„Comisia de Circulație. Nu e încă chiar ca în Olanda, dar cu siguranță atenția pentru bicicliști și pietoni a crescut. Satisfacerea nevoilor acestora este un criteriu esențial în avizare. Comisia nu face politici de mobilitate, dar poate fi un loc de negociere a nevoilor diferiților participanți la trafic. Includerea în comisie a reprezentanților societății civile pe zona de mobilitate și accesibilitate este absolut necesară”, transmitea Rudolf Graef, „consilierul primarului pe urbanism”, pe pagina de Facebook a primăriei, în urmă cu câteva zile.
Reprezentanții PMT mai spuneau că îi aud pe bicicliști și lucrează la soluții „care să crească, pas cu pas, gradul de siguranță în deplasarea fiecărui cetățean”.
Am dorit să aflăm de la Primăria Timișoara cum a crescut atenția pentru bicicliști și pietoni în Comisia de circulație.
„Comisia a devenit mult mai atentă la nevoile pietonilor și bicicliștilor atunci când avizează favorabil sau negativ propunerile care i se pun în față. De exemplu, când se dau avize la PUZ-uri insistăm să avem profil stradal suficient pentru a acomoda trotuar și piste velo, dacă e cazul. În viitor ne dorim să avem în componența acestei comisii și reprezentanți ai societății civile pe zona de mobilitate și accesibilitate, tocmai pentru ca vocea comunității să fie auzită”, ne-au lămurit reprezentanții PMT.
Reorganizarea Comisiei de circulație
Comisia de circulație a PMT a fost reorganizată în 2018, când au fost scoși din componență cei care nu lucrau în poliție sau la primărie. Fostul primar Nicolae Robu anunța atunci că își dorește o Comisie de circulație extinsă, cu reprezentanți ai arhitecților, ai taximetriștilor, ai bicicliștilor. A uitat de ea, dar oricum s-a schimbat administrația și în cele din urmă s-a schimbat iar componența comisiei.
Noua administrație l-a dat afară pe Culiță Chiș, șeful Direcției Generale de Drumuri, din Comisia de circulație formată la nivelul primăriei, din care fac parte acum reprezentanți ai Poliției Locale, ai Poliției Municipale și angajați ai municipalității. Conform regulamentului acestei comisii, publicat pe site-ul PMT, aceasta „este numită prin dispoziție a primarului la propunerea Serviciului Transport din cadrul Direcției Edilitare a primăriei”.
Pe pagina de internet a primăriei nu se găsește componența actuală a Comisiei de circulație. Din ea fac parte:
Ruben Lațcău – viceprimar
Rudolf Graef – consilierul primarului Dominic Fritz
Adrian Colojoară – Serviciul Transport PMT
Dumitru Domăşnean – director interimar Poliția Locală Timișoara
Ioan Ganciov – Serviciul Drumuri, Poduri PMT
Vasile Olar – Serviciul Drumuri, Poduri PMT
Cristina Gavra – Serviciul Transport PMT
Lucian Suciu – consilierul primarului Ruben Lațcău
Adrian Ghinea – Serviciul Transport PMT
Florin Turnagiu/ Alexandru Crucică – Inspectoratul Județean de Poliție Timiș
Marius Poenar/ Roland Friedmann/ Adrian Dragostin – Poliția Municipiului Timișoara
Alexandru Nazarov – Poliția Rutieră
În bugetul Timișoarei pe 2021, oficialii PMT au pus deoparte puțin peste jumătate de milion de lei pentru documentații necesare unor noi piste de biciclete: SF+PT M16a Amenajarea retelei urbane de piste de biciclete – etapa a II-a – 406.470 lei și SF Amenajare piste de biciclete pe sub Podul Dacilor și Podul Șaguna – 100.000 lei.
editor Dan Oancia
Pe aceeași temă:
Trimite articolul
XVreau sa dispara o banda de masina de pe fiecare strada din Timisoara si sa fie pista de bicicleta + trotineta electrica.
-
HA-HA, buna asta…esti glumet !!!
-
Ce ar fi sa blocăm puțin străzile… A stai, deja sunt HA-HA. Spor la făcut spume in ambuteiaje. V-a pus dracu pe toți să vă luați mașina… Saracii dracului, după vă plângeți că plătiți taxe peste taxe ca niste sclavi că era musai sa va luați mașini.
