După un efort care a durat un an de zile, a fost
finalizat Planul de Amenajare a Teritoriului Zonal – PATZ
Aeroport Internaţional “Traian
Vuia” Austostrada – DN 6, documentul fiind aprobat de
aleşii judeţeni. Ideile prezentate de arhitectul
şef al CJ Timiş, Liana
Buşilă, sunt superbe dar toţi cei
prezenţi în şedinţa de plen au fost de
acord că probabil nepoţii lor vor beneficia de
toate bunătăţile de infrastructură din
planul de amenajare.
Dacă ar fi bani, timişorenii (şi nu
numai) ar urma să ajungă rapid la nodul de
acces pe autostrada Arad –
Timişoara, de la Remetea Mare.
Aceasta deoarece este proiectată realizarea unui
drum expres care să fie realizat
paralel cu actualul drum naţional
Timişoara – Lugoj.
Şoseaua ar prelua traficul dinspre
Timişoara, din zona Pădurii
Verzi şi ar oferi posibilitatea de acces rapid
către autostradă. Pe
drumul expres va fi realizat şi
un sens giratoriu, cu diametrul de 50 de metri, la
întâlnirea cu centura de ocolire a
Timişoarei. Accesul pe
autostradă ar fi realizat
în apropiere de localitatea Remetea Mare. Acest
nod rutier a iscat ceva dispute între
preşedintele CJT, Constantin Ostaficiuc, şi
consilierul PNŢCD, Marius Cârceie. Cel din
urmă a solicitat expres inserarea unui amendament
la proiectul prezentat, referitor la necesitatea
realizării unei legături directe între
drumul expres şi dumul ce
leagă Remetea de Ianova. „Este vorba de
o porţiune de 500 de metri de drum ce trebuie
construită. În cazul în care
respectiva porţiunie nu se face, oamenii vor
trebui să ocolească, să facă
în jur de 3 – 4 kilometri, să se
întoarcă prin Remetea pentru a ieşi de
pe autostradă”, spunea Cârceie.
Ostaficiuc nu s-a prea arătat prea
încântat de amendament,
încercând să-şi impună
punctul de vedere: „În amendament e
vorba de analizarea nu de realizarea drumului de
acces”. După un sfert de oră de
analize lexicale şi de furtuni într-un pahar
cu apă, după intervenţia colegului de
partid de la PNŢCD, Viorel Sasca, şeful cel
mare a acceptat în final varianta cu
„realizare”. „Noi putem să
propunem proiectantului o temă de studiu, să
realizeze modificarea în proiect, nu să
îi spunem că acolo, exact acolo trebuie
să fie drumul”, zicea Ostaficiuc. Se
pare că în final nu va fi aşa.
O altă investiţie interesantă
prinsă în proiect este cea a centurii
feroviare care să scoată traficul de
marfă din Timişoara.
Deocamdată această centură e doar o
himeră, nu se ştie sigur nici unde va fi
situată, mai aproape sau mai departe de aeroport.
Una dintre variantele avute în vedere este
realizarea traseului paralel cu
autostrada Arad –
Timişoara, aici existând
zona de protecţie ce poate fi uşor
utilizată fără a se modifica alte
proiecte. Deci, prima dată să
aşteptăm să se facă
autostrada şi după aceasta
mai vedem noi când vom vorbi de centuri
feroviare. Cam pe vremea nepoţilor…
Marcel Hoster
Citiți principiile noastre de moderare aici!