Situația necorespunzătoare a accesurilor auto și pietonale, în urma reabilitării și extinderii la patru benzi a DJ 691, ne-a fost semnalată de către un cititor Tion care locuiește pe strada Petofi Sandor.
„Cum vom avea acces la casă? Vom intra în curte cu elicopterul? Se aude că noi vom plăti pentru acces”, a scris un cititor Tion pe adresa redactie@tion.ro.
În replică, reprezentanții Consiliului Județean Timiș au declarat pentru Tion că accesurile la proprietăți nu sunt în sarcina instituției.
„Accesurile la proprietăți nu fac obiectul proiectului tehnic autorizat pentru lărgirea la patru benzi a drumului județean, ele căzând în atribuția partenerului, Primăria Dumbrăvița. Din păcate, administrația locală Dumbrăvița nu a cuprins sumă în buget pentru executarea de accese auto sau trotuare cu accese pietonale”, ne-au transmis, miercuri, reprezentanții CJ Timiș.
Totuși, problema accesurilor auto va fi soluționată de către compania Strabag, care a executat lucrările cu fonduri europene.
„Astăzi am avut o ședință cu cei de la Strabag și ei trebuie să refacă la starea ințială. Trebuie să găsească o soluție să facă o coborâre de pe drum. În ultimă instanță, dacă nu rezolvă ei, vom rezolva noi”, a declarat pentru Tion Horia Bugarin, primarul comunei Dumbrăvița.
Vă reamintim că, la începutul anului 2022, CJT a reziliat contractul cu firma Tehnocer, cea care se ocupa de lărgirea și modernizarea drumului Dumbrăvița – A1, din cauza slabei mobilizări a constructorului. Contractul era semnat încă din martie 2018.
După ce Strabag a câștigat licitația pentru șosea, firma a demarat lucrările inițial pe tronsonul 2, între benzinăria Socar și autostrada A1, apoi pe tronsonul 1, care trece prin Dumbrăvița.
Termenul-limită pentru finalizarea ambelor tronsoane este 30 iunie 2024, însă CJT și Strabag își doresc să termine mai repede lucrările. Recepția va fi făcută pe ambele tronsoane simultan.
Imaginile ne-au fost transmise de către un cititor Tion, căruia îi mulțumim pe această cale. Dacă și tu ai surprins imagini care pot deveni o știre, le poți trimite pe pagina noastră de Facebook sau pe adresa redactie@tion.ro.
Pe aceeași temă:
Trecerea la nivel cu calea ferată de pe DJ691, terminată la finalul lunii
CJT vrea să modernizeze DJ 691 și pe tronsonul dintre autostradă până la limita cu județul Arad
Trimite articolul
XTembelii lui nicanimica au ridicat drumul aiurea fara sa se gandeasca la cladirile existente!
In locul mormanului de pamant puneau o placa de beton armat de 20cm si nu apareau aceste probleme!
cu elicopterul daca nu ploua. ca daca ploua .. unde se sc.urge apa de pe drum, e ceva canalizare? (chiar nu stiu)
Dumbrăvița e sat sau comuna ?
La sat nu poate fi că la oraș!😁
-
E comună și e una dintre cele mai bogate comune din țară.
-
Adevarat, case de 2 lei vandute cu 180.000 euro, canalizare nefuncionala, trotuare invisibile, luminat la lanterna telefonului samd, foate bogata dumbravita, da da
-
Care 180.000 EUR? Nici măcar un duplex nu mai costa atât. Casele individuale încep de la 280.000 EUR, prietene. Asta, asa mai entry-level, pt saraki.
-
-
Asa viseaza proprietarii :)))))
-
Un dezastru de proiect gestionat de CJT, prin marele marunt Nică de la Dudesti (lautar si bucatar). Drumul este inaltat mult peste strazile aferente, aici apare problema apei in urma precipitatilor. Bineinteles ca nici actuala administratie din Dumbravita nu e mai capabila, dar parca sa faci jumate de proiect si sa lasi problemele in bratele administratiei locale, asta doar guvernarea pesedisto-penelista putea sa faca. desigur, e prematur sa tragem concluziile finale dar vin alegerile si USL 2.0 trebuie sa arate si ei ceva.