-
@Beske Pe langa vara mai sunt si alte anotimpuri. Nu stiu care din noi plange mai rau cand e ploaie si noroi, eu in masina sau tu pe bicicleta.
-
Tu în mașină faci burtica mare. Nu ai pelerina de ploaie, mori daca te uzi puțin? Chiar așa de slab ești? Hahaha. Vai de viața mea omuleee… Tu ai stat mult închis în casă când ai fost mic. Ce sistem imunitar ai??? Aa știu. Exact ca restul care nu fac nici un pic de mișcare. Îmi pare rău dar eu mă simt bine pe bicicleta oricând exact așa cum te simți tu în mașină. Daca tu crezi că am un defect ei bine surpriza, eu am sistem imunitar de fier, pentru că fac mișcare, tu nu prea… Deci aici tu pierzi. De aia mor multi de accident vascular cerebral, infarct etc. Pentru că stați, doar stați.
-
-
-
-
Da
-
Perfect. Atunci sa nu mai auzim de faze de genul: nu ai ce căuta cu bicicleta pe strada sau sa mai fie bicicliștii loviți.
-
*nu o sa mai auzim de faze de genul*
-
-
Ca in tariile din vest, mai mult infrastructura pentru bicilistii = mai mult biciclistii si mai putin masinile, mai putin poluari, si mai departe….
Dar cred ca romanii nu vor renunta la masina lor in curand, poate in 2050….
Noi suntem departe de Olanda…. Când bicicliștii o sa stea la semafor și șoferii nu o sa se mai prefacă că “nu îi văd”, mai e mult până acolo.
Dar educarea majoritarilor care sunt nesimtiti si injura pietonii desi pe multe trotuare nu exista pista? nu vrem educarea biciclistilor, VREM DREPTURI , drepturi, drepturi!!!!
-
In viata mea nu am primit injuraturi de la un biciclist.
Oare ce fata de spart borcane ai? De te injura toata lumea.-
Te rog frumos Mihaela, nu baga toți proștii in seama, mulțumesc. E clar că el căuta scandal din moment ce a fost înjurat de un biciclist pe trotuar. Am dat peste unul așa, se plimba pe pistă și când am zis “pardon” sare la mine și mă înjură și face spume că cică aia nu e pistă. Deci cu asemenea specimene de oameni frustrați nu ai ce vorbi, caută scandal intenționat, exact ca marea majoritate a șoferilor.
-
-
Ura inutila! Dobitoci gasesti si intre pietoni, soferi, biciclisti. Daca esti prost, esti prost indiferent de mijlocul de transport.
Da, trebuie facute cat mai multe piste pentru biciclete si trotinete. As prefera o legislatie care sa confere in aproape orice situatie prioritate bicicletei in raport cu autoturismul.
Va doare pe voi fix in pl de siguranta… Nici ca pietonu nu poti merge pe un trotuar fara sa te impedici de “lucrari” sau fara sa iei crengi in mecla. Parca ar fi tot robulake primar. Ma pis pe tine, fritz
Legislația UE nu impune casca pentru bicicliști? Peste tot în lume ma refer la tarile civilizate, bicicliștii poarta casca de protecție când pedalează. O fi România o exceptie?
-
“Peste tot poarta” e diferit de “legislatia UE impune”, asta presupunand ca prima ar fi adevarata, dar… nu e In Olanda tzara biciclistilor, eu zau ca n am vazut sa poarte oe vreunul. In Germania nu e obligatoriu. Doar de Noua Zeelanda stiu eu ca ar fi obligatoriu. Cei care poarta sunt mai “constienti de riscuri” si probabil? mai civilizati si in trafic.
In România e la nivel de recomandare. Cati nu sunt fara nimic reflectorizant, nu mai zic de lumini. Incet, incet o sa se schimbe si la noi in bine. -
Dar de ce? E cumva sport extrem sa mergi cu bicicleta de acasă la lucru? Vrea vreun șofer sa se suie pe trotuar după un biciclist ca să îl calce? Casca o porți când știi că ai un drum cu probleme sau ești expus la vreun risc, din moment ce mergi cu maxim 20 km/h pe bicicletă și treci zebra normal (nu pe roșu) atunci nu ai de ce să porți casca.
