Prin reproiectare, întreaga arie ar urma să fie reconfigurată, aici urmând să fie amplasat principalul nod de comunicaţii al Timişului. Prin apropiere vor trece numeroase căi de transport existente şi propuse: autostrada Arad – Timişoara – Lugoj, drumuri expres: Timişoara – Nădlac şi Timişoara – Cenad, varianta ocolitoare Timişoara Nord, traseu de legătură variantă ocolitoare şi autostradă (drum expres de legătură autostrada Arad-Lugoj şi Timişoara din nod Remetea Mare). În plus, se doreşte realizarea unui transport în comun rapid, utilizând un tren urban care să relaţioneze municipiul Timişoara cu zona periurbană. De asemenea, prin apropiere va trece viitoarea centură feroviară în partea de N-E a municipiului Timişoara, urmând a fi creat un nod intermodal de transport în zona aeroportului.
În partea centrală a zonei studiate, datorită existenţei aeroportului şi a tendinţelor viitoare de dezvoltare a infrastructurii de transport se doreşte crearea unui centru de afaceri (zonă de servicii şi funcţiuni conexe) şi a unui parc comercial, a unui parc expoziţional, platforme logistice şi activităţi productive industrial-tehnologice nepoluante, servicii diverse, funcţiuni asociate aeroportului, cargo. Studiul propune ierarhizarea căilor de circulaţie de relaţionare a zonelor funcţionale cu infrastructura majoră de transport. Proiectul mai are în vedere reconversia funcţională a zonei de locuit existente (spaţii cazare – locuinţe de serviciu) în clădiri amenajate pentru birouri şi reprezentanţe firme pentru zona cargo din vecinătate.
Citiți principiile noastre de moderare aici!