Timișorenii se plâng, în continuare, de lipsa locurilor de parcare în cartiere. Zilele trecute, viceprimarul Ruben Lațcău a vorbit pentru Tion despre strategia municipalității în privința acestora, în 2024.
„Ce este foarte important este să grăbim proiectarea pentru parcarea de mari dimensiuni din spatele magazinului Bega, cea care va prelua o parte mare din parcările din zona centrală. În rest, în zonele de cartier, cartiere rezidențiale preponderent, vrem să ne concentrăm anul ăsta pe demolarea de garaje și amenajare parcări la sol. (…) Proiecte de amenajări? Păi, în momentul ăsta, anul ăsta, vrem să demarăm proiectul de parcare la Louis Țurcanu, proiectarea plus execuția propriu-zisă, și, de asemenea, mai avem o parcare în cartierul Dacia, unde SF-ul este finalizat și aprobat de consiliul local”, a declarat, pentru Tion, viceprimarul Ruben Lațcău.
Vor intra noi zone în sistemul TimPark?
Tot pe rețelele de socializare, o parte a timișorenilor s-au plâns și de extinderea sistemului TimPark. Potrivit viceprimarului, însă, părerile ar fi mai împărțite.
„În măsura în care amenajăm noi locuri de parcare, acestea intră în sistemul TimPark existent. Să știți că noi am primit mai multe solicitări de intrare în TimPark decât solicitări de a ieși. De altfel, nu primim solicitări de ieșit din zona TimPark pentru că, odată ce o zonă rezidențială intră în zona TimPark sunt niște beneficii directe de care au parte rezidenți.
În primul rând, mașinile care sunt de fapt «depozitate», care nu circulă, care sunt abandonate nu mai ocupă locuri de parcare. Sunt mașini care conjunctural sunt lăsate cu săptămânile într-o zonă sau în alta. Mașini din alte județe sau sunt tot felul de speculanți sau vânzători ambulanți de mașini, cum e în Dâmbovița sau în Șagului. Se ocupă zone întregi din curțile blocurilor, iar extinderea sistemului TimPark, de fapt, elimină toate aceste situații și creează un context în care doar cei care folosesc mașina zi de zi, care utilizează și care plătesc parcare, pot să beneficieze de acele locuri”, ne-a mai explicat Lațcău.
O situație concretă: pe strada Simion Bărnuțiu
În urmă cu aproximativ o lună în urmă, o cititoare ni s-a plâns de faptul că, de la un moment dat încoace, polițiștii locali au început să dea amenzi mașinilor parcate pe trotuar, în zona stației STPT de la intersecția străzilor Simion Bărnuțiu și Gheorghe Adam.
„Încă de când au fost construite blocurile turn de pe strada Simion Bărnuțiu, ele au fost prevăzute cu un trotuar lat, unde mașinile pot staționa fără a aduce disconfort celorlalți participanți la trafic (pietoni), dar din vara anului 2023 politia locala nu vrea să mai admită acest lucru. (…) Aplică amenzi tuturor mașinilor parcate pe trotuar, invocând unul din următoarele motive: am fost sesizați, legea nu prevede să vă urcați cu mașina pe trotuar, ați parcat unde este stație de taxi sau de firobuz (deși în ambele situații mijloacele de transport au stația pe carosabil și nu pe trotuar, acolo unde sunt parcate mașinile).
Menționez că la momentul actual nu se mai desfășoară lucrări în spatele blocului, dar vara trecută, atunci când am luat amendă eu și soțul meu, acele lucrări existau și noi nu aveam posibilitatea de a parca nici în spatele blocului. Dar chiar și acum când aceste lucrări s-au terminat, aceste locuri de parcare pe în spatele blocului efectiv nu sunt suficiente. (…) Nimeni nu ne oferă alternativă, dar în schimb suntem sancționați, eu știu că orice lucru pornește de la a oferi condiții optime și apoi se trece la sancționare. (…) Țin să menționez că, dacă vor, în aceste condiții, pot să împartă amenzi și în spatele blocului, că nu avem parcare amenajată, tot pe trotuar parcăm. Deci suntem la mila poliției locale”, ne-a scris cititoarea.
Potrivit unei explicații a Poliției Locale Timișoara, OUG 195/2002 „interzice oprirea voluntară a vehiculelor pe trotuar, cu excepția situației în care administratorul drumului public a executat amenajări în acest sens, nefiind cazul pe strada menționată”. Prevederea privind lăsarea unui metru pe trotuar pentru trecerea pietonilor a fost eliminată la finalul anului 2016. În primele 11 luni și ceva din 2023, în zonă fuseseră aplicate în zona respectivă 56 de sancțiuni contravenționale pentru parcarea neregulamentară, staționarea pe trotuar stânjenind circulația pietonilor și a taxiurilor care opresc în stația special amenajată.
În legătură cu situația și cu eventuale proiecte de parcări în zonă ne-a oferit câteva explicații și viceprimarul.
