Au fost montate 78 de bariere noi (în locurile în care acestea lipseau sau erau deteriorate) pe digurile râurilor Timiș și Bega. Aceste locuri, din județul Timiș, sunt cele mai „tranzitate” de către autovehicule, motociclete și grupuri de animale.
Aceste bariere sunt prevăzute cu sistem de închidere. Au mai rămas de montat 100 de bariere noi până la primăvară. De asemenea se montează și plăcuțe avertizoare privind interzicerea circulației cu vehicule pe digurile de apărare.
„Circulația cu vehicule și trecerea cu animale pe digurile de apărare a cursurilor de apă este interzisă prin lege și se pedepsește contravențional. Nu puțini sunt cei care sfidează legea și își fac un obicei din acest lucru. (…) Conform Legii Apelor nr.107/1996 (art.87 pct. 37) această contravenție se sancționează cu amendă de la 6500 lei la 7500 lei”, transmit reprezentanți ABAB.
Dacă observați aceste încălcări ale legii, reprezentanții ABAB vă roagă să le semnalați prin emailul dispecerat@dab.rowater.ro sau faxul 0256.491.798.
Trimite articolul
XCum opreste bariera aia o motocicleta? Cobori de pe ea si o impingi roata.. Sau o treci pe sub nivel in dunga. Nu sunt asa grele exceptie cele foarte performante. Pe drumul asta nu merge nimeni cu Yamaha de 450 kg de viteza.
-
numeri pe degete motocicletele existente la ora actuala in lume care au peste 400 de kg. Cele de cros/dirt/teren cum vrei sa le spui au un pic peste 100, iar cele mai de strada ca se le zicem asa au peste 200. Cu o vitezana nu mere nimeni pe dig, nu prea are cum din prea multe motive. Revenind, la calcul, o motocicleta de 100 de kile un rider de 80, au cam 90 de kg per roata, roata care are o suprafata mai mare decat un papuc (talpa de bocanc). Deci practic nu se intampla absulut nimic daca Ion are 100 de kile si mere pe jos, sau daca Gheorghe are 80 si mere cu motorul. Daca il luam pe Ghita care cu bicicleta cu tot cantareste 120 de kile, dar suprafata rotii la bicicleta e de minim 4 ori mai mica, conform calcul ne rezulta ca forta per cm patrat este dubla la cei care merg pe bicicleta.
Bun deci treaba cu forta per cm patrat e calculata mai sus si nu are nici un fundament sa afirmi ca ala cu motoru distruge digul. Acum la greutatea toatala, o motocicleta cu un rider sunt cam cat 3 4 oameni, clar o greutate pe care o poate sustine orice dig. Are rost sa mai zic ca e aberant? Transpun calculul la masina si per suprafata nu imi ies cu mult mai mari calculele, singura problema acolo fiind masa totala care e cat 20 de indivizi, dar din nou, daca acest dig nu va rezista la o masina, cam greu sa reziste la apa pe care trebuie sa o tina. Nu sunt pro plimbat cu masina pe dig, cum nu sunt pro plimbat cu motorul pe pista de biciclete, doar ca daca se plimba unu pe o portiune de dig ( ca nu exista nici un drum pe langa apa) nu se va intampla absulut nimic cu acel dig.
Iar cine are treaba pe acolo stie cum sa deschida barierele, pe cand inainte cu bolarzii de beton nu prea avea ce sa le faca. Nu afirm ca au sifonat niste bani cu barierele, dar 178 de bariere nu au fost pe gratis, caci in toata stirea nu am vazut cat costa.-
@anonimul3 aaaa… reciteste.. eu tocmai am afirmat ca NU distruge digul si ca bariera nu il opreste sa il “trarasca” pe sub bariera si sa isi vada de treaba dupa
-
Digul este format din pamant in mare parte. Cand ploua pamantul devine moale de asta raman si urmele de roti si se formeaza noroaie pe pamant. Deci un dig imbibat de apa sufera serios daca este circulat.
-
Cu trafic de masina sau trafic mare si in “forta” de motociclete. Alea cateva ATV/motorete cross cu care se mai joaca lumea nu face mare branza.
-
-
Sunt cu totul de acord dacă calculele sunt statice sau riderul împinge motocicleta , atât timp cât ea este pornita forța N/m care este dezvoltată d sun motocross in 2t sau 4t este foarte mare , roata spate sapa mereu in pământ la accelerări . Am și eu un Suzuki Rm in 2 timpi și sunt și eu inginer mecanic . Deci comparația cu motociclistul și Gheorghe care merge pe jos sau pe bicicleta nu are nici o relevantă .