-
@Beske Ploua afara, aluneci, dai cu bostanul de linia de tramvai, de otel (sa zicem ca mergi intre balcescu si maria). Patit personal. Casca aia e esentiala. In masina ai centura.
-
Lasa-l ca nu stie saracu, e biciclist din ala care vrea doar drepturi/beneficii, nu si obligatii. Bossule trotuarele oricum ai lua-o nu sunt si piste de biciclete pentru ca nu sunt suficient de late ca sa permita trecerea simultana a 2 persoane una langa alta si a unui biciclist. Nu sunt, asta e realitatea iar faptul ca Robulake a tras o dunga pe ele si le-a transformat in pista de biciclete cand nu se respecta nici o norma pentru a le face piste de biciclete nu le treansforma peste noapte in piste de biciclete. Ca urmare voi ar trebui sa circulati pe carosabil si nu pe trotuar cum o faceti acuma, conform codului rutier.
-
Corect, și eu merg pe carosabil, doar că așa cum trebuie nu ca un tembel. Și dacă are cineva curiozitatea asta… Da am carnet, tot bicicleta o prefer, pentru că voi vă blocați toți în intersecții și eu pot trece, so sorry.
-
-
-
-
Singurele țări în care e obligatorie sunt Australia, Argentina și Namibia
Bicicleta nu e un scop in sine, e unul din mijloacele de atingere a scopului. Scopul e un transport eficient si sanatos. Nu poate fi separata bicicleta de problematica generala a transportului. Nu mi e clar daca vreunul din comisia de privit hartii stand la poza are ceva specializare in URBANISM, a. i sa le spuna la ailalti ca Orasul fiind o asezare dezvoltata (si) pe verticala, transportul individual pe orizontala Nu are cum sa fie o solutie. Nici macar cu bicicleta personala, vezi strazi pline de zeci de mii de biciclete parcate in Amsterdam. Solutia e transport in comun cu care sa poti ajunge in timp util(si timp intre curse de 5 min la ore de varf, max 15 in rest), cu statii la max 800 m, transport scolar(!) biciclete/trotinete de inchiriat la preturi cat sa acopere mentenanta sistemului, banda pentru transport in comun, piste inaltate pentru biciclisti pe carosabil sau intre acesta si trotuar, impozit progresiv fct de nr de masini/locuinta, parcari supraetajate/subterane, park&ride, centura a orasului… Nu trebuie reinventata roata. Iar pentru cei care cred ca “one more lane will fix it”, le recomand sa studieze paradoxul lui Braess. Iar oentru cei care biciclesc de placere nu ca transport, sigur se pot amenaja ceva piste prin natura ( pad. verde, maluri timis, bega sau paralel cu drumurile de intrare/iesire din oras).
De asta merge in romanica asa cum merge! Facem comisie de circulatie cu niste angajati din primarie! Ce cauta astia sa stie de circulatie?? Trebuie sa fie politia in comisie, 1 biciclist, 1-2 soferi de ratt, 1-2 taximetristi, poate 1-2 profesori de la fac de management care are sectie si de transporturi si cativa soferi de zi cu zi, alesi aleatoriu. Nici un filfizon din primarie, poate eventual soferii primariei, ca aia au treaba cu traficul.
Imi aduc aminte ca pe vremuri cand avea contract de mentenanta pentru semafoare firma rosign, de care nu am mai auzit, cel care facea temporizarea la semafoare din firma era unul care nu avea permis de conducere!!! Era biciclist!
Deci hai sa mai taiem din multidezvoltarea asta a angajatiilor primariei si sa lasam specialistii si cei care dau piept in practica cu problemele sa vorbeasca!
-
ceri prea multe de la ineptii astia din administratia oricarei institutii din aceasta tara de rahat(turcesc, bineinteles)! nu vezi ca nicicare din toti “alesii” astia n-au muncit cu adevarat nici o zi in viata lor? poate de asta au su ales asemenea “cariere”, mai nou e la moda ca toti incapabilii sa stabileasca regulile pentru cei care muncesc cu adevarat si pun osul la ceva ce se vede in urma lor.