-
O lucrare de tot rahatu. . Eu o sa țin masina in strada pana o sa se rezolve problema cu accesu și cu parcarea
-
Nu CJT a făcut proiectul.
Proiectantul a luat lucrarea la licitație, a făcut proiectul și acum se pune în aplicare.
Vina e a proiectantului și a constructorului, că aici sunt persoanele tehnice.-
Proiectantul a factu ceea ce i s-a cerut de catre beneficiar – CJT.
Acum stii cum sta problema?!?
-
Cota drumului ( linia rosie) s-a ridicat maxim 7-8 centimetrii fata de cota drumului existent. Solutia tehnica a fost sa se frezeze superficial ( 2-3 cm) din uzura existenta si s-au turnat 2 straturi de asfalt peste ( 10 cm).
Doar la casetele de largire s-a facut structura rutiera noua.
Problema este ca drumul s-a largit, s-a apropiat mai mult de proprietati si de aceea accesul catre proprietate este mai facil.
Nu poti sa cobori si sa urci cu linia rosie dupa fiecare casa, in Dumbravita sunt zona unde cota drumului este mai jos ca si accelese la proprietate.
Amenajarea de accese nu face obiect acestui contract, dar se va gasi o solutie pentru a nu obstructiona accesul la proprietate.-
mai specialistu, cat este panta transversala a drumului ca sa creasca cotele la adaugarea unei benzi cu 50-70 cm, dupa cum se vede in poza?
De ce nu se putea respecta linia rosie a drumului existent ( sau cu modificari nesesizabile)ca ala afost facut de INGINERI nu de politruci ratati!? -
#cetatdean contra prostiei
Panta transversala este de 2.5%
Crede-ma, drumul nu s-a inaltat cu mai mult de 7-8 centimetrii fata de cota drumului existent.
Ce vezi tu in poze, este structura rutiera de la casetele de largire, unde s-a decopertat 60 de centimetrii si s-a facut umplutura din balastu + balastu stabilizat.
Peste carosabilul existent nu s-a facut umplutura, s-au turnat direct 2 straturi de asfalt ( binder + uzura) dupa frezarea uzurii existente.
Din contra, chiar s-a respectat linia rosie a drumului existent, nu s-a umblat la structura rutiera existenta.
Daca nici acum nu intelegi….
-
-
Asta e bomba zilei.
Dacă așa gândesc toți … e clar de ce suntem unde suntem.
-
-
Poate dunca întra asa
Descarcarea de pe A3 prin Dumbrăvița este de la bun început o porcărie. Se putea face pe lângă aeroport. Și asa se zice ca se va lega la autostrada. Prin Dumbrăvița ar trebui ca locuitorii sa ceara limitare de viteza, adică sa pună limitatoare de viteza și sunt sigur ca se va reduce circulația. Acum lucrurile prost făcute vor rămâne asa Strabag si- a dat cu firma on cap.
Pai solutia este sa isi ridice casele propietarii ce atata se plang, din cauza lor a fost intarziat proiectul ani de zile sa circuli prin satula acela iti lua1 ora , acum sa sufere si ei cum au suferit Timisorenii.
Daca pana si aia de stau in Dumbravita au ajuns sa se planga e clar… Romanul nu poate fi multumit nici daca are tot ce-i trebuie.
… Înainte de a înjura actuala admin a CJ TIMIS (poate chiar merita), cereți detalii despre marii proiectanți care au relizat proiectul tehnic și detaliile de execuție!!! CEI CARE AU CÂȘTIGAT INIȚIAL LICITAȚIA ÎMPREUNĂ CU COMPANIA TEHNOCER..!!
… CRED FF TARE CA ÎNJURĂTURILE TRE SA ÎNCEAPĂ CU ACEASTA ECHIPA, ADUSA ÎN SCENA DE un AFEMEIAT DISPERAT (vreo trei amante) secondat de un SECTANT UNSUROS
Din păcate, această situație nu singulară! În mod normal, orice astfel de construcție ar trebui finalizată începând cu accesul celor direct afectați!
Unde sunt cele 4 benzi???? voi le vedeti? in cel mai bun caz sunt 3 … 1,5 pe un sens, 1,5 pe celalalt…. dar pe majoritatea traseului sunt doar 2. lucrare facuta doar in scop electoral. adica PROASTA!