-
Pe pista de biciclete dinspre Sanmihai spre frontiera sarba polistiii de frontiera o folosesc zilnic cu masinile lor. Acuma cum este moale pamantul toata pista o distruge.
DACA sunt digurile voastre si atat va duce capul sa interziceti accesul pescarilor cu auto sau motocicleta, atunci PLIVITI IARBA ADUNATI GUNOAIELE ca de semnat factura cu barietele poate orisicine
-
Nu te mai agită că nu ai ce căuta cu mașina acolo. Punct. De ce va place la toți să incalcati mereu legile și să faceți ce aveți chef și atunci când ceva se schimba și se îndreaptă către “normal” (că toți urlați că vreți o țară că afară, dar când devine ca afara nu va mai place), mereu aveți ceva de comentat. Nu va convine civilizația? Sau care e problema?
-
Si cu furaciune de catva sute de milioane pentru niste bariere care sa opreasca masinile o sa fie ca in ale tari??? Si consolidarea digului se face cu bariere si cateva s3mnaturi???
-
E si greu sa treci pe langa ele cu atv-ul sau motocicleta….
Controale si amenzi cat mai multe ! Ex la Sanmihaiu Roman vad masini pe partea unde nu este pista de biciclete.
Deci cat mai multe controale si amenzi atat lor cat si pescarilor nesimtiti care isi lasa gunoaiele acolo!
Sa facă drumuri langaalbia râurilor ca să poți ajunge la casele de vacanta de acolo și apoi sa închidă, heirupistii dracului…
-
Arata-mi mie unde avem noi casa de vacanta fix pe malul Begăi.
la Giroc, Sag e oplin de animale pe atv enduro si alte “hobby-uri” pt obezi si cei cu saormica.. o sa fie doar vandalizate de aceste animale cum sunt si acum vandalizate.
-
“Hobbyuri se obezi ” ?? Sunt hobbyuri de oamneni cu bani , asa ca daca nu ai bani nu mai urla ca stugurii sunt acri 😉
-
eu personal am mai multi bani decat obezii care circula cu un atv si nu prea au nimic intre picioare. Mentalitate de sarac!
-
pt tine 5000 de euro sunt bani?? Vai ce sarac esti !!
-
Sunteți săraci și sclavi toți. Nu mă mai întrerupeți că mi se arde trabucul și mai exista doar 5 ca ăsta pe glob. Uite ce am făcut… Scriam aici și mi-a picat scrum pe tapițeria de platina. Offf stau eu să mă cert cu toți săracii.
-
-
Tot timpul v-a ganditi la pedepse,amenzi si interdictii…niciodata la ceva constructiv, uite…asfaltatil si dati drumul oamenilor sa se bucure de el, asa devine mai rezistent si totodata o zona de agrement…
-
Ba tu înțelegi că DIGUL E DIG??? Nu e drum. Stai acasă dacă nu pricepi. Fac pariu că mergi cu mașina și pe trotuar că doar e asfaltat nu? Mentalitate distrusă.
……. pe malul drept , in amonte de plaja de la Albina se merge cu camionul 8×4 si barierele le deschide sa treaca apoi le inchide ! Se poate circula doar in anumite conditii ??
Nimic despre Articolul 76, litera c. din Legea 107/1996? Că este plin de stâne pe diguri. Cu asta ar trebui început înainte să nu fie prea târziu.
-
Cred ca au pus barierele ca să nu mai fie deranjate stânele și balastierele de cei cu motocicleta sau ATV.
Anul 2020 si voi vreti sa va caute lumea pe fax ? Da numar de pager nu aveti ?
Mare lucru faceți! În loc sa va ocupați de poluare, populari piscicole, voi puneți bariere! Bravoooo!
Pe placute scrie “Accesul strict interzis”. Din articol se intelege ca pe jos sau cu bicicleta ar fi voie… e adevarat?
De ce nu se bagă piatră și să se asfalteze ,că așa e în alte țări nu să fie interzis ,pt.că sunt f.multi pescari ce plătesc cotizația în fiecare an și nu pot să ajungă pe malul râurilor. Un dig tasat și circulat e mai rezistent decat unul afănat și găurit de cărtițe, șobolani, hărciogi etc.Pune asfalt,sau piatră și ia o taxă…