Reprezentanții Primăriei Timișoara au lansat recent licitația pentru „servicii de proiectare aferente obiectivului de investiții «SF+PT M16a. Amenajarea rețelei urbane de piste de biciclete – etapa a II-a»”. Caută, de fapt, un proiectant care să deseneze trasee speciale pentru bicicliști pe 55 de străzi, aproximativ 68 de kilometri. Mai întâi se face un studiu de fezabilitate, iar apoi se trece la proiectul tehnic pentru dezvoltarea rețelei de piste din Timișoara. Proiectul apare, de fapt, în Planul de Mobilitate Urbană Durabilă al orașului, iar specialiștii care l-au întocmit au considerat că actuala infrastructură pentru biciclete reprezintă etapa I.
„Se solicită servicii de proiectare pentru rețeaua strategică de ciclism a municipiului Timișoara, parte a Planului de Mobilitate Urbană Durabilă. Vor fi proiectate piste de biciclete pe 55 de străzi, însumând aproape 68 de kilometri. Rețeaua a fost conturată prin interviuri și o pagina dedicată în timpul construcției planului de mobilitate. Au fost peste 3.000 de răspunsuri cu privire la traseele folosite în oraș”, a explicat, pentru TION, viceprimarul Dan Diaconu.
Totodată, prin proiect se dorește și dublarea numărului de stații VeloTM.
Pe unde se vor face exact pistele și dacă vor fi amenajate pe carosabil sau vor fi tot „piste” desenate pe trotuare vom afla doar de la proiectant. Aparent, la baza documentației va sta un ghid realizat de MDRAP în colaborare cu OPTAR – Organizația pentru promovarea transportului alternativ în România.
„Proiectantul va veni cu soluția. Se vor folosi standardele în vigoare, dar și Ghidul metodologic pentru proiectare, execuție, utilizare și mentenanță pentru pistele de biciclete, realizat de MDRAP în colaborare cu Asociația Optar”, a mai precizat Diaconu.
Ofertele pot fi depuse până în 10 decembrie, la ora 15, iar primăria pune la bătaie 714.000 lei cu tot cu TVA, puțin peste 150.000 de euro. Durata contractului va fi de 180 de zile.
Planul de Mobilitate Urbană Durabilă a fost aprobat de ceva ani de consiliul local. El cuprinde o rețea strategică de ciclism care combină legăturile solicitate de cei care se deplasează cu vehiculele pe două roți printr-un sondaj făcut în 2015. Acestea conectează puncte de interes importante din oraș și includ infrastructura existentă. Viceprimarul Timișoarei spune că au fost identificate trei axe principale utilizate intens de bicicliști, care traversează orașul și sunt menite să reprezinte structura magistrală a rețelei.
Mai târziu, rețeaua de piste de biciclete din oraș va fi legată de o rețea regională de ciclism care va conecta Timișoara de comunele învecinate și de atracțiile turistice din jur.
Vă reamintim, în bugetul Timișoarei pe anul 2019 apar fonduri (100.000 de lei – n.r.) și pentru un studiu de prefezabilitate pentru o „autostradă pentru biciclete”, pe relația E-V, respectiv pe relația N-S, despre care primarul Nicolae Robu a spus că va fi una spectaculoasă.
PMUD poate fi consultat AICI!
Articole pe aceeași temă:
Trimite articolul
XAici sunt buni “specialiștii” USR (Drulă & co.). Să vină ei și să dea sugestii pentru traseele propuse!
Trebuie sa aibe neaparat alta culoare comparativ cu trotuarul/carosabilul ca altfel nu se observa bine si nu se respecta. De preferat asfalt colorat in masa nu vopsit ca se sterge.
Ideea nu este rea si este binevenita, este copiata din vest.
Problema la administratia Robu este , ca aceasta nu va fii niciodata calitativa ca cele din vest. In mod sigur si mai scumpa!
A se vedea pista de pe Eneas in ce stare deplorabila este!
Robule da-mi mie 100k si iti desenez pe toate trotuarele piste de biciclete. Nu va mai satura mnezau.
minunat ! mult succes cu aceasta initiativa !
E foarte simplu:se vopseste cu verde o bucata din trotuar sau carosabil(40cm-1m în functie de latimea partii folosite) si pe margini se trag doua dungi albe plus din 30m în 30m se picteaza o bicicleta pe partea verde.Fiindca tin la orasul asta ma multumesc cu 100000euro.Unde sa va trimit datele bancare?
sa angajeze o firma din olanda. singura pista relativ decenta e eneas(minus vopseaua si ca se circula cu viteza pe acolo la masini plus ca nu e delimitata de traficul auto). e clar ca asta e nivelul jignitor al firmelor piloase care proiecteaza piste pt biciclisti .. mai degraba piste pentru off road.
lux
Pistele de bicicleta “desenate” pe trotuar nu sunt legale.Restul e can can!
bai da politia asta rutiera chiar atat de imbecila e incat nu se autosesizeaza pentru cele 95% din pistele ilegale din oras? tara de doi lei
meseriasii lu peste prajit din primarie si de la SDM sunt batuti in cap, nu vor sa accepte ca intre trotuar si carosabil trebuie sa existe o racordare sub forma unui plan inclinat. Ei doar coboara bordura ramand in cel mai fericit caz o diferenta de nivel de cel putin 20-30 mm ceea ce distruge in timp bicicletele! Iar la bordura de langa zebra si pista de biciclete continua ca niste retardati sa monteze acele elemente de sticla pentru ca asa e norma din capul lor, din doua in doua borduri planteaza un buton de sticla
Ia Robule un proiectant din țările nordice și ai rezolvat proiectul. Sau vrei sa mulți și acest proiect cu firmele de casă liberale?
Cum se apropie campania cum se imprieteneste Robu cu toata lumea. Sunt curios ce o sa faca pentru pietoni. Facem pariu ca in cateva luni apar proiecte pentru pasarele pietonale?
Ce plm poate sa proiecteze de 150.000 eur ?????
Ma bag si eu, pentru “decat” 10.000 eur pot sa aleg nuanta de verde cu care sa le vopsiti.
Nu va mai saturati de furaciuni.
pai daca la drumurile noi nu esti in stare sa faci o bordura joasa pt bicilete, caruturi etc, ce sa mai spunem chiar crezi ca te mai voteaza cineva
Daca locuiam in orice alta tara si in oricare alt oras, ma bucuram sa aud asta.
Asa, tot ce stiu e ca se vor cheltui 150000 de euro ca sa se puna in practica indemnul soferistic “mars pe trotuar cu trotineta ta”, urmat de cel pietonal “mars pe drum cu trotineta ta”.
Treaba romaneasca.