Comisia avizeaza si atat are rol consultativ nu inseamna ca daca da un aviz pozitiv ala va fi si legal, treaba e la fel cand Robu interzicea circulatia bicicletelor prin centrul Timisoarei …..ca asa zicea comisia de circulatie
Toti papagalii astia politici la nivel local cat si central astazi au sarit pe biciclete sa ii pozeze presa . Apoi de maine toti in limuzine de stat platite de fraieri prin taxe si impozite . Demagogie ieftina . Ma mir ca unii chiar mai credeti in Mos Craciun.
acu 3 zile chiar de ziua copilului a fost o mare razie la biciclisti, baietii pusi sa amendeze orice, chiar si ce era in regula, se incurca in vorbe si nu stiu regulile nici ei, macar sa se vb. intre ei sa stabileasca, nu sa zica unu ceva altul altceva
Nu mai dati stiri cu primaria tm si cu slitz ni sa acrit de tot de mizeria asta si de mizeria usr , homosexuali nenorociti, ne invata pe noi ce e aia normalitate
-
Ce-ai tenelistule? ati pupat degeaba la tatucu Robu?
Mai concret ce ati facut? Pentru ca semafoarele sunt la fel de anti-pietoni, la piste nu am vazut 1cm imbunatatit, bordurile si gropile de pe ele sunt aceleasi, de piste noi evident ca nu poate fi vorba, prin oras in continuare o multime de soferi care zboara cu 100km/h peste trecerea de pietoni fara nici o problema, prin Libertatii tot trebuie sa ma dau jos de pe bicicleta. Apucati-va de fapte baieti ca la viitoarele alegeri se alege prafu de voi. Pentru mine sunteti o dezamagire totala. Strabat Timisoara si ca pieton, si ca biciclist, si ca sofer, dar imbunatatiri VIZIBILE sunt ZERO!
De vorbe pe facebook suntem satui de mult.
-
Au fost votati pentru gargara de pe facebook… cine i a votat, s a uitat la “realizarile” lor in ce or facut ei ca “specialisti” in meseria lor? nu ce titluri pompoase or fi avut, ci ce au realizat efectiv. Gargara a fost votata, gargara avem.
Cam stufoasa Comisia de circulatie, numai directori, consilieri, sefi si sefuti sunt in PMT pe salarii grase!
Nu imi dau seama cum de Comisia asata s-a grabit sa aprobe montarea aiurea de calmatoare metalice pe strazile principale si bulevarde si nu au vazut ca toate strazile si bulevardele din oras sunt pline de gropi , fisuri, cratere, petece si pingele , capace de canal care nu sunt la nivel, treceri la nivel cu liniile de tramvai distruse si lipsa marcajelor rutiere.? Trotuarele la fel!
De pistele de biciclete nu are rost sa mai mentionam si care sunt………..au fost executate prost si sunt intr o stare jalnica acum.
Comisie de orbi si de incapabili!
Sa fim seriosi, daca bicilistii ar respecta regulile de circulatie, ar fi civilizati , nu ar circula – DIN RESPECT ,pe trotuar, nu ar injura, nu ar merge cu viteza fara sa se gandeasca ca pot lovi pe cineva, CINE AR AVEA TREABA LOR?????
DAR EI VOR DOAR DREPTURI, obligatii sa aibe altii!
Ati vazut voi biciclist traversand pe langa bicicleta pe zebra? ati vazut voi biciclist stand la semafor sau circuland pe pista conform sagetii de pe pista? Ati vazut voi biciclisti sa nu claxoneze sa nu injure? ati vazut voi sa respecte ei MACAR O REGULA DE CIRCULATIE? Pai de unde ca ei nu cunosc nici MACAR UNA!!!!!!!!!!
DREPTURI, DREPTURI SI IAR DREPTURI, ATAT STIU EI! Exact ca si conationalii nostri care striga toata ziua exact ca ei- DESCREMENAREEEE, MO!
Invatati sa respecati pe cei de langa voi si atunci GARANTAT lumea o sa va aprecieze! Pana atunci ramaneti niste maimute circare pe 2 roti!
-
Chiar trebuia sa adaugi finalul “apoteotic”?nu te ai racorit la capslockurile alea? Si da, am vazut si biciclisti care is participanti model la trafic. putini…, dar daca ii jignesti la gramada, nu or sa devina mai multi.
-
Adică exact ca șoferii.