Primăria Timișoara a lansat cu greu licitația pentru execuția Pasajului Solventul, la finele lui iunie 2020. Contractul este uriaș, ajunge la aproape 24 de milioane de euro și a atras firme din toată țara.
Un total de zece societăți ar urma să lucreze, dacă licitația se finalizează cu succes, la construirea Pasajului Solventul. Este vorba despre trei ofertanți: Spic Internazionale (lider/ Italia) – Pod-Proiect (Iași) – Sylc Con Trans (Arad); cu doi terți: Arcada Company (Galați) și Conextrust (Bacău); și cinci subcontractanți: Teoval & Co (Iași), FDF Electric Grup SRL (Iași), ISPCF (București), Radaria (Galați) și SC Yda Proiect Consulting SRL (Iași).
Liderul de asociere are sediul central în Italia și este o firmă specializată în echipamente pentru poduri și viaducte. Sylc Con Trans a mai avut contracte cu Primăria Timișoara și va lucra și pe Calea Bogdăneștilor, alături de alte nouă firme, timp de doi ani.
Pod-Proiect a făcut proiecte pentru reabilitarea pasajelor peste calea ferată și pentru podurile din Iosefin, unde s-au descoperit greșeli în documentații. De altfel, Podul Eroilor încă nu este finalizat, pentru că proiectantul n-a inclus în proiect și trecerile pe sub pod, pe malul Begăi, iar primăria a fost nevoită să liciteze lucrări noi.
Ofertele au intrat în evaluare. Valoarea estimată a contractului este de 115,09 milioane de lei cu tot cu TVA pentru actualizarea PT și execuție, echivalentul a 23,7 milioane de euro.
Pe sub 10 linii de cale ferată
Pasajul Solventul va lega Calea Bogdăneștilor de strada Gării pe sub zece linii de cale ferată. Va avea câte două benzi pe sens și o linie dublă de tramvai, precum și trotuare și piste de biciclete integrate în trotuare.
„Prin prezentul contract se va realiza un pasaj care va cuprinde linii de tramvai, se va moderniza întreaga tramă stradală, inclusiv rețelele edilitare stradale, subterane și supraterane, se vor amenaja trotuare și piste pentru biciclete, zone verzi, aducându-se astfel o contribuție substanțială la reducerea emisiilor de poluanți în atmosferă, reducerea prafului, a nivelului de zgomot și implicit la creșterea confortului și siguranței circulației”, se arată în documentația PMT.
Potrivit documentației, pasajul va avea o lungime de 87,09 metri, vor fi modernizați 726 de metri de stradă, rampele vor avea 259 de metri, linia de tramvai dublă va avea 424 de metri, pistele de bicicliști se vor întinde pe 1.355 metri, trotuarele pe 1.877 de metri, iar spațiile verzi pe 5.534 mp. Va fi amenajat și un sens giratoriu.
Durata contractului va fi de 26 de luni: două luni pentru actualizarea proiectului tehnic și 24 de luni pentru execuție. Totul se calculează de la data emiterii ordinului de începere. Pasajul va avea o garanție de cinci ani de la recepția lucrărilor.
Pasajul Solventul este cea mai așteptată investiție din Timișoara, despre care se vorbește de mai bine de opt ani.
Articole pe aceeași temă:
E oficial: se caută constructor pentru Pasajul Solventul. Ar putea fi gata în 2023
Trimite articolul
X275.000€ metrul, nu e rau…
Numai Pasajul fara Pod(peste Bega),ca cravata fara nod, si pomu’fara de rod, a spus unul mai neRob !
-
Corect!
“o asociere formată din zece firme. Niciuna nu este din Timișoara: liderul e din Italia”
Să vină “specialistul” Drulă să explice cum liderul italian își bagă banii (românilor) în buzunar pe munca firmelor luate în subcontractare și cum au avut alții grijă să dispară firmele românești care puteau executa singure astfel de lucrări!
#RomâniaNormală
-
Dar de ce sa nu vina “specialistul” CULITA? Ca doar licitatia a facut-o PMT-ul! A, am uitat. Sarcina ta de serviciu e USR-ul, nu USL-ul. PS: tot bugetar, tot bugetar?
-
N-ai înțeles nimic.
Când ai doar USL în cap, nu poți emite pretenții.-
Nici nu emit pretentii! De la tine ar fi superfluu, mai ales ca eu am CEVA in cap, spre deosebire de tine, unde bate vantul
-
-
Afaceri imobiliare asociate cu bani publici= trebuie sa nu avem prea multa imaginatie si sa il intelegem pe di primar RN
90 metrii de pasaj, rampe 259 m si vreo 700 metri de banala STRADA, adica nu putem spune ca e 1 km de PASAJ si toate astea in ani si ani si ani.
In timpul asta ieri s-a inaugurat noul pod de la genova, la 45 m inaltime, 1 km lungime, dupa ce anul trecut in iunie a fost demolat ce a ramas din cel vechi cazut acum 2 ani. Adica intr-un an de zile italienii au facut ditamai podul….. si cum arata…..
S-a lucrat NON STOP, 24 h pe zi!
Deci firmele italienesti stiu si pot! De ce la noi nu li se impun termene scurte de executie, de cateva luni de zile care sa ii forteze sa lucreze tot asa NON STOP???
-
Pentru ca ciclurile de taiat panglici trebuie sa coincida cu anii electorali.
-
Firma Italiana care a depus oferta pentru pasajul Solventul este una dintre firmele care au reconstruit podul de la GENOVA.
Pasaj ca si cel propus pentru executie la Solventul nu s-a mai facut in Europa, solutia tehnica si latimea acestuia este fara precedent…dar, asa sunt oamenii:”daca nu se face, de ce nu se face?daca se face, sigur se fura!”
Un popor de nemultumiti suntem…LENESI SI LAMENTATI-
Eu zic sa te mai plimbi prin Europa…
-
Ne-am dat dracu’, robu e primul in toate. Nici iluminatul electric, tramvaiul, troleibuzul, autobuzul, vaporetto, titicarele, toate sunt initiativele robului. Saracii de noi, nu stim sa fim recunoscatori (cu o flegma)dezvoltarii lui T in X,Y,Z. Dar ii putem fi recunoscatori si lui T cu o flegma, cand va avea curajul (ca sa nu ma exprim americaneste, “BALLS”) sa nu se ascunda sub pseudonim.
-
Fără Precedent? pe bune? Eu îți spun sincer să mai scoți capul prin Europa să vezi cum orașele de nivelul Timișoarei au așa ceva, chiar mai mult de atât. Ceea ce ai spus tu e la fel de absurd că și durata bâlbâielii referitor la acest pasaj care de atâția ani de promisiuni, încă nu s-a ajuns niciunde.
-
24 de milioane…curios…in buzunarul cui intra restul?