Conform acestuia, chiar dacă ritmul lucrărilor a scăzut pe șantierul Bogdăneștilor, decalajul va fi recuperat.
„Bogdăneștilor are un nivel de complexitate mai ridicat decât cel de pe Cetății, datorită intervențiilor asupra gospodăriei subterane. A fost deblocată achiziția de șine de tramvai, se lucrează momentan la racorduri (apă, gaz, electrice), montare stâlpi și urmează extragerea rețelelor edilitare din intersecția cu Cetății.
Nu sunt însă mulțumit de ritmul lucrărilor și de numărul de echipe de pe șantier. În comparație cu anul trecut, ritmul a scăzut și am transmis expres acest aspect echipelor implicate în proiect. Am primit asigurări din partea constructorului că acesta va recupera decalajul”, precizează viceprimarul Timișoarei Ruben Lațcău.
În schimb, pe Cetății, în curând se va putea circula din nou pe o parte.
„Pe Cetății ritmul a rămas unul bun, iar partea dreaptă a proiectului e aproape de finalizare, la stratul de binder, pe care vor circula curând vehicule. Săptămâna viitoare va fi mutat șantierul pe partea stângă a bulevardului, inclusiv sectorul Gh. Lazăr – Torontalului. O ultimă porțiune mică va rămâne în lucru pe partea dreaptă, la intersecția cu Torontalului. Acolo Aquatim va face racordul la magistrala de apă care se află sub Calea Torontalului, dar pentru care există întârzieri legate de furnizarea țevilor”, mai spune Lațcău.
Potrivit lui, războiul din Ucraina a afectat furnizarea de țevi, astfel, „dacă nu ar fi existat aceste întârzieri, Cetății avea șanse reale să fie gata în acest an”.
Lațcău spune că s-a realizat un acord cu Banca Europeană de Reconstrucție și Dezvoltare (BERD) pentru ca plățile să fie asigurate la timp. Lucrările de pe Bogdăneștilor costă 149 de milioane de lei, din care 90 de milioane cofinanțare UE și 59 de milioane prin BERD. Contractul de execuție pentru bulevardul Cetății este de 84 de milioane de lei (TVA inclus).
Foto: Facebook / Ruben Lațcău
Vă reamintim, lucrările de pe Calea Bogdăneștilor ar trebui să fie gata în 2023. Contractul de proiectare și execuție pentru reabilitarea liniei de tramvai și a carosabilului de pe Calea Bogdăneștilor a fost semnat în iunie 2020. Asocierea Sylc Con Trans – Longhersin – Matrix Computers – Lile Service General Construction – Optotel Com – Electric Rail Project – Instal Group – Cons Electrificarea Instal – Madi FHVAC – Swarco Traffic România s-a angajat că face lucrările.
Ordinul de începere pentru șantierul de pe bd. Cetății a fost dat în 21 septembrie 2020, iar durata contractului este de 36 de luni, din care șase luni au fost pentru proiectare și 30 de luni pentru execuție. Lucrările sunt executate de Porr Construct, care s-a asociat cu alte șapte firme – Porr Bau GmbH (terț) și Baicons Impex SRL, Imsat, Sanel, Swarco Traffic România, Manro SRL cu SC Pesit Rom SRL (subcontractanți).
Pe aceeași temă:
Trimite articolul
XDeci ce spue articolul, ca razboiul a afectat livrarea de tevi ? Dar in tara asta nu se mai fabrica chiar nimic ? Nici macar o teava ?
-
De ce sa lasam adevarul sa strice o prop@gàndå buna? mai ales daca ne acopera si incom petenta proprie? nu e ca si cum lumea ar verifica ceva vreodata, e greu sa dai o cautare de exemplu dupa “fabrïca de tevi” si sa vezi ce tip de teava pe unde se produce in Romania. Problema nu e ca s-au privatizat multe, ci ca s-au privatizat intreprinderi strategice, si desi in contractele de privatizare erau clauze sa nu se inchida productia de diverse, nimeni niciodata nu s-a adresat instanztei pentru nerespectarea clauzzelor
-
poborul era at3nt (maniplat) la cine de prin poliitiçā f@ce câte o gáin@rie, calt@bosi, termop@ne bla bla si prin spate s-a acàpar@t šiśtemul b@ncar, s-a dezīnt3grat sišxtemul 3nërgetic, s-au v@ndut resüršele n@türale, cefere in col@ps, hïdrø3lectrica prømisa spre priv@tizzare prin pen3rere, agrícü ltüra nu ne mai ap@rtine, fløta ce sa mai zicem. ex3mple la int@mplare: arp3chim inchhis, deci öltchhim f@lim3nt. vïñzi g@zul, nu mai orøduci ingråsamatn, deci nu mai ai mãnc@re, dïśtrügi R(J)AFO Onësti, una din cele mai màri r@finårii de prin zønā, dege@ba scàde pr3ztul baarilülui daca n-ai unde-l pr0c3sa, pr3ztul la benzzïna cr3ste, pådūrea a facut piciøare, nu mai avem fabri de bïtüm dar noi vrem #șîeu, import@m 70 procente c@rnea de prc etc.
si daca nu m@i ài c@pitàlul, m@ncârea si nici 3nrëgia, atunci nu-ti mai ap@rtii. dar ne bucüram ca a cr3scut pìb- ul de nu shtiu cáte ori si ca avem “ševricii” de tip cürierat, penšiuni, frizzerii, firmè de facut siteuri web, f@rmacii, hyp3rmarcheturi si altele de genul…
#idiocracy
Daca viceprimarul e nemultumit, sa ia cetatenii ceva masuri sa-l multumeasca. Dar parca ar trebui invers, daca cetatenii is nemultumiti, sa ia viceprimarul niste masuri.
Apai astia se grabesc sa se declare nemultumiti, sa constate, de parca de aia au fost alesi. si odata ce ei sunt nemultumiti, cetatenii nu mai au nimic de comentat, “uite ba, vicele e nemultumit, saracul de el cat sufera cred ca nici nu doarme noaptea de griji” Dar atunci daca tot nu doarme, n-ar trebui sa-l sune frigz pe la 3 dimineata pentru niste solutii pasionate la problemele colterm, ca uite, fara solutiile alea, ba amenda, ba insolventa, ba inca o amenda. ce urmeaza oare, falimetnu?
-
Falimentul colterm ar fi binevenit chiar si asa, cu vreo 15 ani intarziere.
Ritmul lucrarilor este ….dezastruos.
Pe toate șantierele din Timișoara.
Pe Bogdăneștilot și Gheorghe Lazar este inadmisibil ce se intampla. Trec zilnic pe cele două străzi și nu vad urmă de om care să muncească, iar pe Ghe. Lazăr circulația este efectiv “sugrumată”.
Trist este faptul că nimeni nu mai reacționează. Locuitorii Timișoarei încep să creadă că e firesc să se întămple așa, oare?
De ce s-au apucat de săpat pe Torontalului și alte străzi fără să aibe țevile? Din nesimțire aș îndrăzni să spun……
-
mircea, fa-te ca lucrezi