Primăria Timișoara a lansat la sfârșitul lunii ianuarie licitația pentru proiectarea și execuția obiectivului Calea Bogdăneștilor. Au fost depuse două oferte, ambele asocieri, cu liderii Sylc Con Trans și Super Construct.
Cea mai bună ofertă a fost considerată cea depusă de asocierea formată din firmele Sylc Con Trans și Longhersin, cu 4 milioane de euro mai mică decât estimarea. Cele două societăți vor lucra cu alți opt subcontractanți: Matrix Computers, Lile Service General Construction, Optotel Com, Electric Rail Project, Instal Group, Cons Electrificarea Instal, Madi FHVAC și Swarco Traffic România.
Firmele câștigătoare sunt din Arad, Timișoara și București: Sylc Con Trans, Matrix Computers, Lile Service General Construction, Optotel Com, Instal Group și Madi FHVAC din Arad, Longhersin și Cons Electrificarea Instal din Timișoara, iar Electric Rail și Swarco din București. Unele dintre aceste societăți au mai avut contracte cu primăria: Sylc Con Trans pentru lărgirea Pasajului Popa Șapcă, Cons Electrificarea Instal pentru modernizarea mai multor străzi din oraș, iar Swarco pentru implementarea proiectului de management al traficului.
Perioada de depunere a contestațiilor a expirat joi, astfel că primăria a putut semna chiar vineri contractul cu asocierea câștigătoare. Urmează predarea amplasamentului și emiterea ordinului de începere a lucrărilor.
Potrivit oficialilor municipalității, valoarea lucrărilor este de 116,8 milioane de lei cu tot cu TVA, echivalentul a 24,1 milioane de euro, cu 4 milioane de euro mai puțin decât estimarea de la licitație, care era de 132,7 milioane de lei. Majoritatea banilor sunt fonduri nerambursabile: 89,5 milioane de lei vin de la Uniunea Europeană, pe POR – Axa Prioritară 4, contractul de finanțare fiind semnat încă din toamna anului trecut. Primăria ar trebui să pună diferența.
Linii de tramvai înierbate, pe mijlocul bulevardului
Practic, se vor reabilita linia de tramvai pe o lungime de 5 kilometri și carosabilul de pe Calea Bogdăneștilor, iar tramvaiul va reveni la un moment dat pe linia dezafectată de STPT în urmă cu mai mulți ani. Durata contractului este de 31 de luni, deci mai bine de doi ani va fi șantier acolo.
Se va lucra de la intersecția cu Cetății până la bucla STPT, proiectul însemnând și revenirea liniei 5 pe traseu. Vom avea linii de tramvai înierbate pentru „reducerea zgomotului și vibrațiilor”, pe mijlocul șoselei, pe o lungime de aproximativ 5 kilometri. Vor fi șapte stații de tramvai.
„În baza contractului vor fi realizate următoarele activități: reabilitarea liniei cale de tramvai care va fi dublă şi se va amplasa în axul străzii, în platformă proprie, lărgirea la două benzi pe sens a carosabilului, amenajarea de trotuare, piste pentru biciclete și de zone verzi (…) aducându-se o contribuție substanțială la reducerea emisiilor de poluanți în atmosferă, reducerea prafului, a nivelului de zgomot și implicit la creșterea confortului şi siguranţei circulaţiei”, au transmis cei din primărie.
Șoferii vor circula pe câte două benzi pe sens, iar pe ambele părți ale viitorului bulevard urmează să fie amenajate trotuare de 1 metru și piste de biciclete cu o lățime de 1,5 metri fiecare, pe o lungime de 4 kilometri.
Studiul de fezabilitate actualizat a fost adoptat în toamna lui 2018. Fusese pregătit încă din 2009, de fosta administrație, condusă de Gheorghe Ciuhandu. La acea vreme, valoarea estimată a proiectului era de 94,6 milioane de lei cu tot cu TVA.
Articole pe aceeași temă:
Linia 5 revine prin 2024. Primăria caută proiectant și constructor pentru Calea Bogdăneștilor
Trimite articolul
X10 firme….2 ani…..penibil
-
Si mai se zice: “Macar asta face ceva…..”
Vin alegerile locale…. hai la vot sa scapam de el!-
Cainii latra caravana trece.
Eu o sa votez cu Robu in continuare.
-
matei si pe cine alegem????asta e intrebarpea.la fel a fost si la alegerile trecute ….ar trebui introdusa varianta :fara primar .suntem vai de noi
-
-
Citeste articolul nu doar titlul…de fapt este vorba de 31 de luni. Daca luam in considrare “vremea care nu a tinut cu noi”, “lucrari suplimentare pe care nimeni nu le-a prevazut”, poate chiar aparitia unui sit arheologic, litigii…deci realist vorbind primavara anului 2024 reprezeinta the best case scenario ca lucrarea sa fie finalizata.
mare talhar esti, robulake. zece firme. fenomenal tun tragi, dar tot nu scapi nepedepsit intr-un fel sau altul
Deci firma: https://www.listafirme.ro/longhersin-srl-7008680/ in 2018 are doar 7 angajati si castiga cea mai mare parte din bani! Sa imi explice si mie DNA’ul de ce dracu nu intervine in firmele astea ? Cum se poate o firma cu 7 angajati sa castige o licitatie ?! Sunt curios in 2019 cati angajati avea sau daca au depus actele pentru 2019 la ANAF
Iar Swarco? Adica firma aia care primit o tona de bani si a instalat toate semafoarele cu senzori in asfalt, cu camere, cu soft inteligent, dar care nu a fost in stare sa gaseasca un specialist printre ei ca sa le regleze conform softului? Le-au setat pe toate doar prin metoda clasica (x secunde pt verde, y pentru rosu, chiar daca esti singura masina din intersectie, la ora 3 noaptea)… In cel mai bun caz, au sincronizat 2 bulevarde pt “unda verde”, si atat. Nimic inteligent, senzori nefolositi, camere instalate degeaba…
5 km, doi ani?
WOW!
La mai mare!
Si pasajul Solventul va incepe ,peste 4 ani?
Stiti cat a durat ultima reabilitare a Caii Bogdanestilor, fara mutarea linii de tramvai? 5 ani! Nu ma poate contrazice nimeni, eram in anul 1 la facultate cand s-au apucat si la absolvire, au terminat si aia drumul. Oare cat va dura acum, cand se stie ca se lucreaza mai in lehamite decat imediat dupa ’89. Cum bine zicea cineva, firma cu 7 angajati! Oare cate Acte aditionale se vor face? Cat va costa in final? Ce se intampla cu orasul asta?
Lucrarea trebuia inceputa in 2012 si pana astazi era finalizata dar domnul Robu a avut alte prioritati Cosmetizarea. In 8 ani nu s-a facut nimic in zona cu toate ca foarte multi cetateni si specialisti au cerut expres sa inceapa lucrarile.Acum o sa vedem ce se intampla , e clar vin alegerile.
Banii vin de la UE….Multumim frumos UE! Daca ati pune în pachetel si un primar nou ar fi perfect!
multi da’prosti …