Direcția Regională de Drumuri și Poduri are deja contracte semnate până la finalul anului pentru deszăpezirea drumurilor naționale și a autostrăzilor. Vor fi disponibile peste 130 de utilaje, iar în rezerve se găsesc 8.000 de tone de antiderapant, 90 de tone de clorat de calciu și soluție ecologică în cantitate de 16 tone. „Suntem total pregătiți de activitatea de iarnă”, spun cei de la DRDP. Până atunci, se fac verificări pe drumuri, se pregătesc bazele de deszăpezire și se montează avertizările rutiere.
„Pentru județul Timiș sunt acoperite contractual toate drumurile naționale și autostrăzile A1 și A6 și sunt pregătite peste 130 de utilaje cu lamă și răspânditor, plus 25 de încărcătoare. În ceea ce privește stocurile de sare, în depozitele dedicate drumurilor naționale sunt acum peste 6.000 de tone de sare, iar pentru autostrăzi – peste 2.000 de tone. Aprovizionarea continuă și în perioada următoare. Pentru punerea în ordine a părții carosabile, pentru sezonul de iarnă 2021-2022, DRDP Timișoara are în derulare, până la finele lunii octombrie, un program de lucrări de întreținere curentă de reparații pe suprafețe întinse și colmatări, pregătirea bazelor de deszăpezire, montarea semnalizării de iarnă, aprovizionarea cu mixtură stocabilă”, transmit reprezentanții DRDP Timișoara pentru Tion.
Drumurile județene și comunale
Dacă pe autostrăzi și drumurile naționale situația este bună, pe drumurile județene nu s-au încheiat contractele de deszăpezire. În plus, zona Moșnița – Buziaș nu are încă o firmă care să se ocupe în perioada iernii de deszăpezire.
Drumurile județene sunt împărțite pe șase zone: zona I – Sânnicolau Mare, Jimbolia, zona 2 – Sânandrei, Orțișoara, Giarmata, Pișchia, zona 3 – Aeroport, Giroc, Jebel, Ciacova, Gătaia, Jamu Mare, zona 4 – Moșnița, Buziaș, Sacoșu Turcesc, Nițchidorf, zona 5 – Coștei, Bara, Brestovăț, Bethausen și zona 6 – Boldur, Darova, Știuca, Făget, Margina, Nădrag, Pietroasa, Fârdea, Tomești.
„În prezent sunt în decurs de încheiere pentru patru zone contracte cadru și contracte subsecvente. Este vorba despre zona 1, 2, 3 și 6, pe o perioadă de patru luni, din 15 noiembrie până în 15 martie. Pentru zonele 4 și 5 s-a decis să se facă contracte anuale pe această iarnă. Pentru zona 5 a venit a venit o firmă și este acum în analiză la serviciul de licitații, probabil va fi acoperită. Zona 4 s-au emis scrisori de intenție pentru constructorii care au fost aici. Aici vom afla în 2 noiembrie cine se prezintă pentru zona. Momentan zona este descoperită. (…) Stăm cu emoții pentru zona 4”, spun reprezentanții CJ Timiș din cadrul Direcției de Drumuri și Poduri.
În stocurile celor de la CJ Timiș sunt 2.200 de tone nisip, 415 tone de sare și nouă tone de clorura de calciu. La nivelul drumurilor din interiorul localităților, 25 primării au contracte încheiate pentru deszăpezire. Majoritatea dintre restul primăriilor au anunțat că nu au contracte și că vor interveni cu stocurile și utilajele de care dispun.
editor Dan Oancia
Trimite articolul
XDupa cum se vede cam ca in secolul 18!
In Austria si prin cele mai mici sate circula un tractoras cu raspanditor, lama, freza, etc!
Ca doar aia is in sec.21!
Cum se pregatesc autoritatile? Probabil o sa-si achizitioneze pe institutii niste 4×4 de lux cu tot felul de sisteme de control al tractiunii, platesc fraierii impozite, nu-i bai.
Ce putem noi sa facem e sa speram ca nu va ninge prea mult si sa termine drumul boilor. Al marilor boi si cel care trebuia sa fie gata de 2 saptamani, asta de 4 benzi care nuch cand voi vedea ultimul limbric de drum unde nus inca 4, gatuirea aia permanenta.
Daca da Dumnezeu o iarna adevarata…o belim…si cu contracte si fara.