Asociația Tribul Artistic își dorește să înțeleagă mai bine tipologia, preferințele și așteptările publicului timișorean, astfel, la finalul anului trecut a început sondarea publicului timișorean consumator de evenimente muzicale. Studiul reprezintă demers natural după încheierea proiectului Scena din Cartier, prin care anul trecut 30 de muzicieni independenți au fost susținuți financiar și au concertat în 9 cartiere din Timișoara, reușind să se reconecteze cu publicul într-un an dificil pentru întreaga scena culturală.
Considerat cel mai actual studiu social despre preferințele muzicale și comportamentul de consum al publicului acesta cuprinde toate cartierele din Timișoara. Până în acest moment fiind deja aproximativ 500 de respondenți, din 9 cartiere, Stadion, Torontalului, Circumvalațiunii, Șagului, Ciarda Roșie, Fabric, Elisabetin, Ion Ionescu de la Brad și Cetate, unde s-au desfășurat concertele sub umbrela Scena din Cartier.
“Cunoașterea publicului este punctul cheie în organizarea unui eveniment; doar așa putem veni în întâmpinarea oamenilor cu inițiative relevante pentru nevoile lor. Am numit cercetarea noastră de până acum un micro-studiu, însă eșantionarea este în continuă dezvoltare și invităm toate instituțiile culturale, antreprenorii culturali și organizatorii de evenimente să ni se alăture în colectarea de date, pentru a extinde studiul și pe alte axe culturale.”, spune Ovidiu Andriș – manager Tribul Artistic.
Conform datelor prelucrate a reieșit că, în ceea ce privește genurile muzicale preferate, pe primul loc este rock-ul (32,1%), urmat de pop (19%), jazz (17,1%) și muzică clasică (11,1%). La întrebarea ce sumă de bani ar fi dispuși să plătească pentru participarea la concertul unei trupe locale, 44% dintre respondenți au declarat că între 25-45 de lei, în timp ce un procent de 4,8% spun că nu ar dori să plătească. La sondaj au participat persoane cu vârste cuprinse între 18-55(+) ani, iar după atingerea pragului de 1000 de respondenți va fi furnizată o analiză sociologică completă.
„Pe lângă dezvoltarea micro-studiului, un alt demers desprins din proiectul Scena din Cartier este constituirea unei structuri asociative care va funcționa ca o voce unică a sectorului muzical independent, cu scopul de înlesni dialogul dintre muzicieni și autorități. Managementul asociației va fi asigurat de: președinte Johnny Bota (director artistic Scena din Cartier), director executiv Lucian Oros și secretar Georgiana Rădulescu, membrii consiliului de administrație fiind Claudia Negruț, Loris Negruț, Luca Dragu, Stelian Ivănescu și Laci Farkas. Detalii suplimentare despre asociație urmează să fie furnizate în curând” ne mai transmite Asociația Tribul Artistic.
Citiți principiile noastre de moderare aici!