-
Sa luam partea buna a lucrurilor – noroc ca e an electoral, altfel locuitorii chiar isi rezolvau accesul auto pe banii lor. Meserias CJT-ul – exista drum cu doua benzi amenajat bine cu acces, il largim la 4 benzi si facem praf accesul localnicilor. Adica cei care platesc taxe, inclusiv la judet. Nu vitezomanii care au nevoie de acces la autostrada.
-
Mai bine mai faceau o ocolire cu alte 2 benzi!
Cred ca era si mai simplu si mai ieftin! -
analiza ta este cat se poate de pertinenta. da, problema este mult mai profunda, da ai dreptate cand faci diferenta inte vitezomani si platitorii de taxe. da, ai dreptate cand spui de Meseriasul CJT care a vazut oportunitatea. eu, iti spun sincer ma simt furat. Financiar, politic si mai ales uman.
-
Asa e viata la sat !!!!
Dacă n-au bani de elicopter ce caută la Dumbrăvița?
deci cum sa construiesti in asa bataie de joc ba. Parca vad ca pana repara sau fac trotuarul in zona mai trec ani, timp in care la fiecare ploaie o sa fie inundatii pt ca rigole vad ca nu exista, sau nu se stiu la noi in tara de asa ceva….jalnic
Ma uit si ma crucesc la bravii descendenti din Szentes…batuti in cap cu paru’! Cand le faci de ce le faci…cand nu le faci de ce nu le faci! Bah meritati Siberia, sucitilor! Daca nu erati ass de dilai si nu va impotriveati acum multi ani la proiect, era gata de 10 ani! Dar voi “Batman”…”nu bagam traficul greu in comuna”! Nah vi l baga Nica in dos!
la faza ca rezolva Bugarin m-am oprit din citit ca m-am inecat de ras:)
Drumul e in trepte si valuri pe portiunile unde au si marcat , daca le lasa asa de la inceput o sa fir “perfect”
Mi-z zis mie Alin NImiCA cand era la tigara ca e simpla rezolvarea , Fritz e de vina !!
O sa iasa oameni prin tunelurile dacice ce atata gargara ..ca si asa votati pe EX-seful de magazin de petarde Gigi Simion .
sa mearga cu metroul lu Robu are statie pe partea stanga .
Bravo Nica mare lucrarea ai realizat ..D-zeule cand te gandesti ca l-am si votat ca e timisorean de al nostru.
Oare Dorel a fost prezent la masuratori?
-
Daniel e prezent peste tot! Doar Dumnezeu îl intrece
Aline , stai putin pai nu era de vina Fritz sau ???
Proiectul a fost dezvoltat pe vremea când Dobra de la PSD era la conducerea consiliului. Nica doar a deblocat execuția proiectului.
Indiferent de drum in oras sau in exterior proiectantul si constructorul nu respecte nimic din proiect! pe hartie se trece decapare, consolidare si refacere fundatie drum dar in realitate se toarna straturi de asfalt peste structura existenta. Astfel incat milioane de euro din lucrari fictive intra in buzunarele politrucilor si a patronilor. Cetateanul se alege cu un drum peste cota strazi astfel incat la orice ploaie apa intra in gospodarie. Romania lucrului … “bine” facut
Pai mno, acolo drumul s-a largit doar intr-o parte ca Primaria Timisoara a doar voie sa se mute doar 70 de stalpi
Banzile inguste aceeasi cauza
Razi razi, da tot Fritzache userache e de vina, root cause cum ar zice corporatistu’
Pe de alta parte la cat au blocat proiectul aia de pe principala, o cam merita…
Cheers
-
Da boss, bine că n-or mutat stâlpii în living room la oameni, împreună cu trotuarul. Proiectu nu-i modificat de hăhă, dar cumva tot Fritz îi de vină. L-a ținut pe Alin de mânecuță cu stâlpii, ca atunci când Strabag a mai uitat câte unul în drum
-
@mircea
nabucodonosor tu esti?
#Bugarinniciunplan
asa patesti cand votezi cu mentalitatea pe alti nu avem …
Nica mai putin si faceai din drumul ala pasaj cat de inalt e .
Penibila toata clasa politica din judet .
Votez pe Fredy smecherul din Girocului decat pe taranul asta de NImiCA.