Administrația Fritz vrea să înnoiască întreaga flotă a STPT. Primul tramvai nou al Timișoarei, produs în Turcia, a ajuns în oraș vineri noaptea și intră în teste, iar firma Bozankaya trebuie să mai aducă încă 20 de garnituri, după omologarea primului tramvai. Contractul spune însă că primăria poate achiziționa cel mult 40 de mijloace de transport pe șine noi, dar primăria a obținut fonduri pentru 21. O garnitură costă 11,5 milioane de lei, echivalentul a 2,3 milioane de euro. Deocamdată nu se știe dacă vor fi încheiate acte adiționale noi, dar conducerii primăriei îi este clar că la un moment dat se vor mai cumpăra tramvaie noi.
„Vrem să înnoim toată flota de tramvaie și vrem să accesăm în continuare fonduri europene. Cele de acum sunt pe vechiul ciclu de finanțare, sperăm că pe noul ciclu sau chiar și pe PNRR o să obținem mai multe fonduri. O să fie un proiect matur, un proiect pentru care o să putem absorbi foarte repede mulți bani. E proiectul perfect atunci când România își va da seama că nu poate absorbi toți banii din fonduri europene și atunci noi le putem lua. Noul ciclu este teoretic din 2021, practic de la anul până în 2027”, ne-a declarat primarul Dominic Fritz.
Potrivit lui Fritz, se dorește și înnoirea flotei de autobuze, atât cu autobuzele electrice de la Ministerul Dezvoltării, cât și cu troleibuze noi.
„Vrem să înnoim toată flota de autobuze, bineînțeles că și cu autobuze electrice, dar nici nu excludem și achiziția unor firobuze noi. Dar, încă o dată, acum trebuie să vedem varianta finală la PNRR, pentru că este și o componentă importantă la PNRR și să vedem ce putem include cu Programul Operațional Regional. Este foarte clar că înnoirea flotei și a infrastructurii de tramvaie n-o să se termine niciodată, atunci când poate peste 10-15 ani acest proces s-a finalizat o să trebuiască să venim iarăși cu noile tehnologii, dar deocamdată cred că suntem pe un făgaș destul de bun”, a completat edilul-șef.
Licitație pentru 65 de troleibuze noi
Primăria Timișoara ar putea porni chiar anul acesta licitația pentru achiziția a 65 de troleibuze noi. O spune viceprimarul Ruben Lațcău, care susține că există deja un studiu de oportunitate care trebuie actualizat.
„Anul acesta vrem să dăm drumul și la achiziția de troleibuze noi. Avem un studiu de oportunitate pe care îl vom actualiza și vrem să începem și aici procedura de licitație. În momentul în care va fi clară finanțarea pe PNRR. Anul acesta sperăm să dăm drumul licitației pentru 65 de troleibuze noi”, a explicat Lațcău.
În bugetul Timișoarei pentru anul 2021 au fost prevăzute diverse sume pentru studii necesare înnoirii flotei STPT, cum ar fi 500.000 de lei pentru achiziția a 30 de autobuze hibride.
Licitația pentru cele 44 de autobuze electrice ale Timișoarei care vor fi achiziționate de Ministerul Dezvoltării este în plină desfășurare. A trecut luni de evaluarea tehnică, partea cea mai grea, iar în scurt timp ar trebui să fie gata evaluarea financiară. Este a doua licitație pornită de Ministerul Dezvoltării, după ce prima a eșuat. Valoarea contractului pentru Timișoara este de 172,5 milioane de lei, cu tot cu TVA, echivalentul a peste 35 milioane de euro.
Până la termenul limită de depunere a ofertelor s-au declarat interesate cinci firme sau asocieri: Solaris Bus & Coach din Polonia, New Kopel Car Import – importatori israelieni ai autobuzelor BYD din China, Karsan Otomotiv Sanayi Ve Ticaret AS – producător turc, Golden Dragon – Xiamen Golden Dragon Bus Co LTD din China și Bozankaya Otomotiv Mak – turcii care construiesc și noile tramvaie pentru Timișoara.
editor Amalia Kui
Pe aceeași temă:
Trimite articolul
XEu sunt adeptul transportului in comun. In principiu. Vreo 20 de ani am platit si am avut abonament general. De mai mult de 1 an nu am mai calcat in nici un tramvai/troleibuz/autobuz. Din cauza de pandemie si mai ales din cauza ca nu mai suportam zilnic sa ma intalnesc cu hotii de buzunare. Deocamdata viitorul transportului in comun il vad la egalitate cu viitorul Coltermului.
-
Nici eu, folosesc bicicleta, mersul pe jos, taxiul la nevoie. Prioritate trebuie sa aiba scolile, spitalele, spatiul verde, copacii, soseaua de centura pentru a scoate traficul greu din oras, masinile diesel vechi interzise in oras
-
Doar diesel? urmeaza benzina si gazul, asta e viitorul
“Regiunea Bruxelles va interzice pe teritoriul său vehiculele diesel începând cu 2030 și a tuturor celor echipate cu un alt tip de motor termic (benzină sau gaz), inclusiv hibrizi, din 2035, pentru a reduce poluarea, a anunțat vineri guvernul regional, potrivit AFP.”
https://www.hotnews.ro/stiri-mediu-24882315-regiunea-bruxelles-interzice-toate-masinile-motoare-combustie-2035.htm-
Mai vedem, sa vrei e una, sa poti e alta, totul se reduce la cheltuieli/eficienta- bateriile sunt scumpe, grele, greu de incarcat, n-avem timp sa stam 3-4 ore la o statie de incarcare, hidrogenul e solutia dar e scump, Bruxelles-ul vrea multe dar e dator vandut, traieste pe datorie- numai Franta are 1 trilion datorie, Germania, Suedia, Olanda stau mai bine, in rest traiesc toti pe datorie, inclusiv noi-ne intindem mai mult decat ne permite patura cu tot cu presedintele german Iohannis in frunte-m-as fi asteptat sa atraga atentia asupra deficitului, cresterii datoriei externe, dar nimic, premierul Catu cheltuie prea mult, imprumuta prea multi bani, se bazeaza prea mult pe fondurile europene
-
-
-
Viitorul e ca si trecutul cu diferenta ca in trecut eram mai tineri si preferam sa mergem pe jos sau cu tramvaiul 5 catre balta verde. Acum nu mai e balta, nici tramvaiul verstit, nici tineretea. Toate s-au dus, dar tramvaiul vine pe aceleasi sine…
-
ba, cornelusule, sa inteleg ca 19 ani ti-a fost ok cu hotii? ca doar, “MAI ALES”, nu? brusc, deodata cu pandemia. nu prea are logica.
PASAREA MALAI VISEAZA Dar faceti odata ceva util nu numai angajari,concursuri pentru functi,cumparari de tot felul de aiureli(mochete,birouri,calculatoare)In rest un ZERO MARE
-
mai citeste te rog inca o data titlul articolului, poate ti-a scapat ceva
-
pai si autobuzele si troleibuzele nu sunt utile? sau ai vrea panselute in centru?
-
Palmieri fructiferi si papagali de iarna pe zebre sanatoase psihic.
-
Troleibuze Skoda, Autobuze Mercedes, iar tramvaie niciunul pentru ca sunt prea scumpe, n-avem bani de ele, autobuzele sunt mult mai flexibile in utilizare decat tramvaiele. Autobuzele electrice nu sunt fiabile, mai ales construite de chinezi, turci etc
transportul in comun din Timisoara e praf, l-a adus la pamant Roaba, felicitari Roaba
Si avioane pentru Ronat. Baaaaa tara de olteni . Timisoara fabrica tramvaie moderne. Ati distrus tot. Hai sa iesim la o defilare, parada military ceva drapele. Ca asta va place voua numai aplaudaci si urlatori.
-
🙂
Sa modificat de cand traseul la troleibuze 15 si 16 si ei nu sunt in stare sa modifice reteaua electrica, deci pentru ce sa cumparam troleibuze , sa refacem prima data infrastructura.
-
Autobuze germane, cele Mercedes isi fac treaba destul de bine si sunt flexibile poti sa le folosesti sa duci copiii la scoala, in caz de dezastru sa evacuezi oamenii…si pret 5-10 % dintr-un tramvai, troleibuz, electrice
-
Autobuze germane, cele Mercedes isi fac treaba destul de bine si sunt flexibile poti sa le folosesti sa duci copiii la scoala, in caz de dezastru sa evacuezi oamenii…si pret 5-10 % dintr-un tramvai, troleibuz, electrice
Vorbiti asa de rau pe iubiti nostri alesi din Primaria Timisoara.Deja numele formatiuni spune cine sant cei de la USR spun una vin cei de la PLUS si spun PLUS,Asa si astia cu troleibusele,autobusele si tranvaiele lor prevazute in tot felul de strategi.Asa ca pe timpul comunismului scroafa la Comtim fata 4 purcei,se raporta la Timis si aia spuneau 6 la jud 8 pina ajungea la Bucuresti scroafa a fata 12.Asa si cu HERR FRITZ
Ia nu mai comentați și plecați la scara voastră!
Că vă iau la bătaie
urmeaza sa urce o leaca – acostamentul/ zona de asteptare a tranvaiului – acolo unde este posibil..pentru ca urcarea in tramvaiea sa se realizeze de la acelasi nivel..
Trageti mai multe cabluri pentru troleibuse decat sa cumparati autobuse cu baterii care dupa cativa ani trebuie inlocuite si costa asa de mult ca nu se mai justifica. Dar sunt alte contracte si la semnatura pica ceva ca doar nu se fac degeaba licitatiile respective. Clar vom plati non stop pentru innoirea vehiculelor respective. Cum se termina un credit incepe altul, pa chiar se vor suprapune. Dar nu conteaza ca doar nu-s banii primarului…
-
Direct autobuze Mercedes diesel, sunt foarte curate, nu sunt foarte scumpe, si le poti folosi oriunde , in oras si in afara lui, unde ai nevoie, sunt mult mai flexibile in utilizare decat troleibuzele si tramvaiele, nu mai avem bani pentru acestea si pentru vaporetto
-
Daca pentru faptul ca nu au baterii trebuie sa platim prin faptul ca la macazuri, inersectii, curbe si orice altceva decat linie dreapta soferii trebuie sa circule cu 5 km/h, de parca ar transporta oua, ca altfel le sar prajinile in toate directiile, mai bine altceva. De pilda un sistem fara cabluri si fara baterii, ca in Heidelberg. Functioneaza cu supercondensatori, care se incarca in timpul cat autobuzul sta in statie.