Primarul Dominic Fritz spune că a discutat cu ministrul Dezvoltării despre două linii de finanțare prin Planul Național de Redresare și Reziliență, „în valoare totală de circa 4 miliarde de euro”.
„Pe de o parte, ne vor permite să accesăm fonduri pentru reconversia totală a unor cvartale din Timișoara, inclusiv construcția de parcări subterane, iar pe de altă parte, să reabilităm energetic o mulțime de blocuri din oraș, dar și clădiri publice”, spune edilul-șef.
Reconversia totală a unor cvartale din Timișoara înseamnă, de fapt, renunțarea la parcările dintre blocuri și amenajarea de parcări subterane, în locul parcărilor urmând să fie amenajate spații verzi, explică ministrul Dezvoltării.
„Am vorbit despre acest tip de proiecte cu domnul primar Fritz, pentru că pe fondul pentru UAT-uri (unități administrativ teritoriale – n.r.), Fondul de Reziliență, pentru municipiile reședință este unul dintre proiectele posibile. În marile municipii, proiectele să aibă ca obiect construirea de parcări subterane, inclusiv în cartiere, pentru locuitorii zonei adiacente, prin care urmărim ca mașinile care sunt parcate între blocuri, măcar pentru un număr de 300-400, cât o fi, să putem să le coborâm după-masă, când vin oamenii acasă de la serviciu, în aceste garaje subterane, și astfel eliberând locuri, spații. Iar o parte dintre aceste parcări supraterane să le transformăm în zone verzi. Pe Planul de Reziliență avem o țintă de 37% de verde, aceste proiecte se încadrează foarte bine în cerințele comisiei europene”, a declarat Cseke Attila la Tiimișoara.
În bugetul Timișoarei pe anul 2021 primăria nu a alocat bani pentru amenajarea de parcări, ci doar pentru documentații. Astfel, au fost puși deoparte 200.000 de lei pentru SF+PT parcare Louis Țurcanu, 70.000 de lei pentru SF parcare Oituz și 100.000 de lei pentru SF parcare stadion, str. Arieș. De asemenea, mai sunt alocați 70.000 de lei pentru alte studii și proiecte parcări.
editor Amalia Kui
Trimite articolul
XCu putin noroc stranepotii mei vor avea ocazia sa vada aceste parcari(momentan nu am copii).
Din păcate vom face rahatul praf, in dulcele stil mioritic. Sper din tot sufletul sa mă înșel.
Bla bla marca Fritz
Wow in sfârșit în lumea modernă sa nu uitați de camere video sistem cu plata cu modest pt locatari din apropiere și tot mașini de mare tonaj etc sunt multe de gândit aici dar se poate face daca se vrea !!!
Astia sunt incredibili, visam cu PNRR-ul acesta la tot, de la 80 mld am ajuns la vreo 40, dupa la 30 si tot asa. Asemanator cu povestea celor 15000 specialisti din guvernarea CDR. Nu se va face nimic, oricum, ptr ca in primul astia nici nu stiu ce trebuie sa faca ptr a lua banii de la UE.
PNRR un împrumut tip FMI. Ne obligam încă 10 ani la sărăcie și furnizori de culegători de sparanghel și spălat babe ca să împrumute Cațu niște bani de buzunarit.
Guvernare de driapta
Cu autostrazile am inceput cam cu 60 de ani dupa europa de vest si cam cum 30 de ani dupa europa centrala. Acum cu parcarile la fel. Noi suntem precauti, asteptam cativa zeci de ani sa vedem daca la ceilalti e o idee buna si dupa facem si noi, nu?
Numai tare frica imi e mie ca o sa le inceapa in locatii proaste, cum ar fii aries, care nu are blocuri roata, e un spatiu cu densitate mica si cu cea mai mare parcare la sol din timisoara. Daca le fac asa in doru lelii vor sta goale!
Astia-s doar bani aruncati firmelor prietene USR pe studii inutile in proiecte irealizabile. Chiar daca ar fi realizabile, n-am vazut o idee mai stupida. Este plin de conducte in zonele dintre blocuri. Si chiar daca in schimbul unei sume imense ai rezolva toate problemele, ce ai obtine? Niste buncare inutile pline de sobolani unde sa poata sa-si faca veacul infractorii si boschetarii. Oricum, doar praf in ochii credulilor! Fritz este un mincinos si un manipulator de rang inalt.