare parcare turceasca distrugand potentialul de dezvoltare a Timisoarei. Cine s a intrebat vreodata cum au ajuns caile ferate sa traverseze centrele oraselor sau chiar cimitire, sau cum mama naibii toate drumurile nationale trec prin comune nu au putut ajunge decat la o concluzie; viziune 0, in 2030 vom avea un coridor de transport european prin metropola Timisoara, iar in 2050 prin orasul Timisoara. Asta este viziunea USR?
Tot vorbiti prostii ca autostrada trebuie scoasa mult in afara ca sa nu afecteze dezvoltarea zonei metropolitane. Utati-va la Amsterdam, Bruges, Anvers, Rotterdam, si alte orase mari. Inelele de autostrada intra si in zonele metropolitane, In unele orase autostrada are apendice care se termina chiar la intrarea in oras, vezi Budapesta, Viena, Salonic. Asa ca ce e rau daca pentru iesirea de pe autostrada pana la intrarea in Timisoara soseaua va avea regim de autostrada sau ca o autostrada inel de centura trece prin comunele din zona metropolitana.? La altii se poate dar la noi nu?
S-a bagat si Latcau ca musca in lapte. In primul rand ca el nu are nici-o treaba cu autostrada respectiva. In al doilea ce dracu de mafie imobiliara in saracia aia de Sacalaz. Sacalaz ii cel mai subdezvoltat sat din vecinateatea Timisoarei. Mare mafie imobiliara in Sacalaz la 10 eur/mp. Si daca ar fi ipotetic anumite interese imobiliare ele nus e impaca cu autostrada intrucat creeaza interdictii de construire in limita de siguranta a autostrazii.