„Parcarea aceea cred că era în stația de autobuz, dacă îmi aduc bine aminte. În mod evident, nu putem să avem stație de autobuz blocată pe principala rută de acces în oraș. În timpul orelor de vârf avem mașini care parchează în zona respectivă, sunt foarte multe activități comerciale la parterul blocurilor. Nu sunt doar case de pariuri, sunt și farmacii și bănci în zonă și cred că mulți clienți sau chiar angajați ai acestor magazine sau acestor activități comerciale parchează acolo. (…)
Ce vrem să facem anul ăsta este să începem să demolăm cât mai multe garaje, să mergem mai multe parcări la sol în locul acestor garaje și o parte din aceste garaje pe care le avem în vedere sunt și în acel cartier, dar nu chiar în acel loc, pentru că în spatele acelui bloc mare din intersecția Gheorghe Adam cu Simion Bărnuțiu nu există garaje, sunt case în spatele acelui bloc, dar în zona cvartalului dintre splai, Dorobanților și Simion Bărnuțiu încă mai există garaje pe care avem de gând să le demolăm și acolo vom mai amenaja locuri de parcare la sol”, a mai spus, pentru Tion, Ruben Lațcău.
Trimite articolul
X“strategie” e un cuvant prea mare pt ce pot astia…
Vine votul, nu e greu sa promiti prostimii.
Da, veti avea. Votati strainul ca tine cu voi. Pana va vine vremea sa mergeti la abator.
-
Asa e, Robu roman cinstit pus pe dezvoltarea accelerata a orasului.
-
Ok, nu votam strainul. Il votam pe robu iar? Ce variante avem?
Nu am nicio treabă cu politichia românească dar cu dreapta specialistă în toate treburile Timișoarei, am încercat și deocamdată și cu friț și cu robu am fost de râsul țării, ce ar fi să încercăm și cu psd poate ăștia scot un om gospodar. Tot încercăm un primar de 34 de ani, nu veți săturat?
-
N-ar fi nici o problema chiar si de la Ciuma Rosie. Dar de unde sa scoata aia un gospodar? Ca au doar hoti, la fel ca liberalii, dar nu asa de mari ca usr-istii. Ce ma tem eu, e sa nu iasa vre-un aur-ist, ca astia sunt si mai flamanzi si ticalosi. Nu stiu cum, dar pe masura ce apar noi partide, sunt tot mai perverse si mai puse pe praduiala si sunt conduse de oameni tot mai josnici si fara caracter. Ma sperie cat de prosti si naivi sunt oamenii la vot. Exact la fel ca nemtii in anii ’30, voteaza din frustrare si manie, fara sa judece. E fantastic cum unu ca Simion sau una ca Sosoaca pot atrage atatia oameni. Acum, cu protestele din strada, s-a vazut cat de hulpavi sunt amandoi. Ar calca pe cadavre doar ca sa le mearga mai bine.
-
mai gospodarule, nu vrei tu sa astepti sa vezi cine candideaza? de la pesede au fost in trecut unii care mi-au placu, insa… lumea din pacate a votat pe criterii de-astea, mai emotionale. zic sa nu faci si tu la fel, ca la ce a ajuns pesede pe-aici… sanse mari ca tura asta sa propuna un jmeker. tu-ti dai seama ca traim intr-o tara in care simonis e sef la camera deputatilor? asa ceva nu exista, o astfel de tara n-are cum ma, n-are cum! asa ca hai sa vedem cine candideaza, ce propuneri are, poa sa fie si de la pesede, nu zic nu! da’ de ce nu un independent? as zice ca poate chiar si aur sa scoata din palarie ceva cumva, dar mi-e ca o sa-mi sara in cap hoardele de “emotionali”. sau poate vine usere cu altcineva, stiu si eu? nu exclud nimic, niciun partid si nu exclud nici independenti. exclud sa votez pe baza de culori politice si gargara cu lozinci, aia exclud. asa ca sa vad “mapa profesionala” – vb lu base, pe cea umana si ce propune pt oras candidatul. sau candidata, de ce nu?
Daca nu ai parcare, atunci nu parchezi acolo, nesimtit-o! Si in nici un caz pe trotuar! Am masina de 13 ani in ozna aglomerata si, chiar daca am parcat-o 200m mi incolo, pe trotuar nu am parcat!
Daca nu ai conditii si nu poti renunta la masina – desi ai troleibuz si autobuz pe bulevard – atunci muta-te, nu incalca legea!
NESIMTIT-O!
-
Si la casa in afara orasului, tot pe trotuar parcheaza! Despre ce vorbim?
-
Nu ii apăr pe cei care călăresc trotuarele, însă nici nu se poate să NU amenajezi parcări in zone supraaglomerate, cum sunt carierele ridicate in timpul comunismului, ca să combați o problemă care nu s-a pus la momentul aglomerării urbane.
Între timp s-a reglementat prin lege si aspectul asta. Legislația stipulează că locuințele noi construite, trebuie amenajat 1 loc decparcare/apartament de până la 100 mp si 2 la cele de peste 100 mp.
Q: nu sunt specialist cum e mai economic rational : subteran sau pe verticală ?! tx
Unde-s banii incasati pana acum pe parcarile de langa bloc??!!?? Cati bani a incasat Timpark si ce a facut cu ei pana acum??!!??
Vom avea o lae! Fritz e un incompetent
Am depus o gramada de sesizari pentru a scoate timpark si sensurile unice din zona Dâmbovița, Transilvaniei. Mincinosul