Lucrările efectuate pe loturile 3 și 4 din Lugoj – Deva au fost afectate de starea vremii, ceea ce ar fi dus la anumite întârzieri. În plus, mai este de lucru și la nodul rutier nou de la Holdea, spune Horațiu Simion, directorul DRDP Timișoara. Extrem de realist, el admite că lucrările ar putea fi finalizate în acest an, dar aceasta dacă totul merge perfect, totuși, el vorbește despre terminarea construcției peste un an.
„Există această premisă, dorință, de a descărca traficul de la Holdea până la Sibiu cât mai devreme și finalizarea loturilor 3 și 4 într-un timp cât mai scurt. Lucrările sunt în curs, dar ați văzut că luna aceasta a fost deosebit de complicată din punct de vedere al condițiilor atmosferice. A făcut imposibilă intrarea pe șantier, pentru turnarea de betoane, de mixturi asfaltice. Dacă lucrurile merg bine, în cazul cel mai optimist deschiderea este anul acesta, dacă nu, cel târziu de acum într-un an”, a declarat Horațiu Simion.
Deși toată lumea și-ar dori ca cele două loturi să fie finalizate cât mai repede, problema ar putea fi venirea iernii.
„E o perioadă de iarnă în care se sistează lucrările, după care pui covorul final, faci lucrările de marcaje rutiere, semnalizări rutiere, lucrări ce nu le poți face iarna, ci după așternerea ultimului strat asfaltic. Iar covor asfaltic înainte de 15 – 25 martie nu poate fi început”, avertizează Simion.
Mai harnici par să fie constructorii de pe lotul 4, dar aici sunt și întârzieri mai mari, constată șeful DRDP Timișoara.
„Mobilizarea este destul de mare pe lotul 4, mai puțin semnificativă pe lotul 3, dar există și acea discrepanță: pe lotul 4 stadiul este undeva la 50 – 55 la sută realizări fizice, pe când dincoace suntem aproape de 80 la sută. Procedural, ar trebui doar să se realizeze acele exproprieri suplimentare și această atacare a zonei de descărcare. Sunt lucrări destul de ample. Pe lotul 4 sunt de săpat 600.000 de metri cubi de pământ, iar la lotul Holdea 500 de metri cubi. Pentru nodul Holdea, după finalizarea expropierilor suplimentare iese autorizația de construcție și atunci lucrările pot fi demarate. Zilele acestea, la Ocolul Silvic din Dobra se face achiziția publică pentru defrișarea unei zone deja expropriată, cea privată este în curs de tăiere, cealaltă probabil săptămâna viitoare va fi finalizată. Pe lotul 3 nu mai este altceva de autorizat. Pe lotul 4 trebuie să iasă niște exproprieri suplimentare și soluții pentru devierea rețelelor electrice, una dintre ele încurcă construcția, celelalte pot fi făcute în timp și trebuie rezolvată acea problemă a peșterii cu lilieci, strămutarea lor”, a mai declarat Simion.
Contractul pentru Proiectare și execuție autostrada Lugoj-Deva km 56+220 – km 77+361 – lot 3 a fost semnat pe 21 octombrie 2013 cu asocierea Teloxim Con – Comsa – Aldesa Construcciones – Arcadis Eurometudes. Valoarea contractului este de 579,93 milioane de lei, fără TVA, din care 492,94 milioane de lei din fonduri europene. Ordinul de începere a lucrărilor a fost emis 27 noiembrie 2013, iar durata contractului era inițial de 30 de luni (proiectare – șase luni și execuție – 24 de luni).
Lucrările la tronsonul patru, în lungime de 22 de kilometri, sunt începute din 2013 și ar fi trebuit finalizate în luna mai a anului în curs. Valoarea lucrărilor la acest tronson este de 420 de milioane de lei.
Articole pe aceeași temă:
Continua lucrarile pe lotul 2 din autostrada Lugoj – Deva. Se lucreaza la spatiile de servicii
Punct final in disputa ecoductelor de pe autostrada Lugoj – Deva
Citiți principiile noastre de moderare